Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Fiat s novou pětistovkou riskuje fiasko, základ stojí víc než Octavie v plné polní
4.3.2020 | Petr Prokopec
Fiat už nemá mnoho aut, která by plnila jeho firemní kasu a současná pětistovka je jedním z nich. Nová generace by s tím mohla ještě pomoci, to by ale nesměla stát skoro milion.
Nový Fiat 500e jsme si již mohli částečně představit, na světlo světa se totiž s předstihem dostala oficiální sada fotek. A jakkoliv doplňující informace chyběly, bylo zjevné, že Italové vstupují na opravdu velmi tenký led. Evropa je sice násilně hnána do elektrifikace, ovšem zákazníci o takové vozy v naprosté většině nestojí, protože za mnohem vyšší cenu dostanou méně muziky než u konvenčních aut. A pokud navíc vezmeme v potaz tu skutečnost, že ochrana životního prostředí je u elektromobilů dosti diskutabilní, není vlastně onen nezájem překvapivý.
Nyní jsou veškerá tovární data venku, a začíná být pomalu jisté, že ten tenký led se pod novým Fiatem 500e nejspíše proboří. Nikoliv jen kvůli hmotnosti, která vlivem lithium-iontových baterií o kapacitě 42 kWh bezesporu stoupla (konkrétní hodnota nicméně aktuálně udávána není), ale zejména s ohledem na cenu. Ta totiž začíná na neskutečných 37 900 Eur (cca 964 tisíc Kč), což znamená, že malý 3,63metrový vůz je dražší než nová Škoda Octavia Combi v plné palbě s pomalu všemi myslitelnými příplatky.
Je samozřejmě třeba dodat, že danou sumu zaplatíte pouze za úvodní sérii First Edition, která dorazí v pěti stech exemplářích s vyšší výbavou. Nicméně ani poté nemá nový Fiat 500e s cenou klesnout pod úroveň 30 tisíc Eur (764 tisíc Kč). To znamená, že ona Octavia bude i nadále levnější, i když budete muset sáhnout po liftbacku nebo nižší úrovni výbavy.
Český vůz zde nechceme nikterak protěžovat, ostatně i jeho ceny se nám zdají být značně sebevědomé. Tím spíš je ale patrné, jak moc je nová pětistovka drahá. Že Octavie je dnes 4,7 metru dlouhý vůz, který disponuje 640litrovým zavazadelníkem, zřejmě nemusíme připomínat. Jde tak o pořádný kus auta, o dvě třídy vyšší model schopný posloužit ve městě i pro rodinu, přesto je k mání nesrovnatelně levněji.
Nový Fiat 500 je oproti tomu, jak jsme již zmínili, dlouhý 3,63 metru. Do vínku dostal elektromotor o výkonu 120 koní, který zvládá sprint na stovku za 9 sekund a maximálku 150 km/h. Tou ovšem můžete jet pouze ve chvílích, kdy jsou baterie dostatečně nabité. Jakmile se jejich nabití začne blížit k minimu, bude třeba zvolit jízdní režim Sherpa, jenž nejvyšší rychlost kvůli maximalizaci dojezdu omezí na pouhých 80 km/h.
Co se nabíjení týče, k dispozici máte Wallbox o výkonu 7,4 kW, který však baterie vozu s kapacitou 42 kWh dočerpá za více šest hodin. Využít je samozřejmě možné rychlodobíjení, které čas zkrátí na pouhých 35 minut (za to však lze počítat pouze s 80% nabitím), jeho neduhem je však větší likvidace životnosti baterií. Dojezd pak byl vyčíslen na 320 km dle metodiky WLTP, realita však stoprocentně bude o pár desítek procent níže.
V případě interiéru lze zmínit hlavně nový multimediální systém Uconnect 5, se kterým dorazila 10,3palcová obrazovka. Ono provedení First Edition pak ještě přihazuje eco-kůži či třeba 17palcová litá kola a LEDková světla. Ve výsledku tedy nejde až o takový komfort, jak by cena naznačovala. Je tak vskutku otázkou, kolik lidí vůbec tento drahý italský prcek osloví. Není tedy divu, že předchozí generace bude se spalovacím ústrojím dále v nabídce, ale bude o ni někdo stát? Po 13 letech na trhu by novou generaci potřebovala jako sůl.












Nový Fiat 500e zamíří do prodeje nejprve v úvodní, velmi drahé sérii First Edition. Ovšem ani u následující produkce nelze čekat láci, což ovšem zavání neúspěchem
Nová pětistovka se ukázala i naživo, a to hned v edici Giorgio Armani, o které se Fiat zatím blíže nezmiňuje
Zdroje: Fiat, almasera@Facebook
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 10 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat včera 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty včera 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 3.7.2025
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 3.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 2 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 4 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 5 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 7 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 15:14 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch