Home > Rubriky a sekce > Ostatní > Článek
Nové crash testy: Mercedes E i Peugeot 3008 zazářily, Němec víc
28.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Německý sedan i SUV z Francie mají již v základu mnohé elektronické berličky. Také díky nim si připisují pět hvězd.
Pozornost celého motoristického světa se aktuálně začíná upínat k pařížskému autosalonu. Ten oficiálně odstartuje zítra ráno, byť několika velkých premiér se dočkáme ještě dnes ve večerních a nočních hodinách. Než se tak stane, přesuneme se o pár set kilometrů severně od francouzské metropole. Konkrétně do belgického Bruselu, kde sídlí organizace Euro NCAP. Ta aktuálně odhalila výsledky nového kola crash testů.
Protentokrát tu máme pouze dvojici aut, přičemž jak Mercedes-Benz třídy E, tak i Peugeot 3008 nastoupily ke zkouškám ve standardních provedeních. Ta zahrnují řadu elektronických asistentů, jimiž Euro NCAP podmiňuje zisk pěti hvězd. Organizace přitom od letošního roku zavedla dvojí metr, automobilkám umožňuje, aby své vozy přihlásily k testům jak ve standardu, tedy mnohdy s chudší bezpečnostní výbavou, tak i s tzv. paketem Safety, jehož součástí bývají autonomní brzdy či monitoring jízdních pruhů, tedy NCAPem oceňované systémy.
Tímto krokem si nás Euro NCAP získalo, byť vlastně poněkud paradoxně. Organizace chtěla dát světu najevo, jak mohou oba systémy navýšit ochranu posádky. Jde ovšem spíše o bezpečnost teoretickou, neboť konstrukce obou variant zůstává shodná a porovnání výsledků ukáže, že skutečnou odolnost vozu proti následkům nárazu tyto systémy pochopitelně ani trochu neovlivňují.
Mimo to můžeme dodat, že ony příplatkové prvky ovlivňují hodnocení ochrany dospělé posádky, ale nikoli té dětské. Tím jen vychází najevo, jak jsou vlastně záměry Euro NCAP nedotažené. Není asi třeba dále rozebírat tuto problematiku, místo toho se přesuneme k aktuálně prozkoušené dvojici. Jak je přitom naším obvyklým zvykem, budeme se držet abecedního pořadí.
Tip: Projděte si výsledky dalších crash testů Euro NCAP.
Stručný přehled výsledků posledních crash testů Euro NCAP
Mercedes-Benz třídy E
Jako první přichází na řadu novinka z Německa, u které to při pohledu na procentuální hodnocení v jednotlivých kategoriích může vypadat, že nezbyl prostor na kritiku. Za ochranu dospělých Mercedes-Benz třídy E získal 95 %, za děti 90 %, za chodce 77 % a za asistenty 62 %. Jde tedy o jeden z nejlepších výsledků letošního roku, byť i tak se pár výtek našlo. Kupříkladu u dospělých při nárazu celou částí přídě je ve větším ohrožení hrudník vzadu sedících pasažérů.
Kategorii dětských pasažérů lze přejít s naprostým uspokojením, u ochrany chodců se ale nepřátelsky projevuje lem aktivní kapoty. Ta se sice při nárazu dokáže nadzdvihnout a vytvoří tak prostor mezi tělem chodce a tvrdými komponenty motoru, nicméně ona hrana je poměrně ostrá a ohrožuje pánev pěších. Díky tomu má třída E v této oblasti prakticky nulové hodnocení. Jinak je tomu ovšem u asistenčních systémů, mezi které se neprobojoval pouze monitoring jízdních pruhů. Ten je příplatkový a tudíž organizací Euro NCAP nebyl uznán.
Tabulka s klíčovými výsledky Mercedesu třídy E
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Mercedesu třídy E na stránkách Euro NCAP.
Peugeot 3008
Přesunout se můžeme do Francie, kde dozajista taktéž bude bouchat šampaňské, neboť i nová generace Peugeotu 3008 získala pět hvězd. Procentuální hodnocení v jednotlivých kategoriích jsou ovšem slabší. Máme tu zisk 86 u dospělých, 85 u dětí, 67 pro chodce a 52 procent za systémy. Na posledním čísle se projevuje zejména absence autonomních brzd. Ty jsou u tohoto modelu pro změnu za příplatek, zatímco součástí standardu je aktivní monitoring jízdních pruhů. A ten nepromlouvá do verdiktů v případě ochrany dospělých a chodců.
Pokud se zadíváme na jednotlivé nuance, zjistíme, že v případě první kategorie je na tom Peugeot 3008 téměř stejně jako třída E. Klíčem k horšímu hodnocení je fakt, že nabízí nižší ochranu při nárazu s velkým odsazením, zvláště u řidiče, na druhou stranu však cestující lépe chrání ve chvílích, kdy se bourá celou přídí. U šestiletých dětí pak byl kritizován o trochu větší tlak na hrudní partie, zatímco chodci by se měli vyvarovat tuhých lemů čelního okna a jeho spodního okraje. V případě asistenčních systémů pak již není co dodávat, za monitoring jízdních pruhů se totiž uděluje jen 1,5 bodu, zatímco za brzdy bral Mercedes takřka dvojnásobek.
Tabulka s klíčovými výsledky Peugeotu 3008
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Peugeotu 3008 na stránkách Euro NCAP.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 10 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejnovější články
- I Rivian vidí, jak elektromobily ztrácí půdu pod nohama. Propouští další lidi, jeho akcie se propadly už o 93 procent
před 4 hodinami - Čínští komunističtí pohlaváři dostanou novou luxusní limuzínu, odporná není jen tím, komu bude sloužit
před 6 hodinami - Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 7 hodinami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 9 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.20. 16:15 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 15:52 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.20. 15:44 - Vrooom
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage