Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Octavia RS dorazí ještě letos, nakonec skutečně dostane i dva motory
3.1.2020 | Petr Prokopec
Mladoboleslavští budou kráčet ve stopách svých kolegů z Wolfsburgu, nebo ani nebudou mít na vybranou. Krom dvoulitrových čtyřválců tak pod kapotu napěchují i jedna-čtyřku a elektromotor.
Bude nová Škoda Octavia RS hybridní či nikoliv? To byla otázka, na kterou jsme dlouho neměli jasnější odpověď. Dle předchozích zvěstí ji mladoboleslavská automobilka měla v plánu, nicméně s postupem času se začalo mluvit pouze o verzích s benzinovým a dieselovým agregátem. Nyní se však ukazuje, že pravdivější byly ty úplně původní informace. Nová Octavia tedy nejspíše bude věrně kráčet ve stopách osmé generace Volkswagenu Golf a jako RS se bude prodávat i s dvojicí motorů naráz.
Na hatchback z Wolfsburgu jsme si posvítili nedávno, přičemž jsme konstatovali, že Němci chystají snad největší sportovní ofenzivu v historii svého bestselleru. Nový Golf má dorazit hned v šesti výkonových verzích, přičemž GTE jako jedna z nich dostane pod kapotu 1,4litrový přeplňovaný čtyřválec spárovaný s elektromotorem a lithium-iontovou baterií o kapacitě 13 kWh. Dostane i agresivnější vzhled, aby tak šlo o plnohodnotnou alternativu pro benzinové GTI a dieselové GTD.
Škoda pak sice v repertoáru tolik slavných názvů nemá, nicméně ona dvojice písmen RS značce plně postačuje, nakonec se k nim dá přidat i nové označení iV. Za samotnými písmeny RS se dosud skrývala pouze benzinová a dieselová verze, nyní by však mohl dorazit i plug-in hybrid, který by se stejně jako německý zástupce pyšnil 245 koňmi. Značka již oznámila, že základní Octavia bude mít k dispozici onu jedna-čtyřku a elektromotor jako Golf, ovšem pouze v méně výkonném naladění, kdy navíc 204 koní nebude spárováno se sportovním bodykitem.
Ve výsledku by tedy bylo jen logické, kdyby Škoda výkonnější plug-in hybrid skryla pod sportovní nálepku a v jiném naladění, s odlišným designem prodávala za citelně vyšší cenu. Toto provedení sice bude v přímém směru i v zatáčkách pomalejší než čistě benzinový derivát. Jeho výkon by měl narůst právě nad oněch 245 koní, navíc bude výrazně méně vážit. Hybridní ústrojí by spolu s bateriemi mělo přihodit na palubu zhruba 250 kilo, takže i s více než dvěma stovkami koní bude na sprint na stovku potřebovat okolo 7 sekund.
I přes tento handicap by však plug-in hybridní model byl nejdražším v řadě, neboť kromě sportovních vlastností by nabízel i dojezd zhruba 50 kilometrů čistě na elektřinu. Zároveň by se také pyšnil nejnižší spotřebou v nabídce, jakkoliv ta by byla spíše papírová. Pro zákazníky z řady zemí však realita není až tak podstatná, neboť auta s vysokými papírovými emisemi CO2 (přímý ekvivalent spotřeby) jsou zatížena vyšším zdaněním nebo oproštěna dotací. Takovým se plug-in-hybrid přes veškeré minusy může vyplatit.
Jak jsme tedy zmínili, takový postup by dával nemalou logiku, oficiální potvrzení ale zatím chybí. Pro tuto chvíli dodejme, že s náznakem věcí budoucích by Škoda měla vyrukovat již v březnu, neboť na ženevském autosalonu se čeká právě debut sportovní verze se zmíněným benzinem nebo novým, 200koňovým dieselem.




Škoda Octavia RS má skutečně dorazit jako plug-in hybrid a potěšit hlavně zákazníky ze zemí, jako je Nizozemsko
Zdroj: Auto Express
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nejnovější články
Němci srovnali elektrické kombíky Audi A6 a BMW i5. Vedle dieselových verzí to připomíná automobilovou paralympiádu
před 9 hodinamiNový Cadillac za 7,5 milionu nutí majitele proplazit se kufrem, pokud se mu vybije baterie. A i druhé řešení je slušná osina v zadnici
před 11 hodinamiVW upřesnil, jakými spalovacími motory napraví své elektromobily. Tváří se, jako by šlo o okrajovou možnost, chce je ale skoro každý
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
včeraČíňané prý lžou o aerodynamice svých aut. Tohle vyšlo z testu nesrovnatelně hůř, než automobilka uvádí
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 05.08. 00:15 - Spectral
- Rychlodotazy 05.07. 18:28 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.07. 17:04 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.07. 17:00 - Eda
- Suzuki obecně 05.07. 16:17 - jerry
- Vačka palivového čerpadla 05.07. 11:32 - AronLehner
- Hyundai i30 1.4 80kw 05.07. 06:55 - rubydix
- Dacia Duster - nové vlákno 05.06. 20:02 - M.Z.