Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Peugeot 308 GTI dorazí v roce 2014, s výkonem okolo 250 koní
5.10.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Peugeot v případě výstavních premiér změnil očekávané pořadí a místo 308 GTI ukázal první studii verze R. Přesto to bude GTI, které na trh přijde první.
Nedá se říci, že by si Peugeot za poslední dvě dekády vydobyl zrovna pověst výrobce špičkových sportovních derivátů jinak konfekčních aut, to platilo spíše o další dekádu dříve. Jenže v posledních letech se situace začala rychle měnit.
Symbolem obratu se podle nás stal model RCZ, který už po svém příchodu okouzloval nečekanými schopnostmi a zaujmout dokáže i dnes ve své faceliftované podobě, dokonce i po boku ceněného Subaru BRZ. Úzkoprofilově zaměřené kupé v tom ale nezůstalo samo, dočkali jsme se i nového 208 GTi, které se snaží prapor RCZ hrdě držet a nedávno také 270koňového RCZ R, které se jej pokouší pozvednout ještě výše. Není tedy divu, že Peugeot chce žhavé železo kout i nadále a nevynechá při tom ani zbrusu novou generaci kompaktní 308.
Ani to nakonec z dnešního pohledu není překvapením, neboť automobilka už stihla představit koncept verze R, jehož výrobu záhy diplomatickými frázemi v podstatě přislíbila. Svého času jsme se trochu divili, že Francouzi touží rovnou po R a vynechávají verzi GTI, jenž oni ji nevynechají, jen s ní přijdou rovnou jako s hotovou věcí.
Kolegům z britského Top Gearu to potvrdil Christophe Valet, který měl při vývoji nové 308 na starosti její jízdní vlastnosti a ovladatelnost. Ten uvedl nejen to, že GTI bude, ale že přijde s výkonem okolo 250 koní. Výsledná cifra prý zatím není definitivní, může být nižší i vyšší, pravděpodobně ale nebude zásadně jiná, to by Valet konkrétní číslo jistě nezmiňoval.
Vývojář dále zmínil, že vůz bude mít snížený podvozek, tužší odpružení i stabilizátory a silentbloky všeho druhu, tedy změny, které u takového modelu lze očekávat. Valet sám akceptoval konstatování, že standardní 308 je naladěná spíše komfortněji, i proto se verze GTI bude odlišovat více, než je dnes u ambiciózních derivátů jinak běžných aut obvyklé. Auto dále bude vybaveno výkonnějšími brzdami, možná tak velkými, že 308 GTI bude standardně používat 19" kola. Řízení pak bude ostřejší a posilovač naladěn tak, abyste autu museli odevzdat „více sebe”.
Valet připustil, že starší 308 GTI nebyla příliš dobrým vozem, neboť neměla mnoho sportovního espritu. Právě to se má změnit a Peugeot otevřeně hovoří o přiblížení se Renaultu Mégane RS, který je sám o sobě velmi dobrý a nabízí i více možností nastavení podvozku, aby vyhověl rozličným preferencím klientely. O něčem podobném soukromá francouzská automobilka také uvažuje.
Vypadá to, že Peugeot má velmi jasno v tom, co chce udělat a že ani tentokrát nepůjde o nic nezajímavého. Podvozkový mág navíc znovu potvrdil odhodlání firmy postavit i verzi R, která by měla nabídnout ještě více. Zdá se tedy, že v případě lvích sportovců se máme ještě dost na co těšit...












Peugeot zatím otevřeně hovořil jen o 308 ve verzi R, ještě dříve se ale dočkáme provedení GTI. A už teď víme leccos o tom, jaké bude...
Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
I levnější „americkej kýbl” to natřel třikrát dražšímu Maserati. Ukazuje zbytečnost plošného přeplňování, i bez něj je lepší ve všem
15.2.2025Levná čínská obdoba Porsche překonala časem z okruhu skutečné Porsche, na jeho jízdu se ale nedá dívat
15.2.2025Majitel vytáhl vzácné Pagani s 800koňovým motorem V12 bez turba na jeden z nejlepších okruhů Formule 1, své řádění natočil z kabiny
14.2.2025
Nejnovější články
Němci spočítali, že dobíjení elektromobilu je pořád o hodně dražší než tankování, ještě víc proděláte na samotném autě
před 31 minutamiNová Dacia Duster se dočkala provedení, které by si mohlo říkat RS. Vypadá jako ministr války, v černé až nahání strach
před 2 hodinamiExpert jmenoval 9 aut a jejich motorů, které nejčastěji zvládnou ujet 400 000 km bez větších oprav
včeraDacia vám svůj nejnovější model prodá i jako hotel na kolech nebývalých rozměrů, stojí jen jako jedna rodinná dovolená
včeraDalší majitel elektromobilu při parkování ťuknul zadní světlo, tentokrát kvůli tomu auto totálně selhalo a dál už nejelo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva