Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová generace BMW i3 bude, i přes neúspěchy té stávající
10.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Současný mnichovský elektromobil měl oslovit více zákazníků, nakonec jich však za tři roky oslovil jen 60 tisíc. I přesto dostane nástupce.
BMW jako první z německých prémiových automobilek naplno rozjelo svuu účast na poli elektrifikace a hybridizace. Dokonce kvůli tomu byla založena divize „i“, pod jejíž hlavičkou vyrazily do světa první vlaštovky v podobě elektromobilu i3 a hybridního sporťáku i8. První čísla naznačovala, že se BMW trefilo do nálad zákazníků, po úvodním opojení však přišla ledová sprcha.
Na počátku letošního roku přišly informace o výrazném propadů registrací. Od té doby sice došlo k lehčímu růstu, neboť značka odhalila vylepšenou verzi modelu i3, který disponuje bateriemi o kapacitě 33 kWh (dosavadní provedení s 22 kWh však nadále zůstává v prodeji), o světoborných číslech však stále hovořit nelze - od debutu v závěru roku 2013 bylo totiž prodáno lehce přes 60 000 aut.
Ve srovnání s tím Tesla za stejnou dobu dokázala prodat 107 000 kusů dražšího Model S, i když pochopitelně nejde o srovnatelná auta. Kromě toho americká automobilka také rozšířila své portfolio o Model X a chystá i dostupnější Model 3. BMW ve srovnání s tím musí řešit odchod klíčových lidí. Z toho důvodu ostatně mělo vedení vynechat pařížský autosalon a řešit právě elektrickou budoucnost.
Od září přitom nebylo jasné, jakým směrem se BMW vydá. Nově však vychází najevo, že minimálně i3 bude pokračovat a dočká se druhé generace. Potvrdil to šéf projektu Heinrich Schwackhöfer, který s nástupcem „plně počítá. Dle něj navíc ve firmě „není důvod k sentimentu, že vůz selhal - to ani v nejmenším“.
Daná slova ale bereme spíše jako marketingové prohlášení, nikoliv realitu. BMW již od počátku doufalo v prodeje přesahující 100 tisíc kusů ročně. Tohoto čísla však značka dosáhla teprve nyní a souhrnně, přičemž k jeho pokoření bylo třeba nejen modelů i3 a i8, ale také celé řady dalších plug-in hybridů nabízených pod hlavičkou e-Performance.
Další mety by ale měly již padat rychleji, neboť značka po krátkodobém přešlapování na místě rozšiřuje nabídku. Již příští rok tak dorazí Mini Countryman PHEV, ten další pak můžeme očekávat BMW i8 Roadster. Kromě toho se chystají rovněž zcela nové i-modely. Není tedy divu, že si Schwackenhöfer není jist, kdy vlastně příští BMW i3 dorazí.




























BMW i3 je sice pro automobilku jistým zklamáním, ta se však přesto svých elektrických plánů nevzdává
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
5.8.2025BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025
Nejnovější články
Němci vzali Erdoganovu pýchu s zkusili s ní ujet 2 000 km z Turecka do Německa. Takto dopadli
včeraBezpečnost moderních SUV je fikce. Spousta lidí už z nich ani pořádně nevidí na cestu
včeraHonda Civic pro EU dostala facelift. Její fiasko nemá šanci zvrátit, leda by ji tuningové firmy začaly předělávat na BMW 3
včeraAni 40 modelů není dost. Mercedes brzy odhalí hned 18 dalších novinek, chce jimi zachránit upadající prodeje
včeraGM chtěl testem ukázat, že dojezd elektromobilů už není problém, obrátilo se to dokonale proti němu
včera
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 08.06. 15:37 - pavproch
- Detektory policejních radarů 08.06. 11:58 - pavproch
- Rychlodotazy 08.06. 10:15 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 08.06. 09:55 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 08.05. 20:38 - řidičBOB
- Octavia Scout 1.8TSi, 2010, 260kkm 08.05. 15:14 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 08.05. 09:07 - řidičBOB
- Politický koutek 08.04. 19:59 - M.Z.