Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Octavia RS dorazí ještě letos, nakonec skutečně dostane i dva motory
3.1.2020 | Petr Prokopec
Mladoboleslavští budou kráčet ve stopách svých kolegů z Wolfsburgu, nebo ani nebudou mít na vybranou. Krom dvoulitrových čtyřválců tak pod kapotu napěchují i jedna-čtyřku a elektromotor.
Bude nová Škoda Octavia RS hybridní či nikoliv? To byla otázka, na kterou jsme dlouho neměli jasnější odpověď. Dle předchozích zvěstí ji mladoboleslavská automobilka měla v plánu, nicméně s postupem času se začalo mluvit pouze o verzích s benzinovým a dieselovým agregátem. Nyní se však ukazuje, že pravdivější byly ty úplně původní informace. Nová Octavia tedy nejspíše bude věrně kráčet ve stopách osmé generace Volkswagenu Golf a jako RS se bude prodávat i s dvojicí motorů naráz.
Na hatchback z Wolfsburgu jsme si posvítili nedávno, přičemž jsme konstatovali, že Němci chystají snad největší sportovní ofenzivu v historii svého bestselleru. Nový Golf má dorazit hned v šesti výkonových verzích, přičemž GTE jako jedna z nich dostane pod kapotu 1,4litrový přeplňovaný čtyřválec spárovaný s elektromotorem a lithium-iontovou baterií o kapacitě 13 kWh. Dostane i agresivnější vzhled, aby tak šlo o plnohodnotnou alternativu pro benzinové GTI a dieselové GTD.
Škoda pak sice v repertoáru tolik slavných názvů nemá, nicméně ona dvojice písmen RS značce plně postačuje, nakonec se k nim dá přidat i nové označení iV. Za samotnými písmeny RS se dosud skrývala pouze benzinová a dieselová verze, nyní by však mohl dorazit i plug-in hybrid, který by se stejně jako německý zástupce pyšnil 245 koňmi. Značka již oznámila, že základní Octavia bude mít k dispozici onu jedna-čtyřku a elektromotor jako Golf, ovšem pouze v méně výkonném naladění, kdy navíc 204 koní nebude spárováno se sportovním bodykitem.
Ve výsledku by tedy bylo jen logické, kdyby Škoda výkonnější plug-in hybrid skryla pod sportovní nálepku a v jiném naladění, s odlišným designem prodávala za citelně vyšší cenu. Toto provedení sice bude v přímém směru i v zatáčkách pomalejší než čistě benzinový derivát. Jeho výkon by měl narůst právě nad oněch 245 koní, navíc bude výrazně méně vážit. Hybridní ústrojí by spolu s bateriemi mělo přihodit na palubu zhruba 250 kilo, takže i s více než dvěma stovkami koní bude na sprint na stovku potřebovat okolo 7 sekund.
I přes tento handicap by však plug-in hybridní model byl nejdražším v řadě, neboť kromě sportovních vlastností by nabízel i dojezd zhruba 50 kilometrů čistě na elektřinu. Zároveň by se také pyšnil nejnižší spotřebou v nabídce, jakkoliv ta by byla spíše papírová. Pro zákazníky z řady zemí však realita není až tak podstatná, neboť auta s vysokými papírovými emisemi CO2 (přímý ekvivalent spotřeby) jsou zatížena vyšším zdaněním nebo oproštěna dotací. Takovým se plug-in-hybrid přes veškeré minusy může vyplatit.
Jak jsme tedy zmínili, takový postup by dával nemalou logiku, oficiální potvrzení ale zatím chybí. Pro tuto chvíli dodejme, že s náznakem věcí budoucích by Škoda měla vyrukovat již v březnu, neboť na ženevském autosalonu se čeká právě debut sportovní verze se zmíněným benzinem nebo novým, 200koňovým dieselem.




Škoda Octavia RS má skutečně dorazit jako plug-in hybrid a potěšit hlavně zákazníky ze zemí, jako je Nizozemsko
Zdroj: Auto Express
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejčtenější články
Ve své době nejlevnější 400koňové auto Evropy jde dnes koupit sotva jeté prakticky za babku, jede až 295 km/h
5.6.2025Vyhozený šéf Stellantisu uznal chybu, bojovat proti velkým motorům byl fatální omyl. Jeho nástupci ho rychle napravili
5.6.2025Šéf týmu Formule 1 Mercedesu naštval italské taxikáře poznámkami na adresu Verstappena, ti mu to vrátili i s úroky
5.6.2025K mání je daleko nejlevnější Ferrari F430 v Evropě. Je krásné a nestojí víc než lepší Škody, jeho majitel zemřel
6.6.2025VW během 10 let zabil tři čtvrtiny prodejů Golfu, z bestselleru udělal symbol úpadku. A jeho „řešení” pošle prodeje ještě níž
6.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva