Honda VTEC Twin-Turbo V6 pro novou NSX: sporťák nevsadí jen na elektřinu

Pohonné ústrojí nové NSX bude dost možná nejkomplikovanější pohonnou jednotkou světa. Jednoduchosti originálu se tak na hony vzdálí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Technika

Honda VTEC Twin-Turbo V6 pro novou NSX: sporťák nevsadí jen na elektřinu

20.11.2013 | Petr Prokopec | 1 příspěvek

Honda VTEC Twin-Turbo V6 pro novou NSX: sporťák nevsadí jen na elektřinu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pohonné ústrojí nové NSX bude dost možná nejkomplikovanější pohonnou jednotkou světa. Jednoduchosti originálu se tak na hony vzdálí.

S novinkami japonské automobilky se v posledních dnech roztrhl pytel. Jen od včera tu po představení přeplňovaných pohonných jednotek a jízdě v prototypu Civicu Type-R máme již třetí příspěvek, který pokrývá vlastně již pátou aktualitu. Tato četnost by ovšem neměla být zarážející, neboť za sebou máme akci Honda Technology Day, tedy setkání s technickými zástupci značky, na kterém bylo představeno také pohonné ústrojí chystaného modelu NSX.

Co tedy v roce 2015 očekávat? Pohon všech kol SH-AWD (Super Handling All Wheel Drive) je již známou věcí, oproti dříve oznámeným faktům však výkon nebude produkovat atmosférické pohonné ústrojí. Místo toho i u vidlicového šestiválce Honda sáhne po přeplňování, s nímž bude spojena dvojice elektromotorů individuálně roztáčejících přední kola.

Chybět nebude ani třetí elektromotor, který slouží jako generátor. Komplexnosti zadost pak učiní variabilní ventily VTEC či nová dvouspojková převodovka. Nová generace modelu NSX tak hodlá okruhy i veřejné silnice deklasovat zcela jiným způsobem, než činil předchůdce vyznávající nízkou hmotnost, atmosférické plnění a pohon zadních kol.

Očekávat se oproti minulosti dá i navyšování výkonu, přesné hodnoty však Honda dosud nezveřejnila. Při výše zmíněných technologií však dozajista bude nějakých 500 koní minimem, stovku by pak nové NSX mohlo klidně zvládnout pod čtyři sekundy. Na potvrzení si ale ještě musíme nějaký ten pátek počkat.


Honda VTEC Twin-Turbo V6 pro novou NSX: sporťák nevsadí jen na elektřinu - 1 - Honda VTEC Twin-Turbo V6 01Honda VTEC Twin-Turbo V6 pro novou NSX: sporťák nevsadí jen na elektřinu - 2 - Honda VTEC Twin-Turbo V6 02Honda VTEC Twin-Turbo V6 pro novou NSX: sporťák nevsadí jen na elektřinu - 3 - Honda VTEC Twin-Turbo V6 03Honda VTEC Twin-Turbo V6 pro novou NSX: sporťák nevsadí jen na elektřinu - 4 - Honda VTEC Twin-Turbo V6 04Honda VTEC Twin-Turbo V6 pro novou NSX: sporťák nevsadí jen na elektřinu - 5 - Honda VTEC Twin-Turbo V6 05Honda VTEC Twin-Turbo V6 pro novou NSX: sporťák nevsadí jen na elektřinu - 6 - Honda VTEC Twin-Turbo V6 06Honda VTEC Twin-Turbo V6 pro novou NSX: sporťák nevsadí jen na elektřinu - 7 - Honda VTEC Twin-Turbo V6 07Honda VTEC Twin-Turbo V6 pro novou NSX: sporťák nevsadí jen na elektřinu - 8 - Honda VTEC Twin-Turbo V6 08Honda VTEC Twin-Turbo V6 pro novou NSX: sporťák nevsadí jen na elektřinu - 9 - Honda VTEC Twin-Turbo V6 09Honda VTEC Twin-Turbo V6 pro novou NSX: sporťák nevsadí jen na elektřinu - 10 - Honda VTEC Twin-Turbo V6 10Honda VTEC Twin-Turbo V6 pro novou NSX: sporťák nevsadí jen na elektřinu - 11 - Honda VTEC Twin-Turbo V6 11Honda VTEC Twin-Turbo V6 pro novou NSX: sporťák nevsadí jen na elektřinu - 12 - Honda VTEC Twin-Turbo V6 12Honda VTEC Twin-Turbo V6 pro novou NSX: sporťák nevsadí jen na elektřinu - 13 - Honda VTEC Twin-Turbo V6 13
Novou Hondu NSX nakonec nebude pohánět atmosférický šestiválec, ale přeplňovaná pohonná jednotka. Navíc skloubená s variabilním časováním ventilů, třemi elektromotry a dvouspojkovou převodovkou

Petr Prokopec

Diskuze 1 příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.