Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf Škody narychlo skončil, vaz mu měl srazit přílišný úspěch české automobilky
10.7.2020 | Petr Prokopec
Úspěch je obvykle tím, co špičkového manažera činí pro firmu žádoucím, nemusí to ale nutně platit tam, kde úspěch jednoho staví do horšího světla jiné. Právě to mělo Bernharda Maiera vypudit z řad Škody i VW Group.
Před zhruba měsícem se éterem šířily spekulace o velkém personálním zemětřesení v koncernu VW. Dle nich se židle začala kývat pod Herbertem Diessem, který nakonec skutečně skončil v čele Volkswagenu jakožto značky a ponechal si jen post šéfa koncernu. Nenahradil ho ovšem dosavadní CEO Porsche Oliver Blume, jenž zůstává na svém místě, nýbrž Ralf Brandstätter. Tím vzaly za své zvěsti o návratu šéfa Škody Bernharda Maiera do Zuffenhausenu, kde měl od Blumeho převzít kormidlo. Jak se ale včera provalilo, Maier v čele mladoboleslavské automobilky skutečně skončil, a to dosti narychlo.
Pokud je takový odchod plánovaným krokem, obvykle jde o měsíce trvající proces. To se zde nestane, Škoda bez dalších detailů uvedla, že Maier formálně skončí k 31. červenci 2020, tedy za tři týdny. Že jde o neplánovaný krok potvrzuje i fakt, ze kontrakt stávajícího šéfa značky měl vypršet na podzim a pokud by tedy nešlo o nic unáhleného, mohl ve funkci ještě pár měsíců vydržet a odejít bez velkého haló. To se už ale nestane.
Právě tato horečnatost naznačuje pnutí uvnitř koncernu. Dle dostupných zdrojů měl Maier dojet nikoli na neúspěch, ale paradoxně na přílišný úspěch Škody, jejíž auta začalo příliš mnoho lidí upřednostňovat před mateřským Volkswagenem. Přitom navíc generovala větší zisk než Audi, s čímž začali mít manažeři ve Wolfsburgu a Ingolstadtu problém.
Maier měl mimo to být velkým oblíbencem rodin Porsche a Piëchů, tedy faktických vládců koncernu, díky čemuž se začalo dokonce mluvit i o jeho možném přesunu do úplného čela VW Group. To se ale pro změnu nehodilo Diessovi, který měl rozehrát interní čachry a Maiera dostat do pozice, kdy pro něj v koncernu nebude k dispozici žádné adekvátní místo. To se po jeho rychlém odchodu ze Škody zda být zjevné a pokud se tak stane, půjde o vskutku smutné završení dvacetileté kariéry u VW.
Otázkou přitom je, kam by Maier mohl zamířit a kdo jej nahradí. V druhém ohledu Škoda zatím jen uvedla, že nový šéf bude jmenován v průběhu srpna a měl by vzejít z koncernových vod. Velmi čile se přitom spekuluje o Michaelu Oeljeklausovi, který má aktuálně na starosti výrobu a logistiku. Kromě toho padlo i jméno šéfa vývoje Christiana Strubeho, ten by však nakonec měl na vlastní přání u koncernu skončit a zamířit do důchodu.
Tamtéž se ale nejspíše neodebere Maier. Počítáme s tím, že pokud nezůstane u koncernu VW, stane se lákavým soustem pro asijské automobilky. Je totiž třeba si uvědomit, že v pozici šéfa Škody měl nemalý úspěch, neboť kromě vysoké ziskové marže dokázal zařídit také navyšování prodejů, stejně jako expanzi značky na nové trhy. Po něčem takovém nyní touží každá značka, zvláště pak ty čínské, které míří do Evropy. I lákavá nabídka z těchto končin mohla být nakonec tím, co hrátky okolo dalšího Maierova angažmá kvapně ukončilo. Další detaily se jistě dozvíme brzy.



Šéf Škody Bernhard Maier se po pěti letech v Mladé Boleslavi měl vrátit do Zuffenhausenu, dokonce do role šéfa Porsche. Nakonec ale nejspíše koncern VW opustí. Foto: Porsche
Zdroje: Handelsblatt, Škoda Auto
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 2 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat včera 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty včera 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 3.7.2025
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 3.7.2025
Nejčtenější články
Čínský majitel Volva a Mercedesu pod svou značkou takřka zkopíroval Audi A7, autu dal jméno A7
4.6.2025Šéf ostrých Mercedesů opravdu nepochopil nic. Spásu pro váznoucí zájem o jeho auta hledá ve výraznějším designu
4.6.2025Vážně lidé Teslu odepsali? Jak kde, v evropském elektrickém ráji dnes její prodeje rostou o 213 procent
4.6.2025Číňané zkusí na západě prorazit s drsně vyhlížejícím SUV plným luxusu s motorem V8, z jeho ceny se soupeřům protočí panenky
4.6.2025Proč VW nedováží do Evropy svá levná auta z Číny? Odpovědi šéfa se leda zasmějete, bez uzardění lakuje
5.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva