Nová Dacia Duster se rýsuje, má přijít o jednu ze svých podstatných výhod

Může se zdát, že je tu s námi jen chvíli, je ale třeba nezapomínat, že tzv. druhá generace je spíše rozsáhlým faceliftem té první. Na trhu tak nevydrží obvyklou dobu a s nástupcem přijdou i nevítané změny.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nová Dacia Duster se rýsuje, má přijít o jednu ze svých podstatných výhod

22.10.2020 | Petr Miler

Nová Dacia Duster se rýsuje, má přijít o jednu ze svých podstatných výhod

/

Foto: Dacia

Může se zdát, že je tu s námi jen chvíli, je ale třeba nezapomínat, že tzv. druhá generace je spíše rozsáhlým faceliftem té první. Na trhu tak nevydrží obvyklou dobu a s nástupcem přijdou i nevítané změny.

Neuplynuly ještě ani tři roky od chvíle, kdy se u nás začala prodávat nová Dacia Duster a na některé trhy dorazila teprve nedávno. Přesto už se mluví o podobě jejího nástupce, neboť současné provedení na trhu nevydrží zdaleka tak dlouho, jak by někteří mohli čekat. Amen s ním má být už na přelomu let 2023 a 2024, a nyní se tedy vůz nachází kdesi v polovině svého životního cyklu.

Důvod je prostý - král je nahý, jen se o tom moc nemluví. Přesněji řečeno tedy nový Duster není nový, jde o rozsáhlý facelift předchozího provedení, který staví na úplně stejných technických základech a vlastně i velmi podobném designu. Mateřský Renault tak dopředu činil s vědomím, že tohle auto nezůstane na trhu po obvyklou dobu, aby se mohlo efektivně přizpůsobit novým evropským normám.

Informuje o tom francouzský magazín L'Argus, který nevychází jen ze svých zdrojů uvnitř automobilky, ale i otevřeného rozhovoru s Marcem Sussem, produktovým šéfem vozů rumunské značky. Právě on řekl, že auto vydrží na trhu 6 let, Duster III se tak začne prodávat v roce 2024 a představí se nejspíše už o rok dříve. A současně také řekl, že jej čeká velká technická změna.

Zatímco dnes staví na poněkud archaické platformě Renaultu B0, novinka má stejně jako Sandero s Loganem přepřáhnout na moderní CMF-B. To zní jako vítaná věc, neboť může posunout Duster celkově vpřed, tato mince má ale zásadní druhou stranu - CMF-B standardně neumožňuje zástavbu pohonu všech kol.

Ten je jedním z výhod Dusteru, který jej částečně dělá tím, čím je. Jde o docela schopný off-road, který při svých cenách nenachází smysluplnou konkurenci. Pokud bude jeho třetí generace jen předokolkou, může být větší, vybavenější a pořád levný, volbu lidí potřebujících čas od času projet třeba rozbahněnou polňačkou udělá jen stěží.

Pochopitelně, Renault může najít řešení, jak 4x4 Dusteru ponechat, moc prostoru ale nevidíme. U B0 nezůstane, CMF-C je moc drahá a upravovat CMF-B jen kvůli němu? Těžko tomu věřit. Automobilka přitom změnu potřebuje, neboť s rokem 2025 přijdou nové emisní normy a Duster se jim musí přizpůsobit. Zanevře tak na diesely, dostane nové motory 1,2 a 1,5 TCe a přidá hybrid E-Tech, který moderní platformu zkrátka potřebuje.

Dva kroky vpřed a jeden vzad? Skoro to tak vypadá, Sussova slova nedávají velký manévrovací prostor. Počkejme si ale na výsledek, stoprocentní v tuto chvíli není nic.


Nová Dacia Duster se rýsuje, má přijít o jednu ze svých podstatných výhod - 1 - Dacia Duster III 2024 prvni info 01Nová Dacia Duster se rýsuje, má přijít o jednu ze svých podstatných výhod - 2 - Dacia Duster III 2024 prvni info 02Nová Dacia Duster se rýsuje, má přijít o jednu ze svých podstatných výhod - 3 - Dacia Duster III 2024 prvni info 03Nová Dacia Duster se rýsuje, má přijít o jednu ze svých podstatných výhod - 4 - Dacia Duster 2018 nove detaily 110Nová Dacia Duster se rýsuje, má přijít o jednu ze svých podstatných výhod - 5 - Dacia Duster 2018 nove detaily 112Nová Dacia Duster se rýsuje, má přijít o jednu ze svých podstatných výhod - 6 - Dacia Duster 2018 nove detaily 144
Současná Dacia Duster je vlastně jen faceliftem originálu, třetí má být skutečně nová a přepřáhnout na platformu CMF-B. S tou by ale nejspíše ztratila pohon 4x4. Foto: Dacia

Zdroj: L'Argus

Petr Miler

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše