Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový automobilový koncern chce ušetřit 131 miliard ročně, ořezává i nepochopitelné věci
25.3.2021 | Petr Prokopec
Není pochyb o tom, že v současné době je třeba šetřit, dělají to prakticky všichni. Kam až ale v těchto snahách zachází nově zformovaný koncern Stellantis, nad tím zůstává rozum stát.
„Nastaly zlé časy. Poznali jsme je podle ztenčujících se zásob toaletního papíru,“ říká Jana Hlaváčová v českém seriálu Dokonalý svět z roku 2010. Ten mapuje osudy redakce jednoho fiktivního módního magazínu, přičemž se s ohledem na dobu vzniku dotkne i následků globální finanční krize. Ony věty se však dají užít i dnes, zejména v souvislosti s úspornými opatřeními, jaká začíná zavádět koncern Stellantis. Ten by velmi rád každoročně ušetřil více než 5 miliard Eur (cca 131,4 mld. Kč).
Tato částka pochopitelně není nízká, přičemž samotné úspory takového kalibru vyžadují od managementu opravdu hodně kreativy. Vedení koncernu se totiž zavázalo, že nedojde na propouštění či uzavírání továren. Místo toho tedy dojde na drobné zásahy do každodenního chodu jednotlivých značek. Zatímco před koronavirem by plánované úpravy vzbudily údiv, dnes nad nimi nezbývá než kroutit hlavou. Stellantis totiž hodlá omezit i dostupnost hygienického zázemí a řešení úklidu.
Podle Davideho Provenzana z odborů FMI v továrně Mirafiori v italském Turínu již došlo na redukci počtu toalet, jež mohou zaměstnanci využívat. Souběžně s tím pak byly osekány také úklidové služby, přičemž bychom se ani nedivili, kdyby došlo také na příchod jednovrstvého neperforovaného toaletního papíru. Nejde nicméně pouze o jediný podnik, také odbory z továrny Atessa ve středu Itálie hlásí redukci úklidových služeb o 35 procent.
„Toto se děje v době koronavirové, kdy by počet dostupných toalet měl narůstat, stejně jako by se měly zintenzivnit úklid. A ne aby došlo na jejich škrtání,“ uvedl k tématu Provenzano. Edi Lazzi z odborů FIOM doufá, že celá akce byla nařízena pouze lokálním italským managementem a nemá žádnou oporu ve vrcholné koncernové strategii. To by potvrzovala i skutečnost, že z německých továren Opelu či francouzských PSA podobné informace nepřichází. A dává to vlastně smysl i v souvislosti se strategií, jíž hodlá někdejší FCA naplnit. Koncern chce totiž dát novou šanci značkám Alfa Romeo a Lancia.
Tyto automobilky, stejně jako francouzské DS, by přitom v roce 2024 měly vyrukovat se zcela novými modely. Na jejich konto nicméně musí padnout opravdu nemalé peníze, které zejména italské značky nemají. Svým záměrům ale chtějí dostát stůj co stůj, což znamená, že hlavně vůči Alfě Romeo nebyl nostalgický pouze zesnulý Sergio Marchionne. Pro dělníky to ale zatím dobrá zpráva zjevně není.


V italských továrnách koncernu Stellantis začíná docházet na neobvyklé úspory, v době koronavirové pandemie jsou totiž redukovány počty toalet i úklidové služby. Foto: Stellantis
Zdroj: Auto News
Bleskovky
- Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
před 3 hodinami
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
včera
Profík ukázal, jak bude vypadat nová Škoda Octavia Combi od Dacie, upřednostní hlavně praktičnost
22.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Honda GL1800 Gold Wing Tour: dárek k padesátinám 08:00
- Návrat po 78 dnech včera 10:41
- Největší talent superbiků včera 10:00
- Triumph Tracker 400: ze světa flat-tracku 22.12.2025
- Ostrá reakce Tardozziho 22.12.2025
Nejnovější články
- Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
před 3 hodinami
Loni ještě neexistující čínská luxusní značka už prodejně překonává BMW, Mercedes a Porsche, poráží je v jejich vlastní hře
před 4 hodinami
Chcete to nejlevnější auto na provoz? Máte v podstatě jedinou možnost, stejná značka ovládla všechny segmenty, ve kterých figuruje
včera
Jen 25 lidí si bude moci koupit tento Rolls-Royce. Je to asi o 25 víc, než by šlo bez rozpaků snést
včera
Elektrický supersport Rimacu je takový propadák, že se nedaří vyprodat ani 40kusovou edici, musí k ní nabízet podíl na řízení firmy
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 12.23. 18:12 - audis
- Dálniční známka CZ (2021 až aktuálně 2026) 12.23. 16:39 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.23. 12:01 - jerry
- BMW Divize 12.23. 10:56 - pavproch
- Volkswagen obecne 12.22. 21:23 - mattonecz
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.22. 20:20 - řidičBOB
- OT - hlukoměr Trotec+stativ 12.22. 15:44 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.21. 15:22 - pavproch
