Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Dacia Duster ukázala svou možnou podobu, vizuálně i technicky bude úplně jiná
23.6.2021 | Petr Miler
Duster má čerstvě po faceliftu, protože ale současná generace je vlastně jen faceliftem té první, dlouho s námi už nevydrží. Chystá se úplně nové auto, skutečný nástupce přinese řadu změn.
Uplynulo jen něco přes tři roky od chvíle, kdy se u nás začala prodávat nová Dacia Duster. Na některé trhy navíc dorazila teprve loni a na jiné přišla dokonce až letos. Přesto už má po faceliftu a živě se mluví o podobě jejího nástupce.
Současné provedení totiž na trhu nevydrží až tak dlouho, a to jednoduše proto, že aktuální Duster není tak nový, jak se tváří. Jde jen o rozsáhlý facelift předchozího provedení, který staví na úplně stejných technických základech a vlastně i velmi podobném designu. Mateřský Renault tak dopředu činil s vědomím, že tohle auto nezůstane na trhu po obvyklou dobu, aby se mohlo efektivně přizpůsobit novým evropským normám.
Nový vůz je tedy už dávno ve vývoji a podle Marca Susse, produktového šéfa vozů rumunské značky, ten současný nevydrží v prodeji déle než 6 let. Současný Duster má tedy skončit už v roce 2023 a Duster III dorazí jako auto modelového roku 2024. A tak není nemístné si malovat, jak vlastně bude vypadat.
Do toho se pustil grafik Kléber Silva, který vzešel z podoby nových nejlevnějších modelů značky a přidal prvky z konceptu nového velkého SUV včetně zbrusu nového loga. Vizuálně tak působí o dost jinak, třebaže Kléber zjevně stavěl na základech dnešního provedení. A byť nevíme, zda by se takto vyhlížející Duster III setkal s vřelým přijetím, nezaměnitelný by byl zcela jistě.
Vůz ovšem nebude nový jen svým vizuálním pojetím, zcela se změní i jeho technická podstata. Zatímco dnes staví na archaické platformě Renaultu B0, novinka má stejně jako Sandero s Loganem přepřáhnout na moderní CMF-B. To může působit jako velmi vítaná věc, neboť může posunout Duster celkově vpřed, tato mince má ale zásadní druhou stranu, která část věrných zákazníků tohoto modelu může zklamat - CMF-B standardně neumožňuje zástavbu pohonu všech kol.
Ten je jedním z výhod Dusteru, který jej částečně dělá tím, čím je. Jde o schopný off-road, který při svých cenách nenachází smysluplnou konkurenci. Pokud bude jeho třetí generace jen předokolkou, může být větší, vybavenější a pořád levný, volbou lidí potřebujících čas od času projet třeba rozbahněnou polňačkou bude jen stěží. Pochopitelně, Renault může najít řešení, jak 4x4 Dusteru ponechat, musel by ale upravovat CMF-B jen kvůli němu. A tomu je při omezených rozpočtech, které jsou spojené u Dacie úplně se vším, obtížné věřit.
Automobilka přitom zásadní změnu základů potřebuje, neboť s rokem 2025 přijdou nové emisní normy a Duster se jim musí přizpůsobit. Zanevře tak na diesely, dostane nové motory 1,2 a 1,5 TCe a přidá hybrid E-Tech, který se bez moderní platformy neobejde. Vypadá to tedy na další model, který s novou generací ujde pár kroků vpřed i pár vzad.
Současná Dacia Duster právě prošla faceliftem, protože je ale sama spíše faceliftem originálu, mluví se už o té třetí. Foto: Dacia
Vůz dozajista použije části designu konceptu Bigster i novou podobu loga značky. Jak by výsledek mohl vypadat, ukazují ilustrace Klébera Silvy níže. Foto: Dacia
Zdroje: Kléber Silva@Instagram, Dacia
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda