Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi vyděsilo chováním v losím testu, pomalu jím poskákalo po dvou
23.10.2020 | Petr Prokopec
Při pohledu na jeho vystoupení budete mít pocit, že chůze slona v porcelánu je vedle toho vrcholně elegantním představením. Realita ale není až tak problematická.
Pro moderní vozy se losí test stává pohromou. Důvodů je více, ty hlavní jsou je ale spojené se snahou o minimalizaci emisní stopy aut, ať už papírové, nebo skutečné. Stále četnější snahy o elektrifikaci pohonu činí vozy stále těžšími a přidané kilogramy se v losím testu nikdy nehodí. Stejně jako ekologické pneumatiky s co nejnižším valivým odporem.
Dnes před sebou máme spíše vůz ze staré školy, jenže ani pick-up Mitsubishi L200 není stvořen k excelování v podobné zkoušce. Je totiž i nadále vybaven žebřinovým rámem, který je sice ideální pro jízdu v terénu, ovšem s dokonalou ovladatelností na silnici si příliš netyká. A nic na tom nezmění ani řada elektronických berliček.
Jeho vystoupení v losím testu je velmi nepřesvědčivé a pokud se zadíváte na přiložené video, v prvé chvíli nutně budete mít pocit, že vůz zcela propadl. Bez ztráty květinky dokázal projet mezi kužely rychlostí pouze 69 km/h, což je oproti standardním 77 km/h mizérie. Navíc bez ohledu na rychlost mezi kužely poskakoval jak králík a chvílemi se zdálo, že nemá daleko k převrácení.
Nicméně lidé z km77.com, kteří test provedli, uvádí, zmíněné tempo není v dané kategorii nikterak výjimečné, spíše jde o průměr. A jakkoliv dochází při změně směru ke zdvihání vnitřních kol, řidič neměl po celou dobu obavy, že by ztrácel nad pick-upem kontrolu.
Aby přitom Mitsubishi losí test zvládlo úspěšně, musel jej řidič vzít trochu více „pod krkem“. To se projevilo hlavně poskakováním předních kol, které na první pohled vypadá nevyzpytatelně. Španělé nicméně znovu dodávají, že jde o chování ne až tak neobvyklé pro vozy tohoto ražení. Nadšení se tedy nedostavilo a L200 nelze neoznačit za premianta, zvláště když mu nepomáhá ani pomalé řízení. Ovšem taková tragédie, jak se zdá, to také není.
Jak jsme ale už naznačili, podmínky testu jako takového vůz nesplnil. Na jeho absolvování je totiž třeba bezchybný průjezd mezi kužely rychlostí 77 km/h a toho není schopen ani zdaleka. Pokud si tedy Mitsubishi L200 pořídíte, mějte na paměti, že jakkoliv se v terénu jedná o velmi schopný dopravní prostředek, na silnici byste se při sešlapování plynového pedálu měli krotit. Pokud bude totiž třeba řešit jakýkoliv problém, nápomocná vám bude jen nižší rychlost.
Mitsubishi L200 zvládlo losí test maximálně v rychlosti 69 km/h. Ta je na poměry současných aut nízká, na tak velký pick-up ale není tristní. Stejně jako náklony karoserie a poskakování auta nejsou vysloveně tragédií. Ilustrační foto: Mitsubishi
Zdroj: km77.com@YouTube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
28.3.2024 - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
28.3.2024 - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
28.3.2024 - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
28.3.2024 - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
28.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva