Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová generace americké klasiky měla být jen elektromobil. Automobilka už teď ví, že to nepůjde, nabídne i šestiválec
30.8.2023 | Petr Prokopec
Přišlo nám neuvěřitelně naivní předurčit zrovna tohle auto k úplné elektrifikaci, neboť by šlo o extrémní mezigenerační posun. Výrobce tak později připustil, že nový Charger bude připraven vyfasovat i spalovací pohon, teď už má být ruka v rukávě.
Řada výrobců aut nám pomalu dennodenně překládá své vize skvělé elektrické budoucnosti. Ještě před dvěma třemi lety jim to spousta lidí baštila už proto, že věřila, že automobilky vědí, co dělají. Zkušenosti širší veřejnosti s elektromobily se navíc blížily nule a když už někdo nějaké získal, předpokládal, že sliby o poklesu cen a zlepšení použitelnosti takových aut budou naplněny. Jenže bateriový pohon i patnáct let po příchodu první Tesly zůstává pro většinu lidí ve stejné pozici - je příliš drahý, příliš nepoužitelný, má příliš nejasnou životnost. A stále více lidí jasně vidí, že posuny dosahované dalším vývojem jsou pouze dílčí, nikoli principiální.
Letošní rok tak můžeme považovat za stěžejní, neboť ve společnosti je jasně patrná zásadní změna nálady podpořená i současnými ekonomickými těžkostmi a jistou saturací trhu. První vlna nadšenců si svůj elektromobil již koupila, u lidí ochotných nechat se strhnout masivními dotacemi platí něco podobného. Před automobilkami tak již zůstává především zbytek klientely, který bude těžké opít rohlíkem. Nutný tak bude zásadní technický průlom. A pokud nenastane, nevyhnutelnou se stane zásadní změna v jejich směřování.
Po technické stránce se v nejbližších letech ničeho přelomového nedočkáme, a tak automobilky pozvolna začínají měnit své plány. Již u toho však nejsou superlativy vykřikované do všech médií, vše se děje v naprosté tichosti. Spoléhat se tak zatím musíme hlavně na zdroje ze zákulisí, které se aktuálně hojně věnují budoucnosti značky Dodge. Ta původně předpokládala, že spalovací motory pošle do důchodu na konci letošního roku, což od počátku nutilo soudné lidi ťukat si na čelo, neboť tu máme výrobce, který je proslulý svými osmiválcovými muscle cars. Elektromobil přitom v nabídce nemá jediný.
To vše se mělo změnit s příchodem nástupce klasického Chargeru, který byl předznamenán konceptem Charger Daytona SRT EV. Jenže ten zklamal už při představování. Dodge doufal, že názor zákazníků dokáže zvrátit a ještě v červenci loňského roku mluvčí značky trval na tom, že „Hemi usazený v této platformě, stejně jako platforma samotná, zmizí. Příští generace bude elektrická“. Před pár dny však Ford odhalil nový Mustang GTD, který disponuje osmiválcem naladěným na 800 koní. A to je jen začátek.
Pro Dodge nejspíše šlo o poslední kapku, automobilka tak podle všeho kromě elektrické verze onoho konceptu pracuje také na spalovací. Osazena by nicméně měla být třílitrovým šestiválcem twin-turbo, zmínky o odchodu osmiválce Hemi tak nakonec budou pravdivé. I když vše asi bude záviset na úspěchu vozu. Benzinový agregát by totiž měl produkovat „jen“ 510 koní, tedy méně než polovinu toho, co je vám dnes schopen dodat pod pravou nohu SRT Demon 170. Ten přitom stovku zvládá za 1,66 sekundy.
Vyšší výkon si značka chce schovat pro elektrické verze, nicméně pokud jich nebude prodávat dost, nejspíše můžeme očekávat další trhlinu v jejích dosavadních plánech. Nic jiného se ovšem nedalo očekávat. Ve chvíli, kdy totiž výrobci jdou na ruku spíše politikům a úřadům než zákazníkům, musí zkrátka počítat s tím, že lidé se k nim obrátí zády. A co vám pak zbude, než změnit směr? Jen politici a úředníci vaše prodejní čísla nikdy nespasí.



Koncept Charger Daytona SRT EV měl disponovat pouze bateriovým pohonem, ten však nakonec mají dostat jen některé varianty. Ostatní budou disponovat šestiválcem. Foto: Dodge
Zdroj: Mopar Insiders
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 3 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den včera 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl včera 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
Dacia udělala z Dusteru levné auto s obrovským prostorem pro náklad, pobere ho 1 150 litrů v základu
před hodinouMiláček Čechů od Kie je po smrti, místo něj zkusí zaskočit docela jinak pojaté auto. Aspoň pohon má „správný”
před 2 hodinamiNejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 3 hodinamiJindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
před 4 hodinamiŠéfové Bugatti, Rimacu, Koenigseggu a Singeru si navzájem půjčili svá auta a svezli jeden druhého, je z toho jedinečná podívaná
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 09.18. 09:17 - řidičBOB
- Auto kolem 500tis.Kč 09.18. 06:59 - Darlekins
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch