Mitsubishi vyděsilo chováním v losím testu, pomalu jím poskákalo po dvou

Při pohledu na jeho vystoupení budete mít pocit, že chůze slona v porcelánu je vedle toho vrcholně elegantním představením. Realita ale není až tak problematická.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mitsubishi vyděsilo chováním v losím testu, pomalu jím poskákalo po dvou

23.10.2020 | Petr Prokopec

Mitsubishi vyděsilo chováním v losím testu, pomalu jím poskákalo po dvou

/

Foto: Mitsubishi

Při pohledu na jeho vystoupení budete mít pocit, že chůze slona v porcelánu je vedle toho vrcholně elegantním představením. Realita ale není až tak problematická.

Pro moderní vozy se losí test stává pohromou. Důvodů je více, ty hlavní jsou je ale spojené se snahou o minimalizaci emisní stopy aut, ať už papírové, nebo skutečné. Stále četnější snahy o elektrifikaci pohonu činí vozy stále těžšími a přidané kilogramy se v losím testu nikdy nehodí. Stejně jako ekologické pneumatiky s co nejnižším valivým odporem.

Dnes před sebou máme spíše vůz ze staré školy, jenže ani pick-up Mitsubishi L200 není stvořen k excelování v podobné zkoušce. Je totiž i nadále vybaven žebřinovým rámem, který je sice ideální pro jízdu v terénu, ovšem s dokonalou ovladatelností na silnici si příliš netyká. A nic na tom nezmění ani řada elektronických berliček.

Jeho vystoupení v losím testu je velmi nepřesvědčivé a pokud se zadíváte na přiložené video, v prvé chvíli nutně budete mít pocit, že vůz zcela propadl. Bez ztráty květinky dokázal projet mezi kužely rychlostí pouze 69 km/h, což je oproti standardním 77 km/h mizérie. Navíc bez ohledu na rychlost mezi kužely poskakoval jak králík a chvílemi se zdálo, že nemá daleko k převrácení.

Nicméně lidé z km77.com, kteří test provedli, uvádí, zmíněné tempo není v dané kategorii nikterak výjimečné, spíše jde o průměr. A jakkoliv dochází při změně směru ke zdvihání vnitřních kol, řidič neměl po celou dobu obavy, že by ztrácel nad pick-upem kontrolu.

Aby přitom Mitsubishi losí test zvládlo úspěšně, musel jej řidič vzít trochu více „pod krkem“. To se projevilo hlavně poskakováním předních kol, které na první pohled vypadá nevyzpytatelně. Španělé nicméně znovu dodávají, že jde o chování ne až tak neobvyklé pro vozy tohoto ražení. Nadšení se tedy nedostavilo a L200 nelze neoznačit za premianta, zvláště když mu nepomáhá ani pomalé řízení. Ovšem taková tragédie, jak se zdá, to také není.

Jak jsme ale už naznačili, podmínky testu jako takového vůz nesplnil. Na jeho absolvování je totiž třeba bezchybný průjezd mezi kužely rychlostí 77 km/h a toho není schopen ani zdaleka. Pokud si tedy Mitsubishi L200 pořídíte, mějte na paměti, že jakkoliv se v terénu jedná o velmi schopný dopravní prostředek, na silnici byste se při sešlapování plynového pedálu měli krotit. Pokud bude totiž třeba řešit jakýkoliv problém, nápomocná vám bude jen nižší rychlost.


Mitsubishi vyděsilo chováním v losím testu, pomalu jím poskákalo po dvou - 1 - Mitsubishi L200 2019 oficialni 01Mitsubishi vyděsilo chováním v losím testu, pomalu jím poskákalo po dvou - 2 - Mitsubishi L200 2019 oficialni 02Mitsubishi vyděsilo chováním v losím testu, pomalu jím poskákalo po dvou - 3 - Mitsubishi L200 2019 oficialni 03Mitsubishi vyděsilo chováním v losím testu, pomalu jím poskákalo po dvou - 4 - Mitsubishi L200 2019 oficialni 04Mitsubishi vyděsilo chováním v losím testu, pomalu jím poskákalo po dvou - 5 - Mitsubishi L200 2019 oficialni 05Mitsubishi vyděsilo chováním v losím testu, pomalu jím poskákalo po dvou - 6 - Mitsubishi L200 2019 oficialni 06Mitsubishi vyděsilo chováním v losím testu, pomalu jím poskákalo po dvou - 7 - Mitsubishi L200 2019 oficialni 07Mitsubishi vyděsilo chováním v losím testu, pomalu jím poskákalo po dvou - 8 - Mitsubishi L200 2019 oficialni 08Mitsubishi vyděsilo chováním v losím testu, pomalu jím poskákalo po dvou - 9 - Mitsubishi L200 2019 oficialni 09
Mitsubishi L200 zvládlo losí test maximálně v rychlosti 69 km/h. Ta je na poměry současných aut nízká, na tak velký pick-up ale není tristní. Stejně jako náklony karoserie a poskakování auta nejsou vysloveně tragédií. Ilustrační foto: Mitsubishi

Zdroj: km77.com@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.