Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan zruší celou dealerskou síť v ČR i jinde, po ztrátě 68 miliard šetří, kde se dá
1.1.2021 | Petr Miler
Japonská automobilka se topí v problémech a bez radikálních změn se z nich těžko někdy dostane. Podle informací deníku Yomiuri Shimbun se tak hodlá zásadním způsobem zredukovat svou přítomnost v Evropě.
Pokud bychom hledali automobilku kterou koronavirová krize zasáhla nejvíce, Nissan by rozhodně byl jedním z kandidátů. Není to jen dopad samotné pandemie, Japoncům se tak trochu vrací, jak naložili se svým zachráncem a dlouholetým šéfem. Bez něj rázem jako by nevěděli kudy kam, a do potíží se poletech úspěchů dostali už loni. Když tedy letos došlo k poklesu prodejů aut obecně, rázem na něj doplatili více než jiní.
Carlos Ghosn dnes do svých nástupců rýpe a může si to dovolit - jen za první polovinu aktuálního fiskálního roku (skončil 30. září) vykázal Nissan ohromnou ztrátu ve výši 330 miliard jenů (asi 68 miliard Kč). Musí tak šetřit, kde to jen jde a eliminovat své ztrátové aktivity. To nepůjde bez bolestivých kroků a jeden z takových měl být čerstvě odsouhlasen.
Zatím to není oficiální, seriózní japonský deník Yomiuri Shimbun s odvoláním na své zdroje v Nissanu ale podle agentury TASS informuje, že automobilka plánuje zásadní umenšení své přítomnosti v Evropě. Ve většině zemí na starém kontinentu tak má zrušit celé své dealerské sítě - zůstat mají jen v Německu, Velké Británii, Francii, Itálii, Španělsku, Švédsku, Norsku a Dánsku. Tedy na největších evropských odbytištích nebo tam, kde má Nissan nadstandardní tržní podíl.
Ani jedním z nich není Česká republika, a tak zde má být celá dealerská síť náhrady zrušena, stejně jako třeba v Rakousku, Polsku, České republice či Maďarsku. Tedy krom Německa všem nám teritoriálně blízkých zemích. Samotné Nissany dál koupit půjde, nabízet je ale bude současná dealerská síť sesterského Renaultu.
Jak jsme již zmínili, není to zatím oficiální informace, ale dává smysl. Pozice Nissanu v Evropě obecně není nejlepší a už léta má sestupnou tendenci (ještě v roce 2015 tu Japonci prodali 554 tisíc aut, loni už jen 394 tisíc). Bující evropské regulace pak nepřejí obratu, takže pokud má někde Nissan ušetřit, umenšení aktivit na menších trzích dává smysl.
Nissan jsme požádali o komentář, během přelomu roku jsme ale zatím nedostali žádnou odpověď. Jakmile se situace změní, na článek navážeme dodatečnými informacemi.


Dealerství Nissanu prošla letos vizuálními změnami kvůli novému logu značky. U nás se ale dlouho ohřát nemají, tady i na většině dalších evropských trhů už se mají Nissany prodávat jen u dealerů Renaultu. Foto: Nissan
Zdroj: Yomiuri Shimbun přes TASS
Bleskovky
- Tiger Woods těžce havaroval v korejském SUV, uvěznilo jej desítky metrů od místa nárazu
24.2.2021 - Šéf vývoje ostrých Porsche ukázal své auto na denní ježdění, je to bijec v barvě konkurenční značky
23.2.2021 - Souboj německých rodinných stíhaček na mokrém letišti má naprosto jasného vítěze
22.2.2021 - Golfista vyhrál tři auta stejné značky za čtyři měsíce, už neví, co s nimi dělat
20.2.2021 - Americké čištění mnohaproudé dálnice od sněhu je symfonie pro sedm pluhů
19.2.2021
Nejčtenější články
- Nová Škoda Fabia ukázala možný vzhled, nové tvary ji snad vrátí ztracený výraz
27.1.2021 - K mání je vzácný propadák, který si koupil sám Muammar Kaddáfí, vzniklo jich jen 8
27.1.2021 - Bývalý šéf vývoje Fordu řekl, jak jedině se elektrická auta cenově vyrovnají těm spalovacím
27.1.2021 - Zájem o ruskou Škodu Octavia RS přes nízkou cenu povážlivě klesá, cena tak letí ještě níž
27.1.2021 - Korejci ještě víc připepřili své SUV s „neviditelnými” světly, i těmi říká, co je zač
27.1.2021 - Veřejný nepřítel Tesly má úspěch, jeho Modelu S s V8 už tleskají i fanoušci značky
27.1.2021 - Němci redefinovali pojetí luxusního hotelu na kolech, televizi má i tam, kde žádný jiný
27.1.2021 - Nové nejrychlejší auto světa je nakonec realitou, maže všechny dosavadní rekordy
27.1.2021 - Nebezpečného záření mobilů se lidé často děsí, elektromobily ho ale vyzařují řádově víc
27.1.2021 - Lada zbavila Nivu 2021 její největší slabiny, i když dál stojí jen kolem 210 tisíc Kč
27.1.2021
Nové na MotoForum.cz
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 21:16 - abgx1
- IT poradna 21:11 - abgx1
- Onboard videa 20:13 - M.Z.
- Škoda Auto obecně 19:48 - řidičBOB
- Octavia IV 17:32 - řidičBOB
- Genevo ONE - Zkušenosti 17:08 - Kavis
- Koronavirus 14:17 - Stepan
- Elektromobily a vse kolem nich 14:04 - Lachende Bestien
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 13:29 - pavproch
- iso konektor 08:02 - OndraK123