Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová pravidla EU posílají do důchodu další zajímavá auta, už z nich zůstane jen jméno
20.10.2019 | Petr Prokopec
Nástup nových limitů spotřeby paliva resp. emisí CO2 znamená pro nabídku zejména zajímavých verzí běžných modelů ještě větší zkázu, než jsme doufali. Po Peugeotech GTi a Renaultech RS čekají těžké časy i Opely OPC.
Již druhým rokem varujeme před tím, že značná část zajímavých modelů aut zmizí z trhu. Mohlo se to zdá přehnané, už dosavadní kroky a prohlášení automobilek ale ukazují, že realita bude spíše ještě horší, nikoli lepší, než jsme čekali. Jen v poslední době jsme mohli hovořit o úplném konci Peugeotů GTi a o málo lepším osudu Renaultů RS. Teď můžeme přidat další nepříliš pozitivní zprávy do party.
Spojeny jsou s Opelem, který je dnes též součástí koncernu PSA, což má na jeho směřování jistě vliv. Francouzi jsou totiž velkými zastánci downsizingu, hybridizace i elektrifikace. S tím se ovšem sporťáky příliš neslučují, proto zjevně nastal čas i na jejich konec v současné podobě. Ačkoli Opely OPC s moderními turbomotory byly nejzajímavějšími modely, které německá značka v poslední dekádě nabídla, právě ony mají utrum.
Promluvil o tom Stephen Norman, šéf britského Vauxhallu, který k tomu přistoupil pozitivně - prý máme očekávat máme návrat podznaček OPC a VXR, která je britským ekvivalentem téhož. Nicméně zatímco ještě nedávno bylo možné s těmito písmeny dostat i auto s 2,8litrovým přeplňovaným šestiválcem, v budoucnu se počítá již jen s elektromobily. A to přesto, že v plánu jsou různé karosářské varianty různých modelů. OPC tak byla ve své dosavadní podobě pohřbena, zůstane z nich jen označení, které dostanou docela jinak koncipované vozy.
Je jistě otázkou, jak klientela tuto změnu přijme. Elektromobilita je sice prosazována všude a všemi, zájem zákazníků ovšem chybí. A není jisté, že přilepení písmen OPC na záď elektrických novinek Opelu něco změní. Jistojistou odpověď na to ovšem dostaneme již příští rok, kdy by měla dorazit ostrá verze Corsy-e. Překvapením pak je, že po bok se ji ve stejnou dobu postaví také Vivaro-e, následovat by pak měla Mokka-e ve druhé generaci.
Zatímco tedy dříve bylo logo OPC spojeno hlavně s Opelem Astra, jakkoliv bylo možné pořídit i modely Vectra OPC, Corsa OPC či Zafira OPC, budoucí nabídka bude skutečně mnohem květnatější. Cílit však bude na diametrálně odlišné publikum. Není však jisté, čím chce kromě designu zaujmout třeba proti spřízněnému Peugeotu 208. Dříve totiž francouzské GTi a německé OPC odděloval motor, jeho výkon a zvuk, jízdní dynamika, výbava i design.
Vývoj automobilismu tak do značné míry dále pokračuje směrem, kterým kráčel už dosud - modelů na trhu sice přibývá, pestrost nabídky je ale stále menší. Však si vzpomeňte na dobu před 10 až 20 léty a nabídku ostrých kompaktů - mohli jste mít turba, atmosféry, šestiválce, čtyřválce, manuály, automaty, předokolky, zadokolky i čtyřkolky, mohli jste mít skoro cokoli. Dnes už je nabídka o poznání méně pestrá, i když takových modelů je na trhu více. A vše nasvědčuje tomu, že do budoucna bude ještě omezenější.






Opel Astra OPC byl skvělým hot hatchem, dnes už se neprodává a prodávat ani nebude
Budoucí OPC dorazí jen s elektrickým pohonem, jak první dojde na ostrou elektrickou Corsu
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Padlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
včeraElektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
včeraHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
včeraBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
včeraPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub