Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Fiat 500 nechce z dosavadních zákazníků tohoto modelu téměř nikdo
10.11.2020 | Petr Miler
Dlouholetý italský prodejní hit zjevně čekají těžké časy, jak se ostatně dalo očekávat. S cenou startující na úrovni odpovídající velmi dobře vybavené Škody Octavia není divu.
Když Fiatu v březnu unikly první fotky nové generace modelu 500, hned jsme konstatovali, že se s ní pouští na tenký led a že její prodeje může poslat ke dnu. Když ji pak oficiálně představil, nezbylo než dodat, že riskuje rovnou fiasko. Auto totiž sází jen na elektrický pohon, což je v této třídě velmi drahý špás. A i když pětistovka nikdy nebyla levným zbožím, cena 37 900 Eur (přes 1 milion Kč) za First Edition a očekávaná suma někde okolo 30 tisíc Eur (skoro 800 tisíc Kč) za běžné základní provedení se zdály být pro prodejnost tohoto modelu smrtící ranou.
O osm měsíců později si můžeme říci, že očekávání se naplnila. Auto se sice stále naplno neprodává, Fiat ale zveřejnil několik detailů k dosavadním předobjednávkám. Nejzajímavějším z publikovaných faktů je pak to, že mezi zájemci o novinku je pouhých 14 % dosavadních zákazníků modelu 500. To je tragikomicky málo a nevíme o tom, že by někdy v minulosti sáhlo po novém provedení auta stejného jména tak málo z těch, kteří jej kupovali dříve.
S ohledem na zmíněné ceny nelze hovořit o překvapení, toto je zkrátka vůz pro někoho úplně jiného. Fiat to pochopitelně prezentuje v pozitivním světle, jako schopnost svěží pětistovky oslovit novou klientelu. To jistě má svou cenu, ovšem těžko to chápat jako úspěch v momentě, kdy automobilka za celých 8 měsíců přijala pouhých 12 tisíc předobjednávek. To je znovu mimořádně málo na auto, které si loni koupilo jen v Evropě 175 tisíc lidí a i letos, v těžkých časech, si dosud našlo přes 97 tisíc zákazníků. Pouhých 12 tisíc - navíc předobjednávek, které nemusí pramenit ve skutečně koupě - za 8 měsíců je vedle toho plivnutím do moře.
Italové jistě dobře věděli, proč nechají dále v prodeji dosavadní provedení. Je ale těžké to označit za řešení v momentě, kdy jde o vůz původem z roku 2007, skutečně třináct let staré auto, které se do letoška nedočkalo nové generace. Už na jaře jsme varovali před tím, že jedna z posledních dojných krav Fiatu se může dostat do situace, kdy zájem nebude ani o nové provedení, protože bude jen elektrické a tedy drahé, ani o to dosavadní, protože bude už příliš staré.
Toto riziko je po odhalení prvních prodejních dat reálnější než kdy dříve a nic s ním nejspíše nenadělá ani Leonardo DiCaprio. A to je třeba dodat, že v tuto chvíli nikdo není schopen rozumně říci, jak bude vypadat svět z ekonomického hlediska pod tíhou následků letošního dění v dalších letech. Vstupovat do tohoto období s jedním starým a jedním drahým mini pro Fiat opravdu není šťastné.






Nový Fiat 500 dosavadní zákazníky tohoto modelu nezajímá téměř vůbec. Aby také ano, když je násobně dražší. Foto: Fiat
Zdroje: Autocar, JATO Dynamics
Bleskovky
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
včera
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
včera
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
18.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Budou závody superbiků na silničních okruzích brzy zakázány? 13:14
- Petr Pavel fotografuje kvůli charitativním účelům. včera 20:24
- Nový standartní program víkendu MS-Superbike včera 11:31
- Startovní listina 24 startujících žen WorldWCR 2026 včera 10:00
- Královské pocty pro MM a AM: přijetí u krále Filipa VI. 19.12.2025
Nejčtenější články
Stellantis zvlčil. Po výměně šéfa se z „elektrohujera” stal otevřený odpůrce zákazu spalovacích aut, jde proti EU
20.11.2025
Nové Porsche Cayenne je dokonalý „nicburger”. Nepřichází s jedinou skutečnou předností, firmu může poslat do kolen
20.11.2025
Dealeři aut se znovu vrací k taktice z 90. let, aby prodali víc aut. Je to úplný opak toho, co dosud chtěly automobilky
20.11.2025
Německý dálniční superexpres je levně k mání málo jetý, za cenu obyčejné Octavie vás v bavlnce sveze 300 km/h
20.11.2025
První sériové auto s údajně revolučními bateriemi je po tolika letech čekání obrovské zklamání
20.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
