Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové BMW, které mělo být řidičskou spásou, o parník překonává i léta starý Ford
3.5.2021 | Petr Prokopec
Některá auta mnichovským jednoduše nejdou a toto srovnání to jen dokládá. Relativně drahý model na okruhu ztrácí i na mnohem levnější Focus, který má k novince opravdu daleko, navíc nejde o desetiny, ale o celé sekundy.
Nové BMW 128ti mělo být mnohem více než jen další motorová varianta v nabídce řady 1. Vyplňuje totiž propast mezi BMW 120i a BMW 135i xDrive a je nabízena jako ničím neředěný řidičský nástroj těsně pod vrcholným provedením.
Výše zmíněná slova nepochází z naší hlavy, místo toho je mají na svědomí kreativci mnichovské automobilky, kteří souběžně s nimi poslali na trh i ono nové provedení. To má nabízet pořádnou porci zábavy za volantem, kvůli čemuž byl jeho přeplňovaný dvoulitrový motor naladěn na 265 koní. V dnešní době možná nejde o úplně závratný výkon, nicméně BMW nám v minulosti již mnohokrát dokázalo, že konkurenci dokáže vytrestat i za pomoci čísel, která v prvé chvíli působí jako nezajímavá.
Tentokrát ale na podobnou dominanci nedochází. Vlastně tu spíše máme pravý opak, neboť BMW 128ti objelo v testu Sport Auta Hockenheimring za 2 minuty a 7,2 sekundy. To v případě 4,6kilometrové trati není nejhorší výsledek, alespoň na první pohled. Nicméně jakmile se začnete podrobněji zabývat tabulkou se jmény soupeřů, rázem se novinka mnichovské značky začíná v tichosti klidit stranou jako totálně spráskaná. „Vyklepnout“ totiž dokázala jen své příbuzné, tedy BMW 330i a Mini JCW.
Výčet aut, které jsou před mnichovským hatchbackem, je nicméně o poznání květnatější. Rychlejší je Seat Leon Cupra R ST (čas 2:06,7), dieselové Audi S4 kombi (2:06,3), VW Golf GTI (2:05,6) nebo Mercedes-AMG A35 (2:05,2). Nejvíce však mnichovské ztrapnil Ford, jehož Focus ST s výkonem vyšším jen o 15 koní dosáhl času 2 minut a 4,8 sekund. Přestože tedy zástupce modrého oválu dorazil již v roce 2019 a stojí méně, stále dává „ničím neředěnému řidičskému nástroji“ na frak.
Focus je přitom předokolkou, stejně jako novinka BMW, která v rámci této generace přepřáhla na stejnou platformu, jakou disponuje i zmiňované Mini. Zatímco však v jeho případě nemáme proti použité architektuře žádné výhrady, u 128ti je zjevné, že automobilka šlápla poněkud vedle. A jelikož není ani rychlá, ani díky standardnímu automatu moc zábavná, ve výsledku tu máme vůz, který skutečně stojí mezi 120i a 135i xDrive, jen místo středu řidičského terče trefuje spíše místo, kde není koho zasáhnout.






BMW 128ti je popisováno jako ničím neředěný řidičský nástroj, realita má k něčemu takovému zjevně daleko. Foto: BMW
Zdroj: Sport Auto@YouTube
Bleskovky
Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025Žádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
6.6.2025Šéf týmu Formule 1 Mercedesu naštval italské taxikáře poznámkami na adresu Verstappena, ti mu to vrátili i s úroky
5.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Králem Aragónu byl a zůstává jím Marc Marquez včera 14:56
- Premiérové vítězství pro Denize Öncü, Salač v Top-5 včera 13:13
- Prvním dnešním vítězem v Alcanizi se stal David Muňoz včera 11:37
- YARTu se hattrick nepodařil včera 10:23
- Senior TT odřeknuta, bez náhrady! 7.6.2025
Nejnovější články
Itálie od čtvrtka znovu mění pravidla pro provoz radarů, za vším stojí pokuty za 693 tisíc Kč pro jediného řidiče
včeraData z technických kontrol ukazují, jaké ojeté Hyundai i30 se nejvíc vyplatí. Ideální volba se už pár let nevyrábí
včeraJinak nepříliš ceněné Ferrari postavené na míru prezidentovi firmy se prodalo za pořádný ranec, interiér má jako žádné jiné
včeraHonda chystá nové nejefektivnější motory světa. Mají reálně jezdit za 4 litry na sto a ještě zlevnit
včeraK mání je dokonalý symbol německé automobilové nestřídmosti 80. a 90. let, bizár v každém směru je dnes vzácností skoro za milion
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva