Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW Passat dostal nový základní diesel, cena „jen” kolem 1 milionu Kč je jistotou
22.3.2024 | Petr Miler
Němci potřebují prodávat a mnoho žhavějších želízek v ohni, než jakým je nový Passat, nemají. Dál tak topí pod kotlem jeho atraktivity, nyní zkouší oslovit zájemce o dieselové provedení novou nejlevnější verzí.
Nový Volkswagen Passat B9 možná není tím nejoriginálnějším autem a do historie se zcela jistě nezapíše jako přelomový stroj, v dnešní době ale zájemce o nový vůz musí zůstávat nohama na zemi. Evoluce úplně nových vozů se neubírá směrem uspokojování potřeb zákazníků, a tak je nutné se spokojit s většími modernizacemi dříve vyrobených aut, která si ponechávají své praktické přednosti.
Právě tím je nový Passat - nadchnout asi nemá čím, pomineme-li obří vnitřní prostor, jenže také nemá čím zklamat. A byť nic lepšího nelze říci ani o jeho ceníku, jde prostě o jedno z těch aut, která se vyplatí koupit, sledujete-li co nejlepší poměr hodnoty a ceny. Zejména s tradičním 2,0 TDI je nový Passat Variant jedním autem úplně pro všechno, které snadno koupíte za cenu kolem jeden a čtvrt milionu Kč. A nemusíte se bát toho, že by během pár let ztratil 80 procent ceny.
Co ale když je na vás i zmíněná cifra moc vysoká? V Česku máte zatím pořád jen jednu alternativu, tedy sáhnou po benzinovém provedení 1,5 TSI s výbavou Passat (tedy po Passatu Passat, jakkoli svérázně to zní), které se jako jediné dostává s cenou pod 1 milion Kč. Ale Passat s benzinem? To je jak pizza s kečupem a VW to ví, a tak nabídku dál rozšiřuje.
V domácím Německu tedy obdařil Passat Passat (čili znovu ono základní provedení, není to ozvěna) novým základním motorem 2,0 TDI s výkonem sníženým na 90 kW, tedy 122 koní. Nevyhnutelná je i v jeho případě automatická převodovka DSG a dostanete také docela slušnou základní výbavu. Pravda, bílá barva, 16" kola, nelakované černé plasty na spoustě míst nebo základní světla vpředu i vzadu vám před operou mnoho obdivu nezajistí. Ale také je tu adaptivní tempomat, parkovací senzory vpředu i vzadu, couvací kamera nebo automatická klimatizace. S tím půjde vyžít.
„Wieviel?” zeptali by se asi Němci. Je to 41 745 Eur, tedy 1 057 000 Kč v přepočtu a o přijatelných 1 750 Eur víc než za základní TSI. České ceny ty německé téměř kopírují, pokud by se nabídka Passatu 2,0 TDI Passat podržela dosavadních zvyklostí, jsme někde na 1 040 000 Kč. Není to málo, ale pořád dostanete spoustu auta za ještě nějak přijatelné peníze. A hlavně: Kdo nebo co vám dnes dá víc?
Nabídka Passatu Variant B9 se ale rozšířila i z druhé strany, a tak nově lze sáhnout (zatím znovu jen v Německu) po naopak výkonnějším dieselu 2,0 TDI se 142 kW (193 koní) a pohonem 4x4, který mj. utáhne až 2200kg přívěs. Ten je ale k dispozici až od výbavy Elegance, takže ho nekoupíte levněji než za 57 335 Eur, tedy asi 1,45 milionu Kč. To už jsme jinde, ovšem nejen cenově, ale také výbavově, dynamicky a rozsahem použitelnosti, tohle bude navíc zimní král. Ve výbavě je pak kdeco včetně matricových světel a masážních sedaček. Je pořád ještě z čeho vybírat...
Nový Passat může i slušně vypadat, musíte si ho ale trochu „načančat” a nafotit z těch správných úhlů. Tohle je už velmi drahý R-Line. Foto: Volkswagen
Základ vypadá takhle. Foto: Volkswagen
Bleskovky
Nejčtenější články
- Baterie musí být aspoň o polovinu lehčí, říká šéf Stellantisu, jinak elektromobily prostě nedávají smysl
4.4.2024 - VW odhalil víc k novému Transporteru, dál bude k dispozici s jediným smysluplným pohonem
4.4.2024 - Porsche nečekaně žaluje firmu Singer, která dělá z jeho aut ještě úžasnější stroje. Proč, když ho to 15 let nechávalo chladným?
4.4.2024 - Divoký růst prodejů elektromobilů je skutečně minulostí, v USA za první kvartál dokonce ztratily podíl na trhu
4.4.2024 - Zemřel nejslavnější fanoušek Hondy NSX. Muž, který si z druhé NSX udělal přívěs, se zabil v jiném sporťáku značky
4.4.2024