Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové obří a bobří ledvinky BMW jsou už hotová věc, ukázala je sama automobilka
9.12.2019 | Petr Prokopec
Velké modely BMW v posledním roce šokují velkými ledvinkami zabírajícími snad většinu přídě, menší typy se k nim teď už jistojistě přidají. Nová M4 je ovšem bude mít vysoké, bude vypadat jako bobr.
Prodeje BMW po celém světě stoupají. Pro mnichovskou automobilku je to jistě potvrzení, že směr, po kterém se vydala, vede k plné firemní pokladně, a tak nemá důvod z nastoupené cesty scházet. Obří čelní ledvinky na nás tedy budou koukat zpoza každého rohu a místo zjemňování se můžeme připravit spíše na další přitvrzování.
Asi největší kontroverze budou spojené s dvojicí M3/M4. V jejím případě totiž automobilka sáhne po vertikálních ledvinkách, které se natáhnout od lemu kapoty až po čelní splitter. Jinými slovy zaberou celou část přídě, jak ostatně naznačil Concept 4 představený letos ve Frankfurtu. BMW už uvedlo, že produkční verze se bude lišit jen v drobných detailech a pokud jste přesto doufali, že se na tom může ještě něco změnit, pak bohužel, počítat s nimi můžeme už definitivně .
BMW totiž pustilo do světa první snímek nové generace okruhového speciálu M4 GT3. Jeho značná část je sice utopena ve tmě, a není náhoda, že se to týká právě ledvinek, ovšem stačí lehké zesvětlení a rouška tajemství je pryč. Co zůstává, jsou ohromné „bobří zuby“ - ani tak je nevidíme celé, je ale jasné, že protáhlé budou až proklatě nízko. Nedostane je přitom pouze závoďák, ale dorazí také na silniční verzi. Šéf divize BMW M Markus Flasch už uvedl, že „je logické, aby budoucí závodní modely byly založeny na příští generaci BMW M4“.
Varianta GT3 pak bude také nejprve odhalena v jisté koncepční formě, neboť na okruhy se má podívat nejdříve za dva roky, ovšem v jejím případě již půjde jen o formalitu, vzhled už se nezmění. Kdy přesně ale uvidíme hotové auto, je zatím nejasné. BMW v tuto chvíli pouze potvrdilo, že s vývojem začalo před několika měsíci a teprve v příštím roce odstartují první reálné testy.
Nyní už jen zmíníme, že nové BMW M4 GT3 v nabídce nahradí model M6 GT3, jenž byl odhalen před třemi lety. Kromě obřích ledvinek se pochlubí úzkými světlomety, ventilací nad blatníky, ochrannou klecí uvnitř či masivním zadním křídlem. Pod kapotou pak můžeme očekávat specifickou verzi třílitrového šestiválce S58 TwinPower Turbo, který bude u silničního modelu produkovat přes 500 koní.
Tím novinky končí, a tak jen dodáme, že silniční M4 dorazí v roce 2021 a na rozdíl od závodního provedení bude k mání především s pohonem všech kol a automatem. Manuál pak sice očekávat můžeme, nicméně jen u zadokolky s nižším výkonem, to bude pro ruční řazení ve výkonných bavorácích poslední rána.

BMW pustilo do světa první ilustraci chystaného M4 GT3
Zesvětlení patřičných částí odhaluje tu největší kontroverzi...
...a potvrzuje autenticitu dřívější špionáže
Obří ledvinky se na prototypech zatím skrývá pod kamufláží
Ilustrace možné finální podoby ukazují, co očekávat
Zdroje: BMW, Bimmerpost
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
dnes (4)Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025 (4)
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
před 7 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 8 hodinamiElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
před 10 hodinamiKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
před 11 hodinamiKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva