Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Toyota Supra poprvé nafocena ve své kůži, teď už návrat nic nezhatí
8.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová Supra má díky karbonu vážit pod 1 400 kg. A to přesto, že pod kapotou má šestiválec, elektromotor, baterie a dvouspojkový automat.
O nové generaci Toyoty Supra se mluví už věčnost. Dlouho se o ní opravdu jen mluvilo, až Japonci odhalili koncept FT-1, který k návratu sportovního kupé skutečně směřoval. Oznámili také spolupráci s německým BMW, která se měla týkat mimo jiné právě sportovního kupé a vše se zdálo být na dobré cestě. Jenže to všechno se stalo před dvěma a půl léty a od té doby bylo se o produkční verzi zase tak maximálně mluvilo. Nyní se věci dávají konečně pořádně do pohybu, neboť na světě jsou první snímky testovací verze. Ta převezme tvary výše zmiňovaného konceptu, byť o nic tak odvážného nepůjde.
Ve srovnání se studií se dočkáme také menších rozměrů, nicméně na druhou stranu půjde o větší vůz než již dnešní GT 86. Mimo to bude nová Supra také větší než chystané BMW Z5, přestože oba vozy budou sdílet technologický základ. Ovšem jen do značné míry, neboť mnichovská varianta bude roadsterem s plátěnou střechou, zatímco Supra dorazí prozatím jen jako kupé.
Otázku verze Targa, jenž byla dostupná také v minulé generaci, prozatím nechme otevřenou. Místo toho zůstaneme striktně u kupé, které výraznou měrou vsadí na karbonová vlákna. Z toho důvodu Supra nemá vážit více než 1 400 kilogramů, roadster od BMW bude dokonce ještě lehčí. To je dobrá zpráva pro všechny, jimž stávající Z4 přijde jako reklama na obezitu.
Důvodem pro nižší hmotnost mnichovské varianty přitom nejsou jen menší rozměry, ale také rozdíly v motorovém prostoru. BMW Z5 totiž v základu dorazí s dvoulitrovými čtyřválci a třílitrový šestiválec nabídne teprve na vrcholu nabídky. Supra oproti tomu počítá s šestiválcovou jednotkou již standardně, kvůli vyššímu výkonu navíc sáhne ještě po elektromotoru.
Hybridní technologie má být do značné míry ovlivněna speciálem z Le Mans, přičemž obě pohonné jednotky dostanou na starosti pouze zadní nápravu. Lithium-iontové baterie zamíří pod podlahu kvůli snížení těžiště a elektrická energie pro ně bude získávána nejen skrze klasickou zástrčku (půjde tedy o plug-in hybrid), ale také pomocí regenerativního brzdění.
Velmi dobrou zprávou je, že Toyota nesvěří přenos výkonu převodovce CVT, kterou lze sotva považovat za skříň korespondující se sportovními výkony. Místo toho má dorazit vůbec první dvouspojkový automat značky. Tím nám ale informační pramen vysychá, pročež jen dodáme, že Z5 se ukáže v závěru příštího roku, Supra však až za dva roky. Podívejte se na přiložené fotky, máme jich pro vás šest. Další najdete v kompletní galerii na Auto Express.






Nová generace Toyoty Supra byla konečně nafocena ve své „kůži“, dorazit má v roce 2018
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
včeraNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025
Nejnovější články
Černý přízrak mezi luxusními superexpresy německých dálnic je k mání krásný a málo jetý za cenu lepší Škody
před 8 hodinamiNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 10 hodinamiVW chce svůj elektrický propadák „ufaceliftovat” k životu, to se zaručeně povede
před 11 hodinamiNejlevnější auto v Česku nakonec nekončí, dočká se znovu nového provedení. Těšit se na něj ale mohou jen někde
včeraPřirozený projev špičkového motoru je prostě nenahraditelný, moderní napodobeniny jsou jen gumové panny mezi auty
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva