Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Panoz žije, toto je jeho nový model Avezzano. Má V8 o až 630 koních
26.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zcela nový silniční model spíše závodní značky dorazí v příštím roce na hliníkovém šasí. Majitelům bude šit na míru.
Americká automobilka Panoz o sobě nedává vědět příliš často. A pokud se tak stane, jde většinou o informace spojené s úspěchy na závodních okruzích. Zmiňován je navíc vždy jen jediný model Esperante, byť v celé řadě variant. O to překvapivější jsou novinky, které se k nám z Braseltonu v Georgii dostaly. Firma představila prototyp chystaného osmiválcového kupé Avezzano, které se do prodeje dostane v příštím roce.
Vůz je pojmenován po italském městečku Avezzano, které do dějin vešlo zejména kvůli ničivému zemětřesení o síle 6,7 stupně Richterovy škály z roku 1915, jež jej kompletně zničilo. K obnově došlo po druhé světové válce, přičemž pro americkou automobilku má nemalý význam. Právě z něj totiž pochází Eugene Panunzio, otec zakladatele značky, který se již chlubí američtěji znějícím jménem Donald Panoz.
Automobilka na danou lokalitu upozornila již před několika lety, kdy začala pracovat na modelu Abruzzi. Jeho název byl totiž inspirován regionem Abruzzo, ve kterém se Avezzano nachází. Plány na kupé nakonec byly v roce 2014 zrušeny, čehož se novinka snad nedočká. Už jen proto, že Panoz pro kupé chystá nemalou míru individualizace.
V rámci motorového prostoru půjde o různá naladění motoru V8 o prozatím neznámém objemu, přičemž škála výkonů začíná na 450 a končí na 630 koních. O jejich přenos na zadní kola se postarají různé druhy převodovek, nic konkrétního však zmíněno nebylo. Není tedy jisté, zda půjde o kombinaci manuálu či automatu nebo volbu mezi automatem a sekvencí.
Zákazníci si budou moci konkrétně naspecifikovat interiér a možné jsou také úpravy exteriéru. Tato personalizace má zajistit, že na celém světě nebudou existovat dva zcela shodné exempláře. Samotná karoserie bude vyrobena z hliníku, stejně jako zcela nové šasí. V obou případech mají ovšem do hry zasáhnout ještě karbonová vlákna.
Na bližší informace si budeme muset počkat, přičemž nejvíce nás zajímá hmotnost. Ta se u modelu Esperante pohybovala okolo nepříliš působivých 1 500 kilogramů, za čímž stálo hlavně užití oceli a litiny v případě šasí a pohonné jednotky. Přítomnost hliníku a karbonu u novinky jistě přispěje k nižší hmotnosti.
Panoz Avezzano je zcela novým vozem americké značky, k zákazníkům zamíří s maximálně 630 koňmi již příští rok
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
před 11 hodinami - Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
včera - Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
14.5.2024
Nejčtenější články
- VW jde po Škodě kvůli tomu, že ve snaze konkurovat Němcům zachází moc daleko. „Volají mi každý den!” říká šéf
15.4.2024 - Balení klíče k novému Koenigseggu za 71 milionů Kč připomíná klenot, vypadá jako Fabergého vejce
15.4.2024 - Čínská Škoda Karoq přímo od VW se ukázala v novém. Působí jednodušeji, ale stojí jen 288 tisíc Kč
15.4.2024 - Nové motory F1 pro rok 2026 jsou nesmysl, říká jejich geniální konstruktér. Piloti pojedou naplno v Monaku, na půl plynu v Monze
15.4.2024 - K mání je jeden z největších propadáků dějin aut, jeho výrobce zkrachoval po výrobě pouhých 14 vozů
15.4.2024
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.16. 18:28 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.16. 17:27 - Stepan
- BMW Divize 05.16. 16:44 - jerry
- Naprosté auto tele, žádá profíky o důležitou radu 05.16. 16:39 - Amatér
- Rychlodotazy 05.16. 12:24 - pavproch
- Politický koutek 05.16. 10:55 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 05.16. 07:21 - HondaMan
- Škoda Auto obecně 05.15. 22:57 - mattonecz