Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Suzuki Swift předčasně odhaleno. Přijde ještě letos i s verzí Sport
18.3.2016 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nový Swift na fotografiích z dealerské konference ukazuje, že i supermini může vypadat naštvaně. Ostřejší kukuč půjde nejlépe k pleti provedení Sport.
Populární prcek od japonského Suzuki nebyl zmíněn v našich textech už poměrně dlouho, ostatně od představení konceptů iK-2 a iM-4 naznačujících, kudy by se mohla ubírat jeho příští generace, uplynul už rok. Tím rychleji se však posouváme k produkčnímu provedení, jehož podobu s pravděpodobností hraničící s jistotou právě vidíte na přiložených snímcích.
Tyto obrázky pocházejí z dealerské konference značky a už vzhledem k stejně stylizovaným pohledům na modernizované SX4 S-Cross, jež se na světlo podívaly před měsícem, se nám jeví autenticky. A vyčíst z nich můžeme především ostřeji řezané rysy karoserie, která si jinak nadále ponechává svůj charakteristický boční profil. Nová generace supermini se pyšní novými světlomety, výraznější prostorově modelovanou mřížkou chladiče, s níž drží basu velké černé otvory kolem předních mlhovek.
Pohledem zboku si i netrénované oko všimne efektu plovoucí střechy navozené opticky protaženým prosklením do C-sloupků. Ve skutečnosti ovšem s největší pravděpodobností půjde jen o hru s „černým lihovým fixem“. Nový vzhled elektronů snad ani není třeba déle pitvat, ale zadní svítilny protažené do boků bychom zmínit jistě mohli. Právě ty spolu s klesající střechou (a v případě dvojice koncovek výfuků a střešního spoileru verze Sport) totiž propůjčují vozu stabilnější a vyváženější postoj než v minulosti a současnosti.
Doplňkovým detailem jsou pak maskované kliky zadních dveří umístěné těsně pod hranou střechy, které v pětidveřovém provedení nahrazují klasické řešení. Tím se můžeme posunout dovnitř. Kabina s pravostranným řízením se vyznačuje kruhovými tvary (volant zcela kulatý není, což je také mezigenerační změna) a dále pak centrálním displejem, který jistě bude obsluhovat modernější informačně-zábavní rozhraní s podstatně vylepšenou kompatibilitou. Jinak si palubní deska zachovává jednoduchost a stejná bude jistě i z hlediska obsluhy.
Po stránce techniky je pravděpodobné, že si nový Swift neodpustí v základním provedení litrový zážehový motor s manuálním pětikvaltem, kola přední nápravy Swiftu Sport pak prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky roztočí rovněž přeplňovaný 1,4litrový čtyřválec BoosterJet. Odhalení prodávanějších variant má přitom proběhnout už letos, a sice ke konci roku.
Nejsilnější a zábavnému svezení definitivně bližší Sport bude následovat standardní verzi v roce 2017, pročež očekáváme oproti současné generaci změny na zavěšení, brzdové soustavě a také u řízení. Výkon bohužel neznáme, ale tipovali bychom alespoň 150 koní. Otázkou zůstává, kolik charakteru a spolehlivosti bude přeplňovaná čtrnáctistovka schopna Swiftu Sport propůjčit, aktuální provedení s atmosférickou šestnáctistovkou totiž patří ve své kategorii ve zmíněných ohledech k tomu nejzajímavějšímu, třebaže zpřevodováním už také hraje spíše do noty ekologie.






Suzuki Swift si dle snímků z dealerské konference v nové generaci přiveze ostřejší vzhled, který půjde nejlépe k pleti variantě Sport.
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
včeraFerrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
včeraJedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Dodnes nejeté monstrum rallyové skupiny smrti je k mání v silniční verzi, stojí už víc než spousta Ferrari
včeraProfesor ekonomie přesně popsal, jak si evropské automobilky zničily svou vlastní budoucnost výměnou za krátkodobý zisk
včeraVietnamec, který vydělal miliardy na nudlích prodávaných i v Česku, chystá novou vlajkovou loď a útok na další trh
včera„Hrozí náhlá ztráta brzdných schopností.” Ferrari až po třech letech výroby objevilo kritickou chybu klíčového modelu za víc jak 10 milionů
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.30. 22:01 - Truck Daškam
- Rychlodotazy 07.30. 20:36 - Kavis
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub
- Další zajímavá autovidea 07.30. 13:48 - Vrooom
- Americké vozy a vše kolem nich 07.30. 09:06 - Stepan