Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Mazda CX-5 odhalena, je znovu šik a dál se směje downsizingu
16.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
SUV Mazdy dostalo zpevněný podvozek s nezměněným rozvorem. Pod kapotou se dál nehodlá zahazovat s turbem, s objemem motorů nejde pod 2 litry.
První generace Mazdy CX-5 byla odhalena v roce 2011. Premiéra nového provedení na autosalonu v Los Angeles je tedy tak trochu překvapením, i když jsme samozřejmě již nějaký ten pátek věděli, že Japonci se k tomuto kroku chystají. Jejich spěch je přesto pozoruhodný, i když je třeba dodat, že novou generací je tento vůz jen z poloviny - jde tu především o vizuální přepracování a dodání nové bezpečnostní techniky. Mechanicky druhá generace hodně vychází z té první.
Patrné je to především v oblasti rozvoru, kde vozu i nadále naměříme 2 700 milimetrů. Nicméně díky zkrácení předního a zadního převisu byla celková délka snížena o 5 mm. Mimo to došlo k rozšíření karoserie o 10 mm, na silnici tedy vůz zaujímá mnohem dynamičtější postoj. K tomu napomáhá i posunutí čelních sloupků o 35 mm dozadu či implementace zcela nové, dopředu směřující čelní masky.
Dalším krokem modernizace je adopce užších čelních i zadních světlometů, přepracována ale byla také střešní linie a zadní sloupky se vyznačují ostřejším lomem. Ve výsledku tu tak máme zmenšenou Mazdu CX-9, odkud automobilka zjevně čerpala inspiraci. Jen u modifikace vzhledu ovšem nezůstalo, zpevněno bylo také šasí, jehož torzní tuhost narostla o 15,5 procenta.
Modifikace provedené na přídi zároveň vylepšily také aerodynamiku a snížily hlučnost o přibližně 1,3 dB. Kromě většího ticha pak cestující v kabině čeká nový tříramenný volant či 4,6palcový digitální displej usazený v analogovém přístrojovém štítu. Dále tu máme 7palcovou centrální obrazovku usazenou na vrcholku palubní desky, multimédia nyní lépe spolupracují s mobilními telefony.
Mazda zároveň zvýšila středový tunel, tím se ovladač automatu posunul o 60 mm výše, v případě řadicí páky manuálu lze pak hovořit o 40milimetrovém zvýšení. Obojí má přitom umocnit komfort řidiče. K tomu samozřejmě přispívá i adopce technologie G-Vectoring Control, jenž upravuje míru výkonu v závislosti na úhlu natočení volantu, což snižuje fyzickou zátěž.
Z hlediska nabídky motorů ke změnám oproti stávajícímu provedení nedošlo, i nadále tak budou na výběr motory, které jsou i bez downsizingu reálně úsporné - 2,2litrový turbodiesel SkyActiv-D a dvoulitrový benzinový čtyřválec SkyActiv-G. V obou případech lze vybírat mezi manuálem či automatem, na přání bude k dispozici také pohon všech kol. Data o jízdní dynamice a spotřebě však zveřejněna nebyla.
Standardem ve výbavě má být - minimálně na americkém trhu - bezpečnostní systém Mazda Radar Cruise Control, tedy adaptivní tempomat schopný úplného zastavení. Kromě toho dorazí i detekce dopravního značení. Mezi příplatky lze pak očekávat třeba audio systém Bose s 10 reproduktory a funkcí potlačení venkovního ruchu.
Bližší informace o dostupnosti a cenách či chybějící technická data by měla dorazit již záhy. S ohledem na v úvodu zmiňované „stáří“ stávajícího provedení se ale dá čekat zahájení amerického prodeje až někdy v polovině příštího roku, Evropa si nejspíše počká ještě o nějaký ten pátek déle.






























Nová Mazda CX-5 se již ukázalo naživo...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
dnes73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
včeraZlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025
Nejčtenější články
Porsche má se skutečným nástupcem Macanu popřít 94 let trvající tradici značky, byl by to další omyl ve spirále přešlapů
8.9.2025Šéf BMW přiostřil svůj odpor k EU. Zákaz spalovacích aut je podle něj „velký omyl”, zabije polovinu autoprůmyslu v Evropě
8.9.2025Mercedes začal odhalovat novou třídu C, devastace jednoho modelu za den mu zjevně nestačí
8.9.2025Škoda odhalila skoro hotový Epiq. Chce s ním bodovat díky jeho ceně, v poměru k užitné hodnotě bude skutečně epická
8.9.2025Ruský miliardář se zbavil jedné z nejúchvatnějších superjachet světa, možná mu došly peníze na její provoz
8.9.2025
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.08. 19:00 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 10.08. 18:39 - pavproch
- Dotazník na Autoservisy 10.08. 12:21 - Stepan
- BMW Divize 10.07. 16:58 - pavproch
- VZKAZY 10.07. 16:05 - řidičBOB
- IT poradna 10.07. 11:07 - pavproch
- Rychlodotazy 10.07. 10:26 - pavproch
- Kia EV9 10.06. 23:20 - lukasak12