Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Honda NSX se o půl roku opozdí, kvůli pohonné jednotce
17.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Komplikované hybridní hnací ústrojí si vyžádalo dodatečný vývoj. Nejspíše i díky testům předprodukčních prototypů v reálném provozu.
O nové generaci Hondy NSX se poprvé začalo špitat někdy v roce 2005. Tedy ve chvíli, kdy se originál chystal do důchodu. Od té doby jsme tu měli několik konceptů, s nimiž sice již bylo spojeno hybridní hnací ústrojí, ovšem složené z elektromotoru a atmosférického šestiválce. Produkční verze, která se ukázala loni v lednu v Detroitu, však dorazila s přeplňovanou pohonnou jednotkou, díky čemuž by výkon měl narůst na 550 koní.
Konkrétní specifikace odhaleny nebyly, a tak není známa ani jízdní dynamika či spotřeba. Ve všech případech mělo dojít k nápravě letos na podzim, kdy by první exempláře zamířily ke svým majitelům. Ti si ovšem nakonec budou muset počkat minimálně do jara příštího roku, neboť Honda nově oznámila, že druhogenerační NSX bude mít přibližně šestiměsíční zpoždění.
Na vině je prý právě ona výměna atmosférické pohonné jednotky za přeplňovanou, která si dle značky vyžádá natažení vývojového procesu. Je přitom trochu podivné, že Honda s takovým vysvětlením přichází nyní, krátce před původně plánovaným zahájením prodeje, ačkoliv o škatulatech v motorovém prostoru sama věděla již dávno a mohla jim uzpůsobit avizovaný termín příchodu na trh.
Je možné, že se zpožděním má souvislost i nedávný výlet několika předprodukčních exemplářů do reálného světa. V jejich případě chtěli Japonci zjistit chování vozu na běžných silnících a zároveň ověřit onu dynamiku i výkon. Výsledky nejspíše neměly očekávanou podobu, a tak je nezbytná náprava, která si vyžádá zmiňovaný půlrok navíc.
Konkrétní datum příchodu by mělo být zveřejněno v říjnu, na kdy Honda svolala kongres dealerů. Na něm bude upřesněna i marketingová strategie, chybějící technická data ale zřejmě dorazí až blíže k příchodu vozu do showroomů. To samé ostatně platí také o konkrétních cenách, které by ovšem v USA měly startovat okolo 150 000 USD (cca 3,6 mil. Kč).
Nic bližšího již momentálně není známo. Dodat tedy můžeme pouze tolik, že šestiválcový motor není pouze přeplňovaný, ale díky dvojici turbodmychadel musel být usazen podélně místo napříč. A to za hlavy pasažérů, kde jej doplňuje sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka.
Jeden z elektromotorů bude pak usazen mezi automat a spalovací šestiválec, přičemž napomáhat má akceleraci i brzdění. Zbývající dvojici elektrických agregátů najdeme na přední nápravě, kde se postarají nejen o okamžitou odezvu, ale také vektorování točivého momentu. Na krátké vzdálenosti přitom mají zaručit „bezemisní“ pohon.
Při zapojení celé soustavy bude možné počítat s jízdními režimy Sport, Sport+ a Track, přičemž posledně zmiňovaný by měl nové Hondě NSX umožnit plné rozvinutí jejího potenciálu. Na takovou chvíli si ale zjevně budeme muset ještě hezky dlouho počkat. I přes nové video, dle kterého je nový supersport zjevně na výrobu připraven.








Nová Honda NSX měla jít do prodeje letos na podzim. Nakonec si však počká minimálně na jaro 2016
Zdroj: Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 13 minutami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před hodinou
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 2 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 3 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 09:29 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
