Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Náhradní baterie pro elektrický Ford Mustang je tak drahá, že byste místo ní koupili slušné celé auto
2.1.2022 | Petr Miler
Už léta se říká, že akumulátory pro elektromobily zlevní do té míry, že sama auta budou schopna alespoň cenově konkurovat vozům se spalovacími motory. Ceny baterií opravdu klesají, o nic levného ale pořád nejde, ani zdaleka.
Před pár dny jsme detailně probírali, jakou cenovou past představují pro Renault Zoe jeho akumulátory. Je ve výsledku úplně jedno, jestli je automobilka k vozu prodá nebo pronajme, stěží se bez mohutných dotací a dalších forem přerozdělování dostane do pozice, kdy by na autě neprodělávala, nebo jej nabízela nemístně draho. I s oněmi dotacemi je to pro ní dosažení jakéhokoli lepšího stavu zjevně tvrdý oříšek.
Ačkoli se totiž už dlouhá léta tvrdí, že akumulátory zlevní až do té míry, že elektrická auta budou srovnatelně drahá jako ta spalovací, nic takového dosud nenastalo. A to přesto, že ceny nejpoužívanějších Lithium-iontových akumulátorů měly od roku 2010 klesnout 89 procent. Pro Renault a jeho Zoe je to obzvláště tíživé, neboť jde o malé auto, jehož cenu drahé akumulátory snadno vystřelí do nepřijatelných výšin. Trochu lépe je na tom Ford se svým Mustangem Mach-E, neboť jde o větší a dražší vůz. Zase o tolik lépe na tom ale není.
S větším akumulátorem o kapacitě 98,7 kWh u nás startuje na 1 514 900 Kč včetně DPH, jak se ale nyní ukázalo, jen samotný akumulátor pro tuto verzi stojí v USA od 23 648,94 USD, tedy asi 517 000 Kč. Jde pochopitelně o sumu bez DPH, a tedy asi 626 000 Kč, pokud českou daň z přidané hodnoty připočteme. To je obrovská suma odpovídající více jak 41 % ceny auta, jen za baterii.
Za takové peníze si můžete koupit celé spalovací auto a ne úplně marné. I v poslední době velmi drahá Škoda Octavia může být za danou částku vaše s motorem 2,0 TDI a výbavou Ambition, k Mustangu Mach-E za to dostanete jen baterku. Navíc je třeba dodat, že jde o baterku na chvíli - Ford k ní standardně poskytuje záruku na 8 let a 160 tisíc km maximálně a z praxe už víme, že nejde o hodnoty, které by nereflektovaly životnost řady baterek. Jasně, k celé nové Octavii dostanete záruku kratší, tahle auta ale i po 20 a více letech se stovkami tisíc km dál jezdí, některé elektromobily resp. jejich akumulátory už po 8 letech a 160 tisících km nikoli.
Když k tomu přidáme, jak mizerně se Mustang Mach-E chová na dálnici i v nejlepší verzi GT (stojí od 1 914 900 Kč), pak před sebou opravdu nemáme lákavou nabídku. Ani dotace v řádu stovek tisíc by ji nevykouzlily, také s těmi byste si koupili drahé auto s nejasnými vyhlídkami na dlouhodobou existenci (a tedy i udržení hodnoty), na němž jeden díl s životností dost možná blízké 8 letům či 160 tisícům km stojí jako celé jiné auto.



Ford Mustang Mach-E je velmi drahé auto s nepřesvědčivým dynamickým projevem, jehož použitelnost stojí a padá s akumulátory. Právě jejich náhrada ale stojí více jak 41 procent ceny celého vozu, nominálně přes půl milionu korun bez DPH. Automobilka na ně přitom dává záruku končící najetím 160 tisíc km nebo 8 léty stáří. Foto: Ford
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
před 9 hodinami
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
včera
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025
Nejnovější články
Tesla šetří, na čem může. V tichosti autům sebrala i poslední zbytek klíčů a lidé nejsou šťastní
před 2 hodinami
Kupci elektrického Porsche Macan začínají už po roce pociťovat největší bolest vlastnictví těchto aut
před 4 hodinami
Jedno z posledních pořád levných větších aut v Evropě žije dál, s dieselem koupíte ho i v roce 2026
před 5 hodinami
Škoda už chce prodávat asi jen sny a iluze. Ukázala další auto, které ani nezamýšlí vyrábět, akorát przní legendu značky
před 7 hodinami
Číňané se spalovacími motory nekončí. Vyvinuli nové jednotky s 48procentní termální účinností, mají až 380 koní a 4litrovou spotřebu
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
