Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Infiniti QX50 je venku jako „koncept”, přepřahá na přední pohon
30.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová generace SUV dostane odlišnou platformu než ta stávající. Čekat máme také semi-autonomní řízení či dvoulitr s variabilním kompresním poměrem.
Pro japonskou automobilku Infiniti nebyl letošní rok v rámci českého trhu zrovna příznivý. Kvůli mizivým prodejům totiž došlo k ukončení všech aktivit a prozatím není jisté, zda můžeme v příštích letech počítat s návratem. Je samozřejmě také na místě se ptát, zda daného kroku máme litovat či nikoliv - minimálně po posledních novinkách značky v podobě modelů Q30 a QX30 nepláčeme, veskrze byly totiž jen dražšími kopiemi Mercedesu A a GLA.
Problematiku českého trhu ale nyní nechme stranou, místo toho se podívejme na nový „koncept” modelu QX50, se kterým Infiniti míří na autosalon v Detroitu. „Koncept” proto, že auto k výrobě zjevně nemá daleko a až se do ní dostane, podstatně jinak vypadat nebude. Je tedy zřejmé, že nová generace SUV přímo naváže na skutečnou studii QX Sport Inspiration, ale vážně blízko produkční reality. Jasně patrná jsou kupříkladu klasická zpětná zrcátka, v případě sériového provedení se tedy opravdu budou měnit již jen drobné detaily.
Při pohledu na čelní světlomety v křídlovitém designu, mezi nimiž trůní rozměrná maska chladiče a pod kterými najdeme nemalé vstupy vzduchu či agresivní nárazník, bychom odchodu Infiniti z českého trhu ovšem litovat měli. Příští QX50 totiž rozhodně nebude jen dalším nevýrazným SUV, s nimiž se poslední době roztrhl pytel. Navíc nepůjde ani o „předělávku“, jakou byla třícítková rodina, ale o naprostý originál.
Ve srovnání se stávající generací se přitom nedočkáme jen působivějšího vzhledu, ale také zcela nové koncepce. SUV totiž nebude postaveno na platformě FM, která počítá primárně s pohonem zadních kol, ale místo toho přepřáhne na předokolkovou architekturu. Petrolheady tento krok možná zamrzí, běžní zákazníci Infiniti ale nejspíše neřeknou ani popel. Zvláště když pohon všech kol dorazí tak jako tak.
Mimo to Infiniti naznačilo, že produkční QX50 velmi pravděpodobně dostane do vínku zcela nový přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec VC-Turbo, který počítá s variabilním kompresním poměrem pohybujícím se od 8:1 po 14:1. Díky tomu zde na jedné straně máme 272 koní a 390 Nm točivého momentu, na tu druhou ovšem došlo k ponížení spotřeby o 27 procent oproti šestiválci se stejným výkonem.
Koncepční verze se mimo to pochlubí technologií ProPilot, jak je u Nissanu a Infiniti nazýváno semi-autonomní řízení. Podle automobilky jde prozatím jen o asistenční systém, nicméně vůz zvládne udržovat v jízdním pruhu při bezpečné vzdálenosti od ostatních účastníků dopravy a počítat je možné také s úplným zastavením i následovným rozjetím.
Více se dozvíme 9. ledna, kdy bude koncepční Infiniti QX50 debutovat ve zmiňovaném Detroitu. Zvědavi jsme přitom hlavně na interiér, který by nám měl naznačit, jakým směrem se japonská automobilka hodlá vydat v příštích letech a co tedy můžeme očekávat také od dalších novinek.



Nové Infiniti QX50 se zatím představilo jen jako koncept, sériová verze ale příliš odlišná nebude
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězství lokalmatadora Zarca včera 15:51
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač včera 15:28
- Vítězem Moto3 Rueda včera 11:58
- Mokrý warm-up pro Joana Mira včera 09:58
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu 10.5.2025
Nejčtenější články
EU je tu vážně pro lidi. Klidně zruší cla na čínská auta, stačí, když Číňané slíbí, že je tu nebudou prodávat moc levně
13.4.2025Prodaných Octavií 8, Kodiaqů 34. Pád Škody v Číně na úplné dno navzdory směšným cenám je varováním pro všechny Evropany
14.4.2025Milionové gesto: Michael Schumacher nově podepsal helmu určenou pro charitativní aukci, možná to s ním není tak zlé
14.4.2025Přehmaty VW táhnou ke dnu i jeho obchodní partnery, automobilka s 61letou historií spadla hlavně kvůli Němcům do obřích ztrát
14.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.12. 11:23 - pavproch
- Cyklistické vlákno 05.12. 10:37 - budik
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 13:31 - pavproch
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch