Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 208 T16 Pikes Peak plně odhalen: zvítězí s Loebem za volantem?
15.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Peugeot pokračuje ve šlépějích Ariho Vatanena a 405 T16. Podaří se jí uspět s šampionem rallye a novinkou o výkonu 850 koní?
V loňském roce se pro Sébastiena Loeba uzavřela jedna kapitola života. Nejúspěšnější pilot rallye všech dob se totiž rozhodl zasáhnout také do jiných motoristických disciplín, kde chce hledat nové výzvy. Jednu z nich měl původně představovat letošní ročník legendárního vytrvalostního závodu 24 hodin Le Mans, na okruh Le Sarthe však slavný Alsasan nakonec v polovině června nedorazí. Místo evropského hřiště si totiž bude hrát na tom americkém - v Coloradu se s Peugeotem 208 T16 pokusí zopakovat úspěchy Ariho Vatanena, který na Pikes Peak zabodoval s modely 205 a 405.
Je přitom nutné již zkraje poznamenat, že se sériovou „dvěstěosmičkou“ bude mít závodní speciál společnou maximálně siluetu a část pojmenování. Jinak však stojí na základech Peugeotu 908, který až do předloňského roku úspěšně závodil v Le Mans. Vpředu mu přitom společnost bude dělat spoiler připomínající příď sněžného pluhu, vzadu se pak tyčí ultimativní karbonové křídlo připomínající žehlicí prkno obřích rozměrů. Obdobných dimenzí pak dosahuje i zadní difuzor nebo blatníky.
Mimo to nechybí ani střešní sání, které přivádí vzduch k uprostřed umístěnému motoru, nebo plnohodnotná integrovaná bezpečnostní klec. Za pohonnou jednotku byl přitom zvolen přeplňovaný benzinový šestiválec, který by měl skrze sekvenční převodovku přenášet na všechna čtyři kola 850 koní. Rekordy dosažené Rhysem Millenem tak klidně mohou být zadupány v koloradský prach.
Peugeot 208 T16 Pikes Peak ovšem není jediným sportovním želízkem francouzské automobilky. Značka se lvem ve znaku totiž hodlá zasáhnout i do letošních 24 hodin Nürburgringu, kde se předvede s dvěma exempláři Peugeotu 208 GTi. Za jejich volanty se přitom posadí vylosovaní jezdci osmi evropských zemí, kteří na Severní smyčce budou krotit nějakých 300 koní.











Peugeot 208 T16 Pikes Peak doznal oproti sériové verzi značného rozšíření a přepracování. Nyní totiž produkuje 850 koní, disponuje pohonem všech kol a podvozkově má základ ve speciálu 908 HDi určeném pro Le Mans
Kromě Pikes Peak hodlá Peugeot soupeřit také během závodu 24 hodin Nürburgringu. A to pro změnu se speciálem 208 GTi vyladěným na 300 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 2 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Porsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 48 minutamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 2 hodinamiUSA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 3 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
včeraŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil v momentě, kdy Jaguar nevyrábí vůbec nic. Že by to byl důvod?
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub