Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Infiniti QX50 je venku jako „koncept”, přepřahá na přední pohon
30.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová generace SUV dostane odlišnou platformu než ta stávající. Čekat máme také semi-autonomní řízení či dvoulitr s variabilním kompresním poměrem.
Pro japonskou automobilku Infiniti nebyl letošní rok v rámci českého trhu zrovna příznivý. Kvůli mizivým prodejům totiž došlo k ukončení všech aktivit a prozatím není jisté, zda můžeme v příštích letech počítat s návratem. Je samozřejmě také na místě se ptát, zda daného kroku máme litovat či nikoliv - minimálně po posledních novinkách značky v podobě modelů Q30 a QX30 nepláčeme, veskrze byly totiž jen dražšími kopiemi Mercedesu A a GLA.
Problematiku českého trhu ale nyní nechme stranou, místo toho se podívejme na nový „koncept” modelu QX50, se kterým Infiniti míří na autosalon v Detroitu. „Koncept” proto, že auto k výrobě zjevně nemá daleko a až se do ní dostane, podstatně jinak vypadat nebude. Je tedy zřejmé, že nová generace SUV přímo naváže na skutečnou studii QX Sport Inspiration, ale vážně blízko produkční reality. Jasně patrná jsou kupříkladu klasická zpětná zrcátka, v případě sériového provedení se tedy opravdu budou měnit již jen drobné detaily.
Při pohledu na čelní světlomety v křídlovitém designu, mezi nimiž trůní rozměrná maska chladiče a pod kterými najdeme nemalé vstupy vzduchu či agresivní nárazník, bychom odchodu Infiniti z českého trhu ovšem litovat měli. Příští QX50 totiž rozhodně nebude jen dalším nevýrazným SUV, s nimiž se poslední době roztrhl pytel. Navíc nepůjde ani o „předělávku“, jakou byla třícítková rodina, ale o naprostý originál.
Ve srovnání se stávající generací se přitom nedočkáme jen působivějšího vzhledu, ale také zcela nové koncepce. SUV totiž nebude postaveno na platformě FM, která počítá primárně s pohonem zadních kol, ale místo toho přepřáhne na předokolkovou architekturu. Petrolheady tento krok možná zamrzí, běžní zákazníci Infiniti ale nejspíše neřeknou ani popel. Zvláště když pohon všech kol dorazí tak jako tak.
Mimo to Infiniti naznačilo, že produkční QX50 velmi pravděpodobně dostane do vínku zcela nový přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec VC-Turbo, který počítá s variabilním kompresním poměrem pohybujícím se od 8:1 po 14:1. Díky tomu zde na jedné straně máme 272 koní a 390 Nm točivého momentu, na tu druhou ovšem došlo k ponížení spotřeby o 27 procent oproti šestiválci se stejným výkonem.
Koncepční verze se mimo to pochlubí technologií ProPilot, jak je u Nissanu a Infiniti nazýváno semi-autonomní řízení. Podle automobilky jde prozatím jen o asistenční systém, nicméně vůz zvládne udržovat v jízdním pruhu při bezpečné vzdálenosti od ostatních účastníků dopravy a počítat je možné také s úplným zastavením i následovným rozjetím.
Více se dozvíme 9. ledna, kdy bude koncepční Infiniti QX50 debutovat ve zmiňovaném Detroitu. Zvědavi jsme přitom hlavně na interiér, který by nám měl naznačit, jakým směrem se japonská automobilka hodlá vydat v příštích letech a co tedy můžeme očekávat také od dalších novinek.


 
Nové Infiniti QX50 se zatím představilo jen jako koncept, sériová verze ale příliš odlišná nebude
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 včera
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
Nejnovější články
 Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
 před 7 hodinami
 Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň
 před 8 hodinami
 Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
 před 10 hodinami
 Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína
 před 11 hodinami
 Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů
 včera
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter