Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová Honda NSX nafocena v provozu, hned v několika exemplářích (foto)
17.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dlouho očekávaný japonský supersport se chystá do výroby. Ještě předtím však dva předprodukční vozy vyrazily za finálními testy po silnicích USA.
Honda asi nemá větší automobilovou legendu než NSX. Její první generace přišla na svět v roce 1990, přičemž svůj otisk na nastavení podvozku zanechal i Ayrton Senna. Patnáct let poté však produkce skončila a svět od té doby čeká na nástupce. Několikráte se přitom zdálo, že nové NSX již vůbec nevznikne, neboť zejména v období tzv. globální ekonomické krize nebyla Honda v nejlepší finanční kondici. Nakonec však veškeré problémy byly zažehnány a během pár měsíců by konečně měl být odstartován prodej.
Produkční linky v americkém Ohiu, kde se nové NSX bude montovat pro celý svět, však již fungují a dokonce za sebou mají zrod dvou předprodukčních kusů. Ty momentálně vyrazily na americké turné, během kterého hodlají technici získat data z reálného světa, díky nimž nakonec sériové modely budou ještě lehce poupraveny. Podstatou těchto závěrečných testů jsou totiž zkoušky akcelerace i decelerace na veřejných silnicích. Stejně tak chce Honda ověřit i dostatečnou kvalitu tlumících materiálů v kabině.
My pak již jen můžeme dodat, že o pohon japonského supersportu se stará hybridní ústrojí složené z 3,5litrového přeplňovaného šestiválce a tří elektromotorů. Celkově by na všechna čtyři kola mělo skrze devítistupňový automat zamířit více než 550 koní, konkrétní cifru ovšem Honda nezveřejnila. Stejně tak prozatím nepadla zmínka ani o čase potřebném ke zrychlení z klidu na stovku. Po absolvování oněch závěrečných testů ale nejspíše již budeme mít jasno.
Základní NSX by přitom někdy v roce 2018 měla následovat verze Type-R, která dorazí s ještě vyšším výkonem a agresivnějším bodykitem. Zda však u toho bude nižší hmotnost jako u originálu, to prozatím není jisté. Přeci jen první generace se pyšnila mnohem jednodušším atmosférickým motorem, zatímco nově díky komplikovanému hnacímu systému pomalu není kde kila ubírat.
Honda vyslala dva exempláře NSX po Spojených státech kvůli finálním testům. A rovněž i nějakému tomu marketingu
Zdroj: Reddit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
včera - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
včera - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
včera - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
včera - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva