Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Dacia Duster se opozdí. Bude ale větší, kvalitnější a přesto dál levná
5.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové rumunské SUV má být v prodeji až v závěru příštího roku. Nabídne ale více než dnes a přitom chce zůstat s cenou prakticky tam, kde je dnes.
O nové generaci Dacie Duster se mluvilo hojně především v první polovině letošního roku. Na světlo světa se dostaly dokonce i první snímky interiéru, jenž naznačovaly nemalý pokrok v kabině. Zároveň přitom byly důvodem, proč odborná i laická veřejnost očekávala premiéru na právě probíhajícím autosalonu v Paříži. Jak ovšem víme, rumunská automobilka přivezla do francouzské metropole pouze omlazenou smečku Logan, Logan MCV, Sandero a Sandero Stepway.
Debut SUV se nám tak přesunul do příštího roku, přičemž jeden tábor spekulantů mluví již o březnové Ženevě. Druhý pak zmiňuje až zářijový Frankfurt, což je dost možná i reálnější varianta. Prodej druhé generace Dacie Duster by totiž měl odstartovat až někdy před Vánoci, pročež je mnohými trhy vůz titulován jako modelový rok 2018. Zpočátku přitom dostane logo Dacie, s emblémem Renaultu ovšem vyrukuje velmi záhy.
Řeč přitom dosud byla o základním pětimístném provedení, mimo to má ovšem nabídku rozšířit také sedmimístná varianta Grand Duster. Ta stoprocentně dorazí až v roce 2018, přičemž oproti menšímu sourozenci naroste hlavně v rámci rozvoru. Celková délka této verze by se pak měla natáhnout na 4,7 metru, tedy o nějakých 40 centimetrů oproti současnému provedení. Pětimístný model pak zamíří doprostřed.
V obou případech bude použita modulární platforma CMF aliance Renault-Nissan, přičemž ze stejného zdroje budou pocházet také pohonné jednotky. Mezi ty se zcela jistě zařadí přeplňovaná benzinová jedna-dvojka, poněkud sporný je však osud 1,5litrového dieselu. Opět se totiž na jednu stranu tvrdí, že zůstane a bude vylepšen, stejně jako kolují zvěsti o příchodu větší 1,6litrové jednotky, která by nabídla i vyšší výkon.
Na potvrzení toho či onoho názoru bude třeba vyčkat, nicméně volba mezi pohony 4x2 a 4x4 zachována bude. Zároveň lze ve všech případech počítat standardně s manuálem, za automat už vždy zaskočí dvouspojková skříň EDC jako potvrzení snah posunout Duster o něco výše.
V rámci mechaniky se nám zdroje v některých detailech rozchází, jiná situace ovšem panuje v interiéru. Tam lze již u pětimístného provedení očekávat díky větším venkovním rozměrům navýšení prostoru pro cestující, a to v oblasti hlavy i kolen. Provedení Grand Duster by navíc mělo dorazit s posuvnou prostřední řadou sedadel, byť i v takovém případě je ta třetí koncipována hlavně pro děti.
Kvalita plastů půjde nahoru, stejně tak lze počítat s širší standardní i doplňkovou výbavou. Do té se nastěhuje navigace či zpětná kamera, výraznou měrou má Dacia vsadit také na rozšíření bezpečnostních prvků. Dá se tedy očekávat, že dokoupit budete moci nejspíše i autonomní brzdy a monitoring jízdních pruhů, ostatně pravidla Euro NCAP po tom volají
I navzdory celkovému posunu by základní modely měly být nadále k mání za méně než 300 tisíc korun, vrcholné provedení Grand Duster s pohonem všech kol, automatickou klimatizací a další nadstandardní pak nemá v Evropě přelézt přes sumu 20 000 Eur (cca 540 tisíc korun).


Nová Dacia Grand Duster na posledních ilustracích...
...jen halí předchozí nápady do trochu jiných barev
...zatímco interiér byl odhalen špionážními fotografy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 2 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 7 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nejnovější články
Lidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 38 minutamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 2 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 3 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 5 hodinamiNejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha