Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové nejrychlejší auto světa je venku, s 1842 koňmi prý skutečně pokoří 500 km/h
16.12.2020 | Petr Prokopec
Jedno takové už jsme tu měli a jak to dopadlo? Tvůrci dalšího z kandidátů z USA se ale dušují, že na blamáž nedojde, před sebou máme vůz, který má přes 500 km/h opravdu jet, sériový Hennessey Venom F5.
Boj o korunu nejrychlejšího auta planety se nám začíná přiostřovat. Dosud se o ni přetahovaly hlavně Bugatti, Koenigsegg a SSC North America, nyní ovšem texaská firma Hennessey odhalila svůj nový model Venom F5. A právě on má být tím, který bude tahat za nejdelší kus provazu. Americký supersport byl totiž pojmenován podle nejrychlejších tornád, které dosahují rychlostí přes 500 km/h. Do tohoto teritoria Texasané míří, a to za pomoci „nejvýkonnějšího sériového produkčního motoru, jaký kdy byl vyroben“.
Za tímto chvalozpěvem se skrývá 6,6litrový osmiválec zvaný Fury, který počítá s litým železným blokem, hliníkovou hlavou a suchou lubrikací. Agregát je vyráběn ručně a může nabídnout až 1 842 koní a 1 617 Nm točivého momentu, které míří na zadní nápravu skrze sedmistupňový automat. Výkon je pak spojen s pouhými 1 360 kilogramy, za čímž stojí hlavně rozsáhlé použití karbonu, z něhož je karoserie, monokok i tubus kabiny vážící pouhých 89 kilo.
Je přitom třeba zmínit, že jedna poháněná náprava má evidentně problém s trakcí, hlavně zpočátku. Zrychlení z klidu na stovku totiž zabere necelé tři sekundy, což v době, kdy se nejrychlejší vozy pokouší pokořit hranici dvou sekund, není oslňující. Nicméně jakmile Venom F5 najde pevnou půdu pod nohama, rázem přijde druhý úder, jenž vás zarazí do sedadel. Dvoustovky totiž supersport dosáhne již za 4,7 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost má přesáhnout oněch 500 km/h neboli 311 mph.
Texaská automobilka přitom rozhodně nechce být v centru dění stejným způsobem, jako tomu bylo u SSC, jehož pokus o rekord skončil blamáží. Hennessey má proto již uzavřenou dohodu s Kennedyho vesmírným centrem americké agentury NASA, díky které bude moci využít její 5,2 kilometru dlouhou ranvej. Na místě pak nebudou chybět technici od Racelogicu, kteří zkalibrují měřicí zařízení, stejně jako média, zákazníci a další nezávislí svědci.
Konkrétní termín Hennessey do placu nedal, nicméně lze předpokládat, že půjde nejdříve o jaro příštího roku. V mezičase totiž ještě musí přikročit k testům Michelin, jehož obutí Pilot Cup Sport 2 americká novinka užívá, a to v rozměru 265/35 R19 vpředu a 345/50 R20 vzadu. Venom by nicméně neměl zaujmout jen v přímém směru, ale také v zatáčkách, pročež jej Texasané testovali proti takovým ikonám, jako je McLaren 600LT či Porsche Cayman GT4.
Vůz přitom počítá s pěti jízdními režimy Sport, Track, Drag, Wet a F5, kdy poslední zmíněný umožňuje odemčení maximálního potenciálu a tedy i dosažení nejvyšší rychlosti. Ta nicméně může být zredukována, pokud se zákazníci rozhodnou pro volitelný paket Track Pack, který přiváží nejen agresivnější čelní splitter, ale hlavně velké křídlo namísto automatického spoileru. Souběžně s tím pak lze čekat i 15,35palcové karbon-keramické brzdy.
Lze už jen dodat, že Hennessey celkově vyrobí jen 24 aut, jen standardně počítají s multifunkčním volantem, jehož vrchní část zmizela kvůli lepší viditelnosti. Dále uvnitř nebudou chybět dvě karbonová sedadla, sada hliníkových pedálů, sedmipalcový digitální přístrojový štít a devítipalcová multimédia od Alpine, jenž počítají nejen s navigací, ale také s funkcemi Android Auto a Apple CarPlay. Ceny pak startují na 1,8 milionech dolarů (cca 39 mil. Kč).
Hennessey Venom F5 dostal do vínku 1 842 koní, s nimiž je spárováno pouze 1 360 kilogramů. Není tak překvapivé, že texaská firma počítá s maximálkou přes 500 km/h. Foto: Hennessey
Zdroj: Hennessey
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejčtenější články
- Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva