Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nové elektromobily trápí zvláštní problém, kvůli němuž přestávají jezdit, stojí i měsíc v servisu
30.9.2020 | Petr Prokopec
Nejde o izolovanou záležitost, stejné potíže byly zdokumentovány už u desítek aut. Příčina není zcela jasná, majitelé se musí už mnoho týdnů obejít bez svých vozů.
Lze vyrobit kvalitní elektromobil? Na tuto otázku zatím neexistuje pozitivní odpověď, což je na jednu stranu překvapivé. Ve srovnání s vozy se spalovacím motorem jsou totiž taková auta méně složitá, alespoň v případě hnacího ústrojí. Nicméně je třeba dodat, že kvůli vysokým nákladům zejména na akumulátory, které činí elektrické vozy obtížně konkurenceschopnými, se výrobci snaží šetřit všude jinde. A tak rázem hřeší i na kvalitě věcí, u nichž na ústupky nejsme zvyklí.
Dalším faktorem je, že elektronika těchto vozů bývá komplexnější. Automobilky se snaží posunout tato auta na celkově vyšší úroveň, zajistit jim neustálé připojení na internet a díky němu umožnit i online modifikace palubních systémů. To je na jednu stranu záslužné, ovšem na té druhé to vede k selháním, na něž dnes u nových vozů nejsme zvyklí.
Přeborníkem v tomto ohledu je Tesla, u jejíchž aut už jsme byli konfrontováni s tolika různými nedostatky, že by to vydalo na knihu. Řadou neobvyklých problémů ale trpí i první ryze elektrický Volkswagen a ani Porsche Taycan neodhází bez poskvrnky, když si majitelé stěžují na nesedící spáry karoserie či problémy s bateriemi, které se přehřívají.
Dnes si ovšem posvítíme na Polestar 2, který s velkou pompou rozjel na konci července prodeje ve Švédsku a v srpnu také v Norsku a Německu. V mezičase se pak přidala i Velká Británie a další trhy. Čím více exemplářů ovšem míří za zákazníky, tím více se majitelé ozývají s informacemi o problémech. Nejzávažnějším je pak ten, kdy vozy již nelze nastartovat a musí být „mrtvé” odtažené do servisu.
Podle informací švédského magazínu CarUp, který kontaktoval desítky majitelů, většina problémů začíná varovným nápisem na přístrojové desce, který odkazuje na problémy s hnacím ústrojím. Následně může přijít přepnutí do nouzového režimu a poté absolutní kolaps, se kterým již majitelé nemohou nic dělat. Někdy se ale vozy vypínají i náhle a zcela bez varování. Nad příčinou tápou i servisy, jak uvedl jeden belgický majitel, jehož vůz selhal po devíti dnech a který ani po měsíci nemá auto zpět.
V jeho případě vše odstartovalo nápisem na palubce, a to na počátku září. Polestar 2 byl nefunkční odtažen do servisu, který majiteli nejprve naznačil bleskurychlou opravu, důvodem měl být jeden z bezpečnostních prvků vysokonapěťového systému. Posléze se ale vše začalo zdržovat - nejprve bylo zapotřebí, aby ze Švédska dorazila potřebná součástka, pak i technik a minulý týden belgický majitel dostal zprávu, že auto nebude mít k dispozici dříve než v druhém říjnovém týdnů. Jednoznačnou informaci o příčině a řešení ale nedostal dodnes.
Je tak stále otázkou, kdy a jak přesně bude jeho auto opraveno, neboť dle posledního vyjádření servisu je třeba vyměnit nakonec tři komponenty, přičemž kvůli jednomu musí ven zadní náprava, aby se technici dostali k pohonné jednotce. A s ohledem na dosavadní průběh ani to nemusí být poslední verze příběhu. Dá se tedy předpokládat, že majitel se svého vozu nedočká ani po měsíci a zjevně nebude sám - se stejnými potížemi má jen ve zmíněném Norsku stát v servisech minimálně dvacet exemplářů.
Postižených aut je nicméně daleko více, přičemž dle Brenta Ellise, PR manažera značky Polestar, nejde ve všech případech o problémy s 12voltovou baterií, jak někteří tvrdí. To ostatně potvrzuje i diskuzní fórum majitelů švédských elektromobilů, z nichž mnozí mluví o otevírajícím se zavazadelníku či o odemykajících se a zamykajících se dveřích při mytí. Kromě toho palubku pravidelně zdobí různé varovné nápisy.
Jak jsme tedy zmínili výše, i Polestar zjevně kráčí ve šlépějích Tesly snad jen s tím rozdílem, že je komunikativnější. To ale postižené majitele příliš nedojímá, ostatně onen Belgičan již zvažuje odstoupení od smlouvy - 9 dnů s autem jezdit a pak po měsíci ani nevědět, co s ním v dohledné době bude, je tristní. Podobných lidí může být více, a protože komunita okolo této značky jistě nebude tak loajální jako v případě Tesly, měl by se Polestar snažit vše vyřešit co nejdříve.
Vůz Tobiase Akebloma zamířil do servisu již na sklonku srpna, a to po pouhých dvou dnech provozu. Foto: Tobias Akeblom

Belgický majitel s přezdívkou Jfd4000 si svůj vůz užil pro změnu devět dní. Foto: Jfd4000@Polestar Forum

Nizozemec PJvanHam je na tom nejlépe, jeho Polestar 2 fungoval dokonce deset dní. Ovšem poté rovněž musel do servisu, kde se většina porouchaných aut stále nachází. Potřebné komponenty mají dorazit nejdříve příští týden, to už je ale několikátý scénář možné opravy. Foto: PJvanHam@Polestar Forum
Zdroje: CarUp poprvé a podruhé, Polestar Forum
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před hodinou
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 3 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
včera
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 07:04 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
