Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel vyvíjí městského konkurenta VW up! jako náhradu za Chevrolet Spark
17.3.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
GM nechce nechat trh levných městských aut v Evropě konkurenci, připravuje náhradu za Chevy Spark. Bude stát na platformě příští generace Sparku.
Stažení Chevroletu z evropského trhu bude pochopitelně znamenat ukončení prodeje jejich městského minivozu Spark. Ten v Evropě jednak nepatří k úplným outsiderům a jednak by to pro GM znamenalo, že tento docela velký trh nechají kolínskému triu, z nichž jsme už viděli Aygo i 108, a německé trojici, sestávající ze Škody Citigo, VW up! a Seatu Mii.
Opel Adam, který jsme i testovali, je jak pojetím, tak i cenou úplně jinde, než tyto stroje, jakkoliv není rozměrově o tolik větší. Pro zájemce o levný minivůz od GM tak Opel pracuje na novince, kterou pravděpodobně uvidíme někdy po odchodu Chevroletu z Evropy, tedy začátkem roku 2016.
Původní idea byla vyvinout tento stroj ve spolupráci s koncernem PSA, nově však GM chce vůz postavit na platformě příští generace Sparku, která se do Evropy už nepodívá. "Uvědomili jsme si, že je rozumnější stavět na naší vlastní platformě. Můžeme tak udělat mnoho věcí rychleji a použít naše vlastní nové motory a technologie," komentoval tuto změnu šéf Opelu Karl-Thomas Neumann.
Žluté krabicoidní vozítko na obrázku odhaluje, jak by novinka mohla vypadat. Podle designéra Marka Adamse není navržení tohoto auta jednoduché, protože „lidé nechtějí jen strohou krabici”. Adams dodal, že vozy Adam, Corsa i tato novinka budou každý mít svou vlastní osobnost.
Pod kapotou by se měla objevit atmosférická verze litrového tříválce SIDI, který s turbem debutuje v Adamu. Ve standardu by měl být stop-start, díky kterému by se měly papírové emise CO2 dostat pod 99 g/km, a také odlehčená převodovka; cílem Opelu je srazit hmotnost co nejníže, proti čemuž pochopitelně nic nenamítáme.
Na přesné datum odhalení je ještě příliš brzy, onen přelom let 2015 a 2016 by ale nemusel být daleko od pravdy. Zmíněný obrázek také berte spíše jako ilustraci, třebaže dost možná pochází z Rüsselsheimu. Verze pro britský trh by se mohla s cenou dostat pod 7 tisíc liber, tedy 224 tisíc korun, resp. o 1 440 liber (46 tisíc korun) méně, než se tam v současnosti prodává Citigo.

Takto by mohl vypadat rüsselsheimský konkurent VW up! a kolínských trojčat
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nejnovější články
Supersport za 75 milionů je pro majitele taková katastrofa, že chce po ujetí 441 km auto vrátit za plnou cenu
před 6 hodinamiZ obézní obludy, jakou je nové BMW M5, zvládnou udělat něco ještě horšího asi jen u tohoto úpravce
před 8 hodinamiStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
před 9 hodinamiHonda vzala továrnu, kde vyráběla supersportovní NSX, a začala tam dělat tohle, vážně
před 11 hodinamiDalší Ferrari je pro jeho kupce finanční pohromou, navzdory inflaci nominálně přichází o víc jak 3 miliony za pár let
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva