Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Volkswagen Scirocco R nabídne přes 300 koní, nejdříve dorazí v roce 2017
31.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaný model dostane komponenty osmé generace Volkswagenu Golf, výkonnější motory i design kupé. To ale až po faceliftu stávající verze.
Novodobý Volkswagen Scirocco nepatří zrovna mezi nejúspěšnější modely německé automobilky. Celá řada lidí jej totiž bere, a nemýlí se, za modifikovaný Golf, který je jen více show na úkor praktičnosti. Nová generace by však toto renomé měla změnit, neboť v rámci designu bude více připomínat kupé než karoserii typu shooting brake. Na první pohled tak bude působit jako samostatný model, i když v rámci techniky daleko od dárcovského Golfu nezajde.
S ohledem na příchod novinky nejdříve v roce 2017 je přitom nad slunce jasné, že příští Scirocco již bude vycházet z Golfu osmé generace. Ta se na trh dostane jen krátce předtím, přičemž opět lze spíše než revoluci očekávat další evoluci stávající techniky. Koneckonců, do platformy MQB investoval koncern velké finance a proto ji po pár letech rozhodně neopustí. Spíše jen sáhne k modernizaci, očekávat lze i příchod většího množství odlehčených komponentů.
Vraťme se ale zpátky k Volkswagenu Scirocco, pod jehož kapotou bychom měli najít výkonnější motory. Základní čtyřválec 1,4 TSI by měl produkovat 125 koní, 1,8litrový agregát vymáčkne 180 koní. Přeplňovaný benzinový dvoulitr by měl nabízet 230 koní a 370 Nm točivého momentu. Výkon ovšem naroste i dieselovým modelům, u nichž lze očekávat 150 nebo 184 koní.
Všechny motory budou plnit emisní normy Euro 6, což platí také o vrcholném modelu R. Ten se rovněž spolehne na motor 2,0 TSI, naladěn však bude na minimálně 300 koní. Stovku tak „Šíro“ zvládne za nějakých 4,5 sekundy, jeho rozlet však tradičně zbrzdí omezovač na hodnotě 250 km/h.
Dříve, než na trh přijde nový Golf a po něm i Scirocco, dostane facelift stávající generace. Očekávat jej prý máme příští rok v Ženevě nebo v Pekingu, do prodeje pak zřejmě půjde v létě za nepříliš změněnou cenu. Jsme přitom opravdu zvědavi, jak značka navýší jeho lehce upadající přitažlivost.






Příští generace Volkswagenu Scirocco má vypadat více jako kupé. Ve verzi R pak pod kapotou nabídne přes 300 koní
Zdroj: Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 11 hodinami
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
před 2 hodinami
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
před 4 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací totálně zhroutily, i když zlevnily až pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
před 6 hodinami
Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
