Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový dynamický vrchol BMW M3 zničil Teslu na jejím vlastním hřišti receptem Audi, ani si neškrtla
28.3.2022 | Petr Miler
Souboje ve zrychlení v přímce jsou hřištěm Tesly, na kterém málokdy dostanou její auta napráskáno, ať už se proti nim postaví cokoli. Tentokrát si ale vrcholný Model 3 Performance vzal příliš velké sousto, nový soupeř od BMW byl nad její síly.
Možná jste si toho ani nevšimli, ale BMW M3 a M4 loni dostala náhon na všechna kola. Je to vůbec poprvé v historii těchto modelů, kdy je lze koupit s pohonem 4x4, nad čímž puristé jistě nezaplesají. A zaručeně je neokouzlí ani povinná volba automatické převodovky, což spolu s nepříjemnou nadváhou nových eMek pramení v docela „nechutnou” pohotovostní hmotnost okolo 1 800 kg. Přesto jsou výsledkem ty nejrychlejší verze obou modelů, které kdy vznikly.
Dodávány jsou pouze ve verzi s motorem 3,0 R6 o dvou turbech a 510 koních, což je už prostě moc výkonu na to, aby s ním jen zadní pohon byl s to pracovat efektivně. Přes nemilou hmotnost tak jde o nejrychleji akcelerující M3 historie - na stovku se rozjede za 3,4 sekundy a když si připlatíte za výše než standardně posazený omezovač, dočkáte se rychlosti až 290 km/h.
Jsou to úctyhodné parametry, ale jsou pořád relevantní v době, kdy elektrická auta posouvají měřítka běžných výkonů do jiných sfér? A funguje jakási „audifkace” bavoráků proti autu, kterým je kombinace turbo-automat-4x4 vlastní už po mnoho let, tedy samotnému Audi? Přesně tuto otázku si položil Mat Watson z Carwow a na letišti svedl do křížku novou M3 xDrive s Teslou Model 3 Performance a Audi RS5 Sportback.
O favoritovi nemá dlouho smysl diskutovat, Tesla si vydobyla ostruhy likvidací spousty schopných spalovacích aut v krátkých sprintech. Později už nemá šanci, když jde ale o akceleraci na 400 metrů, neprojeví se slabiny elektropohonu a naopak zaválí jeho okamžitý nástup výkonu a schopnost jej efektivně přenést na povrch zemský. K dispozici má až 562 koní a 660 Nm a i když je z celého tria nejtěžší (1 850 kg), není to zase o tolik, aby neměla válet.
BMW M3 xDrive je totiž s 1 780 kg jen o málo lehčí, jeho 510 koní a 650 Nm je pak Tesle jen na dostřel. Audi RS5 s 450 koňmi a 600 Nm přiznává své morální stáří, ovšem i díky němu je s 1 740 kg nejlehčí z celého tria. Audi a lehkost, jak absurdní před pár léty, časy se ale holt mění. Papírově by přesto měla aspoň na stovku vládnout Tesla (3,1 s) před BMW (3,4 s) a Audi (3,7 s), realita ale takto úplně nevypadá.
Ačkoli je Tesla skutečně rychlá a z místa dokáže odpálit s vervou, na BMW sotva něco podstatného v prvních metrech získá a pak už jen prohrává. Na čtvrtmíli je tak první bavorák s časem 11,4 s před Teslou (11,7 s) a Audi (12,0 s), v závěru je ale vidět, jak těžce Modelu 3 dochází dech. V pružných zrychleních tak dostává rychle výrazně na frak, nakonec málem i od Audi, chuť si spraví jen na brzdění.
Srovnání je tak překvapivým obrazem jasné nadvlády nového dynamického vrcholu BMW M3, který zjevně dokáže s výkonem pracovat velmi efektivně a zastínit nejen Audi, ale i Teslu. Kdo by to čekal, zrovna M3 působí papírově spíše jako trochu bumbrlíček, který bude okouzlovat spíše každodenní použitelností než dynamikou. Ale jak vidno... Spalovací motory zjevně není radno odepisovat ani v tomto ohledu. Také na jejich poli letí vývoj dál a před pár léty skoro neporazitelná Tesla je rázem mezi těmi, kdo musí vzhlížet k novému králi.



BMW M3 s pohonem všech kol puristy neláká, v akci je ale pekelně rychlé. Foto: BMW



Audi RS5 Sportback je příjemné auto, po stránce dynamiky už ale hraje druhé housle. Foto: Audi



Tesla Model 3 Performance bývala králem krátkých sprintů, na novou M3 xDrive ale vůbec nestačí. Foto: Tesla
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
před 4 hodinami
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
včera
Profík ukázal, jak bude vypadat nová Škoda Octavia Combi od Dacie, upřednostní hlavně praktičnost
22.12.2025
Nejnovější články
Nový Renault Clio v hávu legendy 90. let vypadá zatraceně dobře, takové auto by najednou chtěl každý
před 2 minutami
Interiéry bez tlačítek jsou ta nejnebezpečnější věc v moderních autech, říká studie. Potřebovali jsme na to ale vůbec studii?
před 2 hodinami
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
před 4 hodinami
Loni ještě neexistující čínská luxusní značka už prodejně překonává BMW, Mercedes a Porsche, poráží je v jejich vlastní hře
před 5 hodinami
Chcete to nejlevnější auto na provoz? Máte v podstatě jedinou možnost, stejná značka ovládla všechny segmenty, ve kterých figuruje
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 12.23. 18:12 - audis
- Dálniční známka CZ (2021 až aktuálně 2026) 12.23. 16:39 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.23. 12:01 - jerry
- BMW Divize 12.23. 10:56 - pavproch
- Volkswagen obecne 12.22. 21:23 - mattonecz
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.22. 20:20 - řidičBOB
- OT - hlukoměr Trotec+stativ 12.22. 15:44 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.21. 15:22 - pavproch
