Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový šéf VW chce více odlišit jednotlivé značky koncernu, Škodě bude muset přistřihnout křídla
31.12.2022 | Petr Prokopec
Pokud máte pocit, že v posledních letech budované portfolio drahých a značnou část klientely neoslovujících aut všech značek Volkswagen Group nedává smysl, nejste sami. Oliver Blume smýšlí stejně, změnit to bude ale velmi náročné.
Škodu Enyaq Coupe RS si bereme do úst poměrně často. Bohužel ne proto, že bychom po tomto autě toužili, ale kvůli šílené ceně, která začíná na 1 644 900 Kč. A není problém ji vyšroubovat až ke 2 milionům Kč. To opravdu není málo, čímž se vůz cenově dostal na dostřel Audi Q4 e-tron. Zástupce čtyř kruhů používá naprosto identickou techniku, načež je víceméně jen na publiku, zda půjde německou nebo českou cestou. Proč by ovšem mělo jít tou méně prestižní?
Nový šéf koncernu VW Oliver Blume, který je v úřadu rovných sto dní, má zjevně podobný pocit. A proto slibuje změny, které mají jednotlivé značky koncernu VW znovu více odlišit. „Nikdo a nic není důležitější než značky. Lidé kupují značky. Pro naše zákazníky jde o jedno z nejdůležitějších kritérií. A proto námi spravovaným značkám najdeme mnohem efektivnější polohu a budeme je profilovat ostřeji a více,“ prohlásil Blume. Znamená to, že by již nemělo docházet k takovým přesahům v nabídkách, nejsme si ale jisti, jak moc je to zejména u elektromobilů možné. Koneckonců, jeden z důkazů máte o pár řádků výše.
Blume dodal, že „produktové strategie byly výraznou měrou zrevidovány“. To má vyústit v „mnohem čistější design (...), s jehož pomocí dosáhneme u našich produktů unikátní identity“. Něco takového jsme nicméně v případě koncernu VW slyšeli již mnohokrát, pokaždé však taková slova nebyla následována adekvátními činy. I když jedna částečná výjimka se najde - jde o Seat a pod něj spadající Cupru, která se vydala aspoň cestou dosti specifického designu.
Je nicméně třeba dodat, že Cupra zatím není masovkou, loni zvládla prodat jen 79 300 aut. To je sice o 189,4 % více než v roce 2020, ovšem část z toho značka jistě odvábila Seatu, jenž zakončil bilanci s 391 200 registracemi a dvouprocentním poklesem. Je tedy otázkou, zda lze v mnohem širším měřítku počítat se zázraky. Ve prospěch Cupry navíc hrál velkou měrou fakt, že 41 % jejích aut bylo elektrifikovaných, zatímco u Seatu šlo o nepatrný zlomek. To aspoň dosud neměl být budoucí stav věcí.
Blume naznačuje, že budoucí rozdíly budou hlavně v oblasti výkonu. To by ovšem znamenalo, že každá značka dostane přiděleno jen velmi úzké pásmo. Či minimálně některé z nich, přičemž Škoda je asi jasným kandidátem na daleko menší stádo koní, než jaké bude přiděleno Audi. Může ale taková strategie zafungovat, zvláště ve spojitosti s daleko vyšší hmotností, která je elektromobilům vlastní? Na to odpověď ještě chvíli mít nebudeme.
Blume každopádně nechce prodávat naprosto zjevné totéž v několika hávech. Tomu rozumíme, VW v tom byl dříve velmi dobrý, v posledních letech ale na tomto poli tápe. A podle nás tápat bude, dokud se neodváží jednotlivé značky jasně - tedy i technicky - zacílit na specifickou klientelu. Nakonec si stačí říci, že 100 % lidí nechce elektrická auta, ale pokud 100 % značek VW bude prodávat jen ta, odlišení bude složité. Zrovna u Škody dává rychlá a maximální elektrifikace téměř nulový smysl, přesto ji dosud tímto směrem koncern VW tlačil.
Uvidíme tedy, jak moc bude Blume se svými plány úspěšný. Sám by rád nabízel pod hlavičkami jednotlivých značek odlišnější a kvalitnější vozy za přístupnější ceny. Je to šlechetný cíl, řekli bychom ale, že ho čeká opravdu hodně práce...






Škoda Enyaq je typicky nesmyslný koncernový výtvor posledních let - téměř dokonalá obdoba stejně zaměřených VW či Audi za velmi podobné ceny. Mají-li si jednotlivé značky najít svou vlastní klientelu, musí mířit každá trochu jinam. Škoda by rozhodně měla zůstávat blíže u země. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
23.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Krádež dílů Ducati MotoGP a WorldSBK: zatčen bývalý zaměstnanec včera 12:00
- Test Honda GL1800 Gold Wing Tour: dárek k padesátinám 24.12.2025
- Návrat po 78 dnech 23.12.2025
- Největší talent superbiků 23.12.2025
- Triumph Tracker 400: ze světa flat-tracku 22.12.2025
Nejčtenější články
Uvaří je jako žábu. Další země nechá řidiče elektromobilů platit za každý ujetý km, protože silnice se samy neopraví
27.11.2025
Nové Porsche Cayenne dál šokuje svou otylostí. Je vůbec nejtěžším Porsche historie, překonává i firemní traktory
27.11.2025
Bývalému olympionikovi zabavili vzácný Mercedes za stovky milionů a jdou po něm, je teď mezi 10 nejhledanějšími lidmi světa
27.11.2025
Automobilka vlastnící Land Rover začala prodávat menší Land Rover za cenu lepších kol na originál
28.11.2025
Muž najel s novým kupé Bentley s motorem W12 za pár let neuvěřitelné kilometry, jen za benzin zaplatil tolik, kolik jste vy dali za několik aut
28.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
