Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Pathfinder 2013: nové SUV plně odhaleno, Godot nedorazil
4.8.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ videa) Mohli jsme doufat, že postupné odhalování nového Pathfinderu nebylo dalším absurdním divadlem. Jenže bylo, tohle auto už jsme viděli.
Tahle show se Nissanu moc nepovedla. Na přelomu loňského a letošního roku rozjel postupné odhalování nové generace Pathfinderu, které nepostrádalo alespoň obvyklou zápletku - mohli jsme se těšit přinejmenším na to, co na nás vytáhne. Vůz nakonec představil v lednu v Detroitu a ačkoli se nedá říci, že by jsme byli fascinování nějakou převratnou designovou inovací nebo čímkoli podobným, mohli jsme alespoň do mozaiky sbírat střípky informací o technice, která znovu vsadí na samonosnou karoserii. Japonci navíc později ukázali i interiér této novinky a bylo zase o čem mluvit.
Potud dobré, jenže Nissan následně vůz znovu zahalil, řekl, že co jsme viděli byl jen koncept a sériová verze bude jiná. Tak jsme čekali, s čím přijde, až jsme se na sklonku července dočkali prvních fotek na Facebooku, které měly odhalovat produkční provedení. Viditelných rozdílů proti konceptu ale bylo právě nula, některé fotky byly dokonce úplně stejné jako v lednu, a tak se ještě dalo doufat, že Nissan tak jen avizuje odhalení skutečně odlišného vozu. Neavizoval, včera ukázal nový Pathfinder v celé jeho kráse a ve srovnání s konceptem opravdu nepřináší zhola nic nového.
To není nutně špatně, ale proč ta mezihra? Čekání na představení alespoň v detailech se lišící sériovky bylo opravdu zbytečné, tento Godot zase nedorazil. Přesto Nissan odhalil alespoň pár nových informací, a tak si je pojďme projít.
Pokud jde o vzhled, opravdu není moc o čem mluvit, tohle auto jsme si dobře prohlédli už v lednu. Zvenku je vůz pojatý určitě svěžeji než jeho předchozí generace, na druhou stranu postrádá jistou drsnost a strohost, kterou by mohli někteří zákazníci postrádat. Ruku v ruce s tím jde použití samonosné karoserie, která nový Pathfinder staví do role silničního lovce pohledů domestikovaných divoženek, nikoli dřevorubce tělem i duší. Také toto může být Nissanu vyčítáno, ale upřímně řečeno, u Pathfinderu nejde o nějaké boření tradic - už druhé generaci (tato je čtvrtá) byla tato koncepce vlastní.
Japonci tuto změnu vysvětlují posunem trhu směrem k úspornějším autům (a toto řešení vzhledem k nižší hmotnosti spotřebu paliva jistě sníží), mohli ale být klidně i zcela upřímní - lidí, kteří si dnes kupují terénní auto do terénu je prostě zoufale málo. A tak „silničněji” orientovaný model pravděpodobně ocení více z nich.
Pokud si pozorně projdete přiloženou sadu fotek, nenajdete mezi nimi celkový pohled na palubní desku. Proč Nissan něco takového udělal nám není úplně jasné, jedno z přiložených videí ji ale odhaluje celou. V tomto případě asi nemusíme odporovat slovům Nissanu o tom, že vnitřek auta zamířil výše a bude vnímaný jako kvalitnější a luxusnější. Tomu má pomoci i rozsah nabízené příplatkové výbavy čítající mj. vyhřívaný volant, ventilovaná sedadla, audiosystém Bose, parkovací kameru nebo palubní systém s novou navigací. To není nic až tak mimořádného, ale je to snad vše, co by zákazníci podobného typu auta mohli chtít. Vůz bude standardně dodáván jako sedmimístný se skromnější třetí řadou sedadel.
Technicky je nový „hledač cest” spřízněn s loni odhaleným Infiniti JX. Sdílí s ním nejen platformu, díky níž si mezigeneračně pomohl až od 227 kilogramů a váží v základu snesitelných 1 882 kg s pohonem předních kol nebo 1 946 kg s pohonem 4x4. Tím prasklo, že vůz bude k mání jako předokolka i čtyřkolka přičemž v druhém případě bude za jízdy možné přepínat mezi režimy 2WD, 4WD a Auto, které snad není nutné podrobněji popisovat.
O pohon se stará zatím jediný motor a ani ten nepřekvapí. Jde o očekávanou jednotku 3,5 V6 ze ze zmíněného Infiniti, která je v tomto případě naladěna na výkon maximálně 264 koní (194 kW). Její výkon na kola míří přes standardně dodávaný, bezestupňový automat CVT. Dynamikou nového Pathfinderu se Nissan nepochlubil, konstatoval ale, že spotřeba paliva se proti dosavadnímu provedení zlepšila až o 30 procent, když auto podle amerických norem dosahuje spotřeby 10,7 litru v kombinaci pro verzi 2WD a 11,2 litru v kombinaci u čtyřkolky.
Ani americké ceny vozu zatím neznáme, na trh by ale měl dorazit ještě letos. Kdy, v jaké podobě a zda vůbec se tato novinka objeví v Evropě je zatím velkou neznámou. Třeba v Británii prý nemá být prodávána vůbec, ale pro nás nemusí mnoho znamenat.
Kompletní galerie oficiálních snímků nového Nissanu Pathfinder 2013


































První oficiální videa s Nissanem Pathfinder 2013
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
před 3 hodinami
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
včera
Boží trest za svatokrádež? Klasické Porsche předělané na elektrický pohon majiteli shořelo před domem měsíc po koupi
30.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Yamaha Nmax 155 Tech MAX: s elektronicky řízeným variátorem včera 08:20
- Ducati: Chvála Gresiniho, kritika jezdců VR46 včera 08:15
- Statistika crashů: Nejvíce jich má kontě Zarco 30.11.2025
- «100 km dei Campioni» vyhráli letos Bagnaia/Fernandez 30.11.2025
- WRP 28.11.2025
Nejnovější články
Tohle unikátní Lambo je jediný skutečný předchůdce Urusu. Postavit si ho nechal sultán a jezdil s ním šéf BMW a VW, potom se zatoulalo
před 2 hodinami
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
před 3 hodinami
Kanaďané kašlou na snahu tamní vlády nařídit elektrická auta. Nekupují je skoro vůbec a ani se na to nechystají
před 4 hodinami
Lada začala prodávat Nivu s novým silnějším motorem, z českého pohledu je pořád za babku
před 6 hodinami
Německý kancléř dopisem oznámil EU, že žádný zákaz spalovacích motorů od roku 2035 nebude. Reakce komisaře je ohromující
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
