Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové SUV Škody se ukázalo naživo, jeho údajná přednost je rázem spíš slabinou
7.11.2019 | Petr Prokopec
Česká automobilka říká, že u své novinky dokázala s větším množstvím stylu praktičnost nejen zachovat, ale dokonce navýšit. Podle oficiálních fotek to tak vypadá, živé už tak pozitivně nepůsobí.
Mladoboleslavská automobilka si na listopad připravila hned dvě premiéry, přičemž obě jsou velmi důležité. Zatímco však nová Octavia bude navzdory úniku kompletní podoby oficiálně odhalena až příští týden, SUV Kamiq GT již má prezentaci za sebou. Dosud jsme ovšem měli k dispozici pouze oficiální fotografie, nyní tu máme i živé snímky z první prezentace. A ty ukazují, že údajná největší přednost Kamiqu GT není až takovým pozitivem, jak česká značka hlásá.
Škoda už od uvolnění prvních upoutávek slibuje, že nové SUV dokázala učinit jak stylovějším díky linii střechy ve stylu kupé, tak praktičtějším díky jejímu faktickému zvýšení. To je ve světě SUV-kupé novum, neboť tyto verze sportovně-užitkových modelů obvykle měnily styl za praktičnost. Škoda chce posunout obojí dále, což by jistě byla její velká přednost, jenže skutečně nejde o minci s jednou stranou.
Po zhlédnutí auta naživo je třeba uznat, že vůz svou výšku při pohledu zepředu dobře maskuje. Mladoboleslavská novinka tak může prakticky komukoliv připadat jako širší a nižší než třeba osmá generace Volkswagenu Golf, jakkoliv pravda je pravým opakem. Ovšem kombinace zlatého laku, stříbrných chromových linek a kontrastně zbarvené střechy dělá v kombinaci s chytrým designem své. Nicméně je skutečně nutné stát před vozem a koukat jen na jeho čelní partie nebo část boků.
Stačí však udělat pár kroků, pohlédnout na vůz šikmo zezadu a rázem je vám jasné, že Kamiq GT neklame tělem tak dobře, jak by si přál. Třebaže je posun do výšky pouze třináctimilimetrový, záď naživo působí jako mrakodrap. Tohle rázem není stylové SUV-kupé, ani běžné SUV, ale spíše poněkud neforemně působící rodinný model. Jistě, výměnou za to lze očekávat větší prostor pro hlavu pro cestující vzadu, snaha navodit dojem kupé tady ale zdaleka neprochází, a to ani s černou střechou a tříbarevným sloupkem.
Vzhled ale již hoďme za hlavu, místo toho si jen v rychlosti představme zbytek vozu, a to z jeho technické stránky. Začneme přitom u platformy PQ34, jejíž stopy se táhnou až ke čtvrté generaci Volkswagenu Golf z roku 1997. Jak je tedy vidno, koncern skutečně zvládá recyklovat svou techniku na jedničku. Navíc tak činí s maximálním možným důrazem na snížení ceny, pročež jak Kamiq, tak ani stylové provedení nemají k dispozici pohon všech kol. Výkon tedy pokaždé míří pouze dopředu.
Oproti výchozímu provedení dostanou zákazníci nejen 1,5litrový atmosférický čtyřválec, ale i 1,2litrové turbo. První pohonná jednotka přitom produkuje 112 koní v případě manuální převodovky, respektive 110 u automatu, zatímco druhá disponuje 115 koňmi a především 200 Nm točivého momentu. Spotřeba se přitom pohybuje mezi 5,8 a 6 litry na sto kilometrů, o jízdní dynamice se automobilka dále nezmiňuje.
Lze už jen dodat, že Kamiq GT bude mít ještě jednu živou premiéru, a to 22. listopadu na autosalonu v Kantonu. V té chvíli by měly být oznámeny i ceny a spuštěn prodej. Konzervativně střižené SUV je přitom k dispozici od 105 900 yuanů (cca 348 tisíc Kč), novinka by ovšem neměla zamířit nahoru jen výškově, ale také po stránce finanční.










Naživo vypadá Škoda Kamiq GT daleko vyšší...
Zdroj: Drom.ru
Bleskovky
Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
před 3 hodinamiSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025
Nejnovější články
Němci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu
před 2 hodinamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
před 3 hodinamiMercedes nechtěl motory V8 nabízet už skoro pro nic, teď otočil a jejich novou generaci chce nacpat takřka do všeho
před 4 hodinamiDědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
před 5 hodinamiBizarní prodlužovač dojezdu Tesly je totální fiasko. Nesmyslné řešení nakonec nedostane nikdo, firma vrací zálohy
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.10. 07:08 - Brus
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.09. 10:56 - pavproch