Nová Škoda Fabia zná datum příchodu na trh, svou největší výjimečnost si ponechá

Není mnoho aut této třídy, která by si zakládala na praktičnosti a byla nabízena i ve variantě kombi. Fabia byla jako kombík k dispozici vždy a bude i nadále, diesely jsou ale mimo hru.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nová Škoda Fabia zná datum příchodu na trh, svou největší výjimečnost si ponechá

3.8.2020 | Petr Prokopec

Nová Škoda Fabia zná datum příchodu na trh, svou největší výjimečnost si ponechá

/

Foto: Auto Express

Není mnoho aut této třídy, která by si zakládala na praktičnosti a byla nabízena i ve variantě kombi. Fabia byla jako kombík k dispozici vždy a bude i nadále, diesely jsou ale mimo hru.

Nejspíše není třeba zmiňovat, že koronavirus zamíchal plány automobilek. Ovšem ne všemi plány a ne všech značek. Škoda evidentně hodlá jet dle scénáře, jaký si nalinkovala již před příchodem pandemie. Alespoň v případě nové generace modelu Fabia, který se skutečně má ukázat na jaře příštího roku. O tomto termínu se přitom začalo mluvit již loni, zvláště poté, co nyní již bývalý šéf značky Bernhard Maier uvedl, že vůz již řídil a je s ním nadmíru spokojený. I proto došlo k urychlení vývoje o půl roku.

Zachování tohoto plánu přitom logicky vede k samostatnému debutu mimo autosalon, neboť Ženeva se příští rok konat nebude. To ale v dnešní době bude jen stěží nevýhodou, spíše naopak může Škoda počítat s 15 minutami slávy, o kterou se nebude muset dělit a která ji vyjde levněji než pronájem stánku. Pokud si navíc uvědomíme, že žádná další velká evropská show se v daném termínu nekoná, pak zde po mnoha letech máme první významný model značky, který si musí vystačit bez živého výstavního debutu.

Zákulisí ale již hoďme za hlavu, místo toho se budeme věnovat samotné novince. Ta přepřáhne na modulární platformu MQB A0, se kterou dorazí také větší rozměry. Stejně tak bude pravděpodobně možné počítat pouze s benzinovými jednotkami, neboť nad dosavadním 1,6litrovým turbodieselem koncern VW Group zlomil hůl a dvoulitrové TDI na jeho místo nedorazí. Očekávat tak lze pouze selekci litrových tříválců, nad které se postaví nanejvýš čtyřválcová jedna-pětka.

Pohonné jednotky pokryjí výkonem pásmo od nějakých 90 do 150 koní, přičemž kromě ryze benzinového provedení nebudou v showroomech chybět ani mild hybridní jednotky. Zákazníci pak budou moci volit mezi manuálem a automatem, tím ale jejich rozlet po technické stránce končí. Tedy pokud zmíníme ještě zachování selekce hatchback/kombík, která je v této třídě aut stále více neobvyklá a lze ji označit za největší výjimečnost Fabie, ostatně stejně jako její obecně nadstandardní praktičnost.

Na pohon všech kol lze kvůli vysoké ceně zapomenout, stejně jako na plug-in hybridy či variantu RS. Zmínit tak můžeme ještě design, který již měl plně na starosti Oliver Stefani. Ten ovšem kráčel ve šlépějích svého předchůdce Jozefa Kabaně, pročež má nová Fabia navázat na styl, s jakým dorazily Scala či Octavia. Hlavními inspirativními prvky tedy budou křišťál a české sklářství, jenž se projeví hlavně na světlometech. Vpředu přitom budou lemovat širokou a úzkou masku chladiče, zatímco vzadu se mezi nimi objeví dle nejnovější módy nápis Škoda.

Uvnitř pro změnu hlavní inovace bude spočívat v nahrazení analogové techniky digitální. Zmenší se tedy počet klasických tlačítek, neboť většinu funkcí budete ovládat přes centrální dotykovou obrazovku, jejíž velikost bude vrcholit 9,2 palci. Za volantem se očekává digitální přístrojový štít, chybět nebude ani navýšená konektivita. To vše ale samozřejmě povede k navýšení cen, start pod 300 tisíci korunami je nejspíše nereálný.

Je samozřejmě otázkou, jak na tento posun zareagují zákazníci. Stejně jako je třeba se ptát, zda na směřování novinky ještě něco změní jmenování nového šéfa Škody. Maiera totiž nahradí Thomas Schäfer, který by měl nabídku automobilku učinit poněkud skromnější, než aby konkurovala dražšímu Volkswagenu. Jak tomu ale skutečně bude, zjistíme zhruba za rok - nová Fabia má zamířit do prodeje příští léto.


Nová Škoda Fabia zná datum příchodu na trh, svou největší výjimečnost si ponechá - 1 - Skoda Fabia 2021 neoficialni ilustrace 01Nová Škoda Fabia zná datum příchodu na trh, svou největší výjimečnost si ponechá - 2 - Skoda Fabia 2021 neoficialni ilustrace 02
Nová Škoda Fabia zná datum příchodu na trh, svou největší výjimečnost si ponechá - 3 - Skoda Fabia 2021 neoficialni ilustrace 03Nová Škoda Fabia zná datum příchodu na trh, svou největší výjimečnost si ponechá - 4 - Skoda Fabia 2021 neoficialni ilustrace 04
Nová Škoda Fabia má navázat na styl daný modely Scala či Octavia, dorazit má i jako kombík. Minulostí ale v jejím případě nadále budou dieselové motory, za které zaskočí mild hybridní jednotky. Ilustrace: Auto Express

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše