Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová nejlepší Tesla je nakonec pomalejší, méně revoluční a dražší, než měla být
11.6.2021 | Petr Prokopec
Tesla už proslula tím, že slibuje víc než nakonec reálně dodá a tento případ není výjimkou. Není to tak, že by výsledkem bylo nezajímavé auto, stoprocentně ale neplatí nic z toho, co Elon Musk sliboval.
Tesla se evidentně rozhodla otestovat loajalitu svých fanoušků na maximum. Z toho ovšem kalifornská automobilka vůbec nemusí vyjít dobře, zvláště když její reputace byla už dosud narušena nekvalitou a v realitu neproměněnými sliby. Místo, aby se z toho nejznámější výrobce elektromobilů poučil, překvapivě i nadále upřednostňuje strategii, že slibem nezarmoutíš. Když tedy loni odhalil faceliftovaný Model S, ověnčil verze Plaid a Plaid+ nadmíru působivými parametry. Nyní však přichází jedna ledová sprcha za druhou.
Elon Musk před pouhými několika dny z ničeho nic oznámil, že varianta Plaid+ nedorazí. Prý jednoduše proto, že ji není třeba, neboť provedení Plaid je dostatečně dobré samo o sobě. S tím by se možná fanoušci značky ještě smířili, ostatně slova jejího šéfa často berou pomalu za svatá. Jenže skutečnost, že záhy poté došlo na zdražení jediné zbývající vrcholné verze, a to o nemalých 10 tisíc dolarů (cca 208 tisíc Kč), je přijímána již s mnohem menším nadšením.
Cena nicméně není jedinou oblastí, kde dochází na změny. Když totiž Musk vůz představoval, sliboval, že zvládne zrychlení z klidu na stovku pod 2 sekundy, čtvrtmíli pod 9 sekund, maximálku 322 km/h a dostane zcela nové baterie typu 4860, které maní být efektivnější než stávající alternativa. S nimi se ovšem mohou fanoušci rozloučit, což nejspíše zredukuje udávaný dojezd, jakkoliv na webu značky stále svítí původních skoro 630 km.
Minulostí je ale i nadmíru působivá dynamika, byť dvousekundová akcelerace zůstala zachována. Spojena je však se sprintem na 97 a nikoliv na 100 km/h, v té chvíli je třeba počítat se 2,1 sekundami. Čtvrtmíli pak vůz pokoří až za 9,2 sekundy a nejvyšší rychlosti přes 320 km/h dosáhne pouze na specifických litých kolech a pneumatikách, které ovšem nejsou k dispozici a k mání budou až od letošního podzimu. Dojezd s nimi navíc klesne z udávaných 628 km na 563 km, jen kvůli jiným kolům, což jen dává tušit, jak citlivý bude dojezd na styl jízdy.
Znamená to tedy, že zájemci, kteří loni složili rezervační poplatek tisíc dolarů (20 800 Kč), nakonec dostanou o dost jiný vůz, než jaký si objednali. Těšit je může jen ta skutečnost, že v jejich případě platí původní cena, jak potvrdil mluvčí značky. Ostatní se musí smířit s tím, že v lednu byla verze Plaid k mání za 119 990 USD (2,51 mil. Kč), nyní stojí 129 990 USD (2,72 mil. Kč).
Nechápejte nás přitom špatně, výše zmíněné parametry jsou pořád působivé, i s ohledem na novou cenovou hladinu. Vyjma Tesly jsou s takovými údaji spojené pouze supersporty za desítky milionů korun. Podstatná je nicméně ta skutečnost, že automobilka opětovně slibovala něco, co nedodržela. Tím jen dál podrývá svou už tak pošramocenou kredibilitu.
Tesla začala prodávat faceliftovaný Model S ve verzi Plaid. Ve srovnání s dříve oznámeným je pomalejší, maximálky dosáhne jen s koly, která aktuálně nejsou k mání, nedisponuje novým typem baterií a k tomu všemu je dražší. Hromadné rušení rezervací se ale ani tak nedá čekat. Foto: Tesla
Zdroj: Tesla
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 11 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva