Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Subaru Legacy: pátá generace oficiálně
2.4.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Již příští týden na autosalonu v New Yorku představí Subaru novou generaci své vlajkové lodi Legacy. Zároveň tak oslaví i dvacet úspěšných let tohoto modelu v automobilovém světě. Co nabídne zákazníkům již pátá generace Legacy?
Již na první pohled je jasné, že nejnovější model bude zatím nejprostornějším Legacy historie. Celkově je nový model o 35 mm delší, 90 mm širší a 80 mm vyšší než odcházející auto. Došlo také k prodloužení rozvoru o 80 mm, což jistě přispěje ke zvětšení prostoru pro posádku, automobilka slibuje hlavně více místa na zadních sedadlech.
Vzhled novinky včetně interiéru jsme již několikrát popisovali a je zajímavé, že se seriový model od tehdy prezentovaného konceptu liší jen v detailech. Podle našeho předpokladu zmizely vně i uvnitř futuristické prvky a zůstal střízlivý japonský design.
Stejně jako u jeho předchůdců, i nové Legacy bude vybaveno systémem pohonu všech kol Symmetrical AWD a motory s protiběžnými písty. Základním agregátem modelové řady Legacy bude čtyřválcová jednotka o objemu 2,5 l, která přinese výkon 170 koní (127 kW) a 230 N.m točivého momentu. Další v řadě je přeplňovaná verze stejného motoru v Legacy 2,5 GT, která dosahuje maximálního výkonu 265 koní (197 kW) a 350 N.m. Na samém vrcholu nabídky bude model Legacy 3,6R, který paradoxně přichází s mírně nižším výkonem 256 koní (191 kW) a (334 N.m) točivého momentu z šestiválcového motoru o objemu 3,6 l. Na evropském trhu zaručeně lze očekávat verzi vybavenou dieselovým boxerem nyní prodávaným ve Foresteru a Impreze.
Velkou novinkou bude náhrada klasického automatu novou CVT převodovkou Lineartronic, která umožní řadit pádly pod volantem. To platí pro nejslabší model, šestiválec bude nadále dodáván s 5° automatem s HD měničem. Pro zastánce klasiky bude k dispozici řazení běžným způsobem pomocí řadicí páky šestirychlostní manuální převodovky, který bude jedinou volbou pro nejsilnější Legacy 2,5 GT.
Citelné změny se odehrály na podvozku. Motor je uložen na speciálním ránu, který snižuje přenos vibrací a hluku do karoserie. Navíc díky tomu bylo možno uložit turbodmychadlo pod motor a tím dále snížit těžiště. Alfou a omegou při vývoji bylo vylepšení jízdních vlastností a komfortu. Přední náprava nadále využívá zavěšení MacPherson, jehož ramena jsou zavěšena na rámu motoru. Stabilizátory s větším průměrem mají snížit náklony a vylepšit reakce řízení. Zadní náprava s dvojitým zavěšením je také, včetně diferenciálu, zavěšena na samostatném rámu
Základní specifikace s motorem 2,5 l bude sériově jezdit na 16" litých kolech,, přičemž prémiová třída s motorem o objemu 3,6 l dostane 17" disky. Přeplňovaná verze 2,5L Turbo standardně bude na 18" kolech.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před hodinou - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 2 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 4 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 5 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch