Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW Transporter poprvé ukázal svůj interiér, uvnitř nabídne dosud nevídané věci
26.7.2024 | Petr Prokopec
Oblíbená dodávka znovu dorazí s klíčovým dieselovým pohonem, s ním však nebudou spojené dvě zásuvky schopné napájet i cirkulárku. Na druhou stranu vám zvládne odvézt tři europalety přes půlku Evropy bez jediné zastávky.
Už víc než půlrok láká Volkswagen na nový Transporter T7, na sklonku května dokonce začal přijímat objednávky. Slavnostní premiéra je ale naplánována až na zářiový IAA ve Frankfurtu, takže jsme dodnes neviděli vše. Němci proto dál posílají do světa nové a nové informace, díky kterým si můžeme celkový obrázek postupně domalovávat. A dnes tu máme další dílky do skládačky.
Než se k nim dostaneme, zrekapitulujme, že nový Transporter rychle je v podstatě ve všech ohledech vylepšenou předchozí generací téhož vozu. I novinka tedy bude k dispozici se standardním i prodlouženým rozvorem, načež se jeho délka bude pohybovat mezi 5 050 a 5 450 milimetry. V závislosti na normální či zvýšené střeše pak zavazadelník pobere 5,8 až 9 kubických metrů nákladu, přičemž druhý zmíněný údaj odpovídá třem europaletám. Zajímavé pak budou volby v případě pohonných jednotek, neboť ty nejsmysluplnější - tedy dieselové - nepochází od VW. Místo toho je měl dodat Ford, neboť Transporter stojí na platformě Transitu Custom.
Turbodiesely by měly produkovat 110, 150 a 170 koní, vedle nich ovšem ze skladů modrého oválu dorazí ještě plug-in hybridní ústrojí s 233 koňmi. VW pro změnu má plně stát za pohonem elektrické varianty, jejíž baterie o kapacitě 71 kWh v kombinaci s plně naloženým vozem povedou k velmi omezenému dojezdu. Ve finále tedy bude jedno, zda sáhnete po základu se 136 či vrcholu s 218 koňmi, neboť dodávka, která bude mít problém ujet s nákladem 200 km na jeden zátah, je opravdu holý nesmysl.
Co se interiéru týče, na těm se VW zaměřil se svými nově odhalenými fotografiemi. V kabině tedy majitele bude čekat kombinace 12palcového digitálního přístrojového štítu a 13palcové obrazovky multimédií. Dieselové verze pak značka osadila pouze jednou zásuvkou na 230 V, která je zasazena do rámu sedadla řidiče. Elektromobil a plug-in hybrid však mohou počítat se dvěma dalšími v oblasti koncového sloupku - zvládat napájet mají vše od laptopů až po cirkulárky.
Poslední zmíněné můžeme vnímat jako menší úlitbu alternativnímu pohonu, jakkoli lze rovněž souhlasit, že standardní startovací baterie dieselů na něco takového nemá dost šťávy. Kdyby ale Němci chtěli, rozhodně by ji mohli osadit jednou menší, která by napájela různé pracovní nářadí. O její dobíjení by se pak postaral specifický jízdní režim. Na druhou stranu, cena takového provedení by šla nahoru. A ani to si se smysluplným pracovním nástrojem moc netyká.


Transporter T7 nabídne plně digitální interiér, do zavazadelníku pak pobere až tři europalety. Napájet mnohé pracovní nářadí však zvládne jen elektrická a plug-in hybridní varianta. Foto: Volkswagen
Co se exteriéru týče, patrné jsou vlivy elektrické rodiny ID. Ty jsou nicméně naroubovány na klasickou krabicovou karoserii. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Muž vyhrál v loterii Porsche 911 GT3 RS i s milionem na provoz, záhy ho totálně zničil při nehodě. A na krku má policii
včeraLada Niva Travel dostane masku chladiče ve stylu Audi. Je to jedna z řady dalších novinek, které ji stihnou
včeraPodívejte se, co musí vydržet nový supersport, aby ho pustili na silnice. Auto v rámci vývoje doslova utýrají
4.4.2025
Nejnovější články
Je vymalováno, britský Opel vyrobil poslední auto a zavřel továrnu. Místní pláčou, fungovala 120 let
před 57 minutamiNěkdo najel s Audi Q7 s brutálním motorem V12 TDI neskutečných 911 tisíc km. Vypadá pořád dobře, teď je levně na prodej
před 30 minutamiKie došla kuráž, po tristním přijetí nejošklivějšího auta posledních let zoufale říká: Tak si s tím aspoň sjeďte, než nás pošlete do háje
před 2 hodinamiHyundai po roce zrušilo přechod ostrých modelů jen na elektrický pohon. Vrátí se spalovací auta, možná i i20 N
před 3 hodinamiNěmci vybrali ojetá auta hrůzy pro rok 2025. Těmto je lepší se vyhnout, vedle tradičně „excelujících” Dacií jsou tu i Škody
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva