Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Ford Focus prvně nafocen „ve své kůži“, interiér je pořádné překvapení
15.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Venkovní design nového hatchbacku se bude měnit jen nepatrně, uvnitř nás ale čeká naprosto neobvyklé rozložení prvků a vystouplá středová kaplička.
Evropské prodeje Fordu Focus již nějaký ten pátek nejsou zrovna vysoké. Zatímco byl rok 2001 s 543 378 prodanými exemplářů rekordní, loni se Ford musel spokojit s 212 083 registracemi. Výrazně lepší nebyla ani léta předchozí, přes metu 300 tisíc kusů se Focus naposledy přehoupl v roce 2009. To odpovídá snahám Fordu udělat z něj globální model a tím jeho prodeje maximalizovat - Focus je teď pro všechny a zároveň pro nikoho, nejméně pak pro náročné Evropany.
Výsledkem snah o návrat na výsluní má být čtvrtá generace, která má do showroomů dorazit již na počátku příštího roku a být pro každý trh zase trochu svá. Ještě letos se tedy dočkáme premiéry, která nejspíše proběhne v září ve Frankfurtu. Nyní tu ovšem máme více než náznak věcí budoucích v podobě špionážních fotek, na kterých se pětidveřový hatchback ukazuje konečně „ve své vlastní kůži“.
V případě exteriéru asi není co řešit, novinka dostane evoluci stávajícího designu. Vpředu tedy dostaneme „astonovskou“ masku chladiče, kterou doplní užší světlomety. Ford se přitom hodlá snažit o elegantnější linie po vzoru nedávno odhalené nové generace Fiesty. Tímto modelem ostatně mají být inspirovány i koncové horizontálně stylizované lampy.
Fotografům se ovšem povedlo nafotit také interiér, a musíme dodat, že v tomto ohledu nám poněkud vstávají vlasy hrůzou na hlavě. Jakkoliv totiž i zde je patrné ovlivnění Fordem Fiesta, vystupující středová kaplička působí jako pěst na oko. To samé lze říci o větrácích klimatizace, které se usadily uprostřed středové konzole a rozložení ovládacích prvků - ventilace dole, další prvky mezi výdechy a kapličkou, nedává to velký smysl.
Jde samozřejmě o předprodukční exemplář a do příchodu sériového modelu se může ještě mnohé změnit. Určitě dojde na kvalitnější plasty, nebudou tu věci jako nouzový vypínač před řadicí pákou ani mřížky ventilace jak z 3D-tiskárny. Ale základní architektura? Ta se změní stěží, tohle nejsou věci převzaté z jiného modelu a naskládané do prototypu, toto jsou už části skutečného nového Focusu. Zdá se nám to jako zbytečný experiment, ale třeba to uvidíte jinak.
Pod kabátem nového Focus najdeme existující platformu Global-C, nicméně značka měla zásadním způsobem přepracovat zavěšení, aby hatchback mohl opětovně nabízet nemalý komfort i působivou ovladatelnost jako první dvě generace. Kromě toho se o pár milimetrů natáhne rozvor, z čehož budou profitovat především cestující na zadních sedadlech.
Po stránce motorické lze očekávat nabídku přeplňovaných tříválců a čtyřválců, ať již v benzinovém, tak v dieselovém provedení. Jelikož přitom architektura umožňuje rovněž zástavbu alternativního pohonu, má se nový Focus dočkat hybridního i ryze elektrického provedení. Tyto varianty ovšem rozhodně nebudou k dispozici od zahájení prodeje.
S čím naopak již od počátku počítat můžeme, to je široká nabídka. Stejně jako již mnohokrát zmiňovaná Fiesta bude i Focus nabízen jako základní model, luxusní varianta Vignale a sportovní ST-Line. Kromě toho by mělo dorazit také provedení Active s vyšší světlou výškou a přidaný mi plasty ve spodní části karoserie.
S novou generací Fordu Focus jsou spojena opravdu velká očekávání. Zejména první generace byla velký úspěch, byť třeba interiérem se s Volkswagenem Golf poměřovala obtížně. Pak už Focus čekal pád, který vyvrcholil aktuální generací. To se značka pokusí napravit generací čtvrtou, která ale zatím nepřekvapuje zrovna v pozitivním smyslu slova...
Zvenčí počítá nový Ford Focus pouze s evolucí stávajícího designu...
...uvnitř ovšem nezůstal kámen na kameni. A nezdá se, že by to tak bylo dobře
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024 - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Audi by se mělo zbavit svého šéfa, než firmu skutečně přivede ke krachu, jak na 50 procent očekává jeho kolegyně
před 8 hodinami - Smutná doba: Nový safety car pro elektrické formule je rychlejší než samotné formule, to jsme tu ještě neměli
před 10 hodinami - Rusové konečně zahájili prodej motorky, která doprovází Putinovu limuzínu. Je tak drahá, že i těch vznikne jen pár
před 11 hodinami - BMW a Mercedes se děsí toho, že jim EU chce pomoci, veřejně ji prosí, ať to nedělá
včera - Jaguar Land Rover začal posílat zákazníkům přes 4 tisíce Kč za měsíc, aby vůbec měli na pojištění svých aut
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva