Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové BMW M3 G84 si ponechá čistě spalovací šestiválec, je to facka do tváře Mercedesu a Audi
8.3.2024 | Petr Miler
BMW se na tomto poli pohybuje velmi rozvážně a nedalo se čekat, že by zrovna s M3 a její relativně konzervativní klientelou rozehrálo nějaké divoké hry. Čára přes rozpočet je to hlavně pro německé konkurenty, kteří místo na zákazníka vsadili spíš na regulace.
Když se loni objevily informace o tom, že by současné BMW M3 mělo být tím posledním, které bude pohánět spalovací motor, měli jsme o tom značné pochybnosti. BMW je jednou z vůbec nejméně dogmaticky uvažujících automobilek současnosti, pokud jde o přechod jen na elektrický pohon, a jeho nařizování coby jediného řešení soustavně oponuje. Očekávat za takové situace, že by vzalo model, pro který se kvůli jeho energetickým nárokům spalovací motor ani zbla nehodí, míří spíš už ke konci svého výrobního cyklu a má relativně klientelu, a naplánovalo právě pro něj jen elektrickou budoucnost, působilo popravdě řečeno docela absurdně. A tak se nic takového stát nemá.
Zprávy o takovém plánu bavorské automobilky šíří obvykle dobře informovaný Horiatiu Boeriu, který už léta vydává BMW Blog. Podle jeho zdrojů BMW může současně přijít s elektrickou obdobou tohoto modelu a s elektřinou to zkusit u kupé M4 bez delší tradice, v případě klasického sedanu (a dnes i kombíku) M3 má ale vůz zůstat u dvakrát přeplňovaného třílitrového šestiválce s kódovým S58, který najdeme už v současné M3 G80. A nedodat mu ani hybridní podobu.
Dává to smysl, pokud uvážíme, že dnešní M3 je na trhu už 4 roky a její nástupce dorazí v roce 2027 nebo 2028. Co se do té doby změní? Jedním slovem nic, dvěma nic velkého, nelze očekávat žádnou dramatickou změnu v zákaznických preferencích a ani tržní regulace nebudou v té době zásadně odlišné. Emisní norma Euro 7 se spalovacích motorů prakticky nedotýká, takže tu jde jen o emise CO2 a vyhovění (do té doby též v zásadě neměnných) flotilových limitů. A BMW dnes prodává dost elektrických aut na to, aby do podstaty M3 nemuselo „hrabat”.
Pro zákazníky je to dobrá zpráva, kterou si mohou dnes jen potichu přát - pro výrobce jsou dávno na druhé či třetí koleji. A dobrá zpráva to tak bude i pro BMW, které se nebude muset loučit s dosavadními úspěchy, neboť po klasicky střižené M3 (údajně s interním označením G84) jistě znovu sáhne spousta tradičních kupců. Naopak nepříjemné novinky to musí být zejména pro Mercedes, který věřil ve větší úspěchy nařizování elektrifikace aut, stejně jako pro Audi, které se rozhodlo stát někde mezi.
Současné C63 od Mercedesu-AMG je se svým hybridním čtyřválcem pro (hořký) smích i Němcům, nové Audi RS5, nástupce současné RS4, pak vsadí na hybridní šestiválec. To je jistě lepší kompromis, ale jak těžké takové auto bude, když C63 AMG váží přes 2,1 tuny? Na tomto poli budou jednodušší a lehčí řešení fungovat lépe a BMW se má takového podržet.
Pokud navíc BMW vedle klasické M3 nabídne i jakousi její elektrickou obdobu, co může ztratit? Vyjde tak vstříc všem, ostatní se snaží být jedním zadkem na několika židlích. A to obvykle dobře nedopadá. Uvidíme, co reálně přinese čas, tento plán BMW ale vzhledem k jeho dosavadnímu přístupu působí realisticky.



Dnešní BMW M3, zde ve verzi G81 Touring, má dostat stejně střiženého nástupce s čistě spalovacím motorem. Bylo by to jedině dobře. Foto: BMW
Zdroj: BMW Blog
Bleskovky
Muž ukradl autobus MHD. Jezdil s ním i s lidmi normálně po městě, dokonce nenechal nastoupit člověka s propadlou „síťovkou”
včera
Číňané zkusili napodobit slavnou reklamu Land Roveru s vlastním off-roadem. Selhali tak, že se teď musí omlouvat celé zemi
14.11.2025
Nadšenec ukázal, co se stane, když autu seberete pružiny a tlumiče. Bláznivého nápadu lituje ještě teď
13.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Další vítězství motocyklu Aprilia včera 19:30
- Nečekané vítězství pro Izana Guevaru, 14. Salač včera 18:00
- Poslední Moto3 vyhrál Adrian Fernandez včera 17:44
- Alex Marquez vyhrál Sprint ve Valencii 15.11.2025
- Vítězem GP Macau Davey Todd 15.11.2025
Nejnovější články
Němci postavili proti VW Golf jeho elektrického nástupce. ID.3 nápadně nadržovali, přesto prohrál
včera
Tuzexový sen Čechoslováků si můžete koupit dodnes nejetý, stačit vám na něj bude míň korun než kdysi bonů
včera
Nový ambasador Bentley se aspoň věrohodně tváří jako někdo, kdo by auta značky mohl kupovat
včera
Čína se nezapře. Plánuje zákonem omezit akceleraci aut, je to další směšná regulace
včera
Muž ukradl autobus MHD. Jezdil s ním i s lidmi normálně po městě, dokonce nenechal nastoupit člověka s propadlou „síťovkou”
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 11.16. 19:05 - Zajda
- IT poradna 11.16. 16:56 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.16. 12:43 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.15. 12:42 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 11.14. 14:40 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.14. 10:17 - Vrooom
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 11.13. 14:32 - pavproch
- BMW Divize 11.13. 11:59 - pavproch
