Nová ruská motorka pro jeho doprovod asi Putina zklame, je o hodně jiná než koncept

Monstrózní půltunový stroj našel u Vladimira Putina před třemi léty zalíbení, a zamířil proto do výroby. V té se ale podle patentových snímků objeví v docela jiné, o dost méně zajímavé podobě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nová ruská motorka pro jeho doprovod asi Putina zklame, je o hodně jiná než koncept

19.8.2020 | Petr Prokopec

Nová ruská motorka pro jeho doprovod asi Putina zklame, je o hodně jiná než koncept

/

Foto: Reuters

Monstrózní půltunový stroj našel u Vladimira Putina před třemi léty zalíbení, a zamířil proto do výroby. V té se ale podle patentových snímků objeví v docela jiné, o dost méně zajímavé podobě.

Ruský automobilový průmysl byl až do předloňského roku spojen zejména se starší technikou. To ale na druhou stranu mělo nespornou výhodu v zachování velmi nízkých cen. Poté však přišla značka Aurus, se kterou dorazila i změna zavedených pravidel. Nová automobilka totiž hodlá na trh uvést rodinu luxusních aut, které ostatně již nějaký ten čas slouží také ve vládních službách. Publikum si nicméně nakonec nedočká pouze limuzíny Senat, SUV Komendant a MPV Arsenal, ale také zatím nepojmenovaného motocyklu.

Jednostopý dopravní prostředek byl představen již v roce 2017, nikoliv však pod značkou Aurus. Místo toho za ním stála firma Kalašnikov, která jej odhalila pod znovuzrozenou značkou Iž, jejíž prvotina se odhalila světu již takřka před sto lety. V minulé dekádě ale přišel bankrot, po němž část firmy připadla zmíněnému Kalašnikovu, tedy společnosti, kterou máme spojenou se zcela jinými výrobky. Právě tato firma by se měla postarat o výrobu sériového provedení, to ale bude překvapivě o dost jiné než koncept.

Chystaný motocykl se stejně jako zmiňované SUV ukázal na obrázcích z patentového úřadu. Zatímco koncept vzhledově stavěl na klasických strojích a připomínal spíše moderní Harley-Davidson, produkční verze má blíže k cestovním motorkám, jako je třeba BMW R 1200 GS. Nechybí proto vysoký čelní štít či brašny na boku zadního kola suplující zavazadlový prostor. Pod sedadlem tedy evidentně drobnosti uschovat nepůjde. Designový styl ale zůstal zachován.

Otázkou nicméně je, jaké hnací ústrojí motocykl dostane. Koncept v tomto ohledu počítat s benzinovým boxerem, jenž produkoval 150 koní. I přes nemalou hmotnost 510 kilogramů tedy dokázal zrychlit z klidu na stovku za 3,5 sekundy, přičemž maximem bylo elektricky omezených 250 km/h. Ruský ministr obchodu a průmyslu Denis Manturov nicméně letos oznámil, že motorka dostane do vínku elektrické ústrojí - zda také, nebo výlučně, je otázkou.

Z odhalených snímků se přitom možnost alternativního pohonu zdá být pravděpodobnější, pod kapotáží se totiž rýsuje něco, co vypadá jako paket baterií. Berte to ale jen jako spekulaci, konečné technické řešení možná neznají ani Rusové. Dle původních plánů se totiž motorka měla dostat do sériové výroby až v letech 2022 či 2023, a to byly plány před příchodem koronaviru.

Lze už jen dodat, že za příchodem motocyklu stojí především ruský prezident Vladimír Putin. Ten je totiž velkým milovníkem jednostopých strojů a stejně jako nehodlal užívat limuzínu zahraničních značek, netoužil ani po doprovodných prostředcích pocházejících především z Mnichova. I on ale musí na splnění svého snu vyčkat a aktuálně si vystačit s motocykly od BMW a Uralu.


Nová ruská motorka pro jeho doprovod asi Putina zklame, je o hodně jiná než koncept - 1 - Aurus motocykl 2020 patentove fotky 01Nová ruská motorka pro jeho doprovod asi Putina zklame, je o hodně jiná než koncept - 2 - Aurus motocykl 2020 patentove fotky 02Nová ruská motorka pro jeho doprovod asi Putina zklame, je o hodně jiná než koncept - 3 - Aurus motocykl 2020 patentove fotky 03Nová ruská motorka pro jeho doprovod asi Putina zklame, je o hodně jiná než koncept - 4 - Aurus motocykl 2020 patentove fotky 04
Ruská motorka značky Aurus se oproti konceptu představenému před třemi lety radikálně liší. Designový styl je stejný, konečná podoba ale odlišná a jiné je možná i hnací ústrojí. Foto: FIPS

Zdroj: FIPS přes Carscoops

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.