Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Opel Corsa kompletně odhalen únikem, je to další německý Peugeot
22.5.2019 | Petr Prokopec
Opel se definitivně odřízl od techniky koncernu GM a přepřáhl na platformu CMP od Peugeotu. Nová Corsa je používá též a francouzské kořeny příliš neskrývá.
V roce 2006 představil Opel tehdy čtvrtou generaci modelu Corsa, jež byla usazena na platformu SCCS vyvinutou ve spolupráci General Motors a Opelu. Tato architektura ale možná i překvapivě nebyla po osmi letech s příchodem nástupce nahrazena, místo toho v nepříliš modifikované formě pokračovala dále. Zákazníkům to ale rozhodně nevadilo, jak ostatně dokazuje pohled na evropské prodeje, které dosud neklesly pod 215 tisíc aut ročně. Letos pak Corsa překonává i loňský zájem, což je na technicky vzato třináctiletý vůz docela působivé.
Němci přesto usoudili, že je čas na příchod nové generace. Její vývoj opět neměli na starosti sami, tentokráte však již nebyli do party přizváni Američané či Italové. Místo toho novinka vychází ze spolupráce s nyní již mateřským Peugeotem a stejně jako nová generace modelu 208 nebo DS3 Crossback tak byla postavena na modulární platformě CMP. Do té zasahoval i Dongfeng, architektura tak má i čínské kořeny. To ale ve výsledku rozhodně nemusí být na škodu, neboť jde o trh, z nějž se Opel kvůli GM stáhl, ale kam by se rád vrátil.
Vraťme se ale zpátky do Evropy k nové Corse, jejíž snímky unikly na internet. Souběžně s nimi sice bohužel nedorazila tisková zpráva, nicméně zmínky o sdílení architektury i samotné fotografie nám již umožní, abychom si o novince poskládali ucelený obrázek. Jak je patrné, i německý vůz bude k mání také v plně elektrické verzi, čemuž byla ostatně platforma uzpůsobena. Stejně jako Francouz přitom nejspíše dostane baterie o kapacitě 50 kWh umožňující dojezd 340 km.
Benzinové verze budou pro změnu bez výjimky spoléhat na 1,2litrový přeplňovaný tříválec, který bude zpočátku nabízet jen 75 a 100 koní. Posléze by mělo dorazit ještě provedení naladěné na 130 koní, posun do ještě vyšších sfér je však sporný. Dá se sice předpokládat, že Francouzi nakonec vyrukují s ostřejší variantou Peugeotu 208, ovšem zda ta poté dorazí i v německém kabátu, není jisté. S 1,5litrovým turbodieselem Blue HDi počítat lze, na přední kola přitom bude posílat rovných 100 koní.
S hnacím ústrojím jsme tedy hotovi, přesunout se tak můžeme ke vzhledu, jenž nezapře francouzské kořeny, zejména pak uvnitř. Nicméně s Peugeotem si nový Opel Corsa rozhodně nespletete, místo toho vám možná stylizace předních světel a křivolaké plochy předního nárazníku budou evokovat britské sporťáky od Astonu Martin či McLarenu. O náhodu nejspíše nepůjde, koneckonců velkou část registrací má na svědomí britský trh, kde se Corsa prodává s logem Vauxhallu.
Nezajímavě tedy novinka opravdu nevypadá, svá je pak na bocích i na zádi, byť usazení světel a loga poměrně vysoko dělá vůz užší, než ve skutečnosti je. A daný dojem neredukuje ani výrazná odtrhová hrana. Příchod dvoubarevného laku lze ovšem kvitovat, ačkoliv je jasné, že kvůli jeho nanesení bude nutno sáhnout po peněženky o trochu hlouběji než u jednobarevné karoserie.
Nová Corsa narostla na 4,06 metru, oproti předchůdci měla srazit hmotnost o 40 kilogramů. Tento pokles jde na vrub nové platformy, dalších 15 kilo šetří aplikace tříválcových motorů. To je vskutku působivé, zvláště když si uvědomíme, že třídvířko je ze hry a do prodeje zamíří pouze pětidveřová karoserie.







Nová generace Opelu Corsa byla odhalena únikem zvenčí i zevnitř, skrývat už vážně nemá co
Zdroj: Autoweek
Bleskovky
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 před 7 hodinami
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
Nejnovější články
 Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
 před hodinou
 Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína
 před 3 hodinami
 Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů
 před 4 hodinami
 Toyota jde dál proti proudu, potvrdila příchod nového motoru V8. Použije neobvyklý základ a řekla i víc Toyota jde dál proti proudu, potvrdila příchod nového motoru V8. Použije neobvyklý základ a řekla i víc
 před 6 hodinami
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
 tisková zpráva
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
 tisková zpráva
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
 tisková zpráva
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
 tisková zpráva
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
 tisková zpráva
- Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
 tisková zpráva
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter