Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Po dekády nepřekonaný král prodejů v USA se ukázal v novém, okouzlit chce i vychytanými zadními dvířky
15.9.2023 | Petr Prokopec
Američané si zjevně začínají uvědomovat, že budoucnost automobilových firem není v rukou úřadů a politiků, ale v rukou zákazníků. Ford tak nově zareagoval na jejich stížnosti a legendární F-150 nabízí s řadou novinek.
Ford F-150 představuje pro automobilku s modrým oválem ve znaku ten nejdůležitější produkt. Pick-up se totiž každoročně stará o pomalu čtvrtinu veškerých registrací značky a od roku 1977 je každý rok nejprodávanějším autem USA bez ohledu na třídu. I přes jeho značnou popularitu je ovšem v posledních letech patrné, že část zákazníků se přesunula k SUV a další část ke konkurenci, ať již spalovací nebo elektrické. V případě čtrnácté generace, která dorazila v závěru roku 2020, tak Ford raději neponechává nic náhodě. První dílčí modernizace se tedy odehrála již pomalu rok po premiéře, další pak přišla loni.
S letoškem je pro změnu spojen regulérní facelift, který by zájem skutečně mohl nakopnout. Ford se totiž pověnoval hlavně korbě, což je u pick-upu logicky klíčový prvek. Ještě než se ovšem začneme soustředit na zadní část vozu, na moment setrváme u přídě. Nikoli kvůli nové čelní masce a přepracovaným světlometům, ale spíše s ohledem na motorový prostor. Zákazníci si totiž stejně jako dosud budou moci vybrat mezi pětilitrovým osmiválcem, 3,5litrovým šestiválcem a 2,7litrovým šestiválcem, jenž doplní 3,5litrový hybrid.
Poslední zmíněné ústrojí se po fiasku elektrických Fordů dostává do středu dění, značka totiž hodlá svou emisní stopu nově redukovat hlavně skrze kombinaci benzin-elektrické jednotky. Provedení PowerBoot Hybrid tedy bude nabízeno za stejné peníze jako pick-up osazený jen čistě 3,5litrovým šestiválcem. Řeč je nicméně o jeho méně výkonné variantě produkující 400 hp (neboli 406 PS, zkrátka „evropských” koní). Mimo ni motor V6 produkuje rovněž 456 koní, zatímco na konto hybridu jde 436 koní.
Ještě než zamíříme na onu záď, v rychlosti dodáme, že F-150 byl zpočátku k mání také s třílitrovým turbodieselem. O tom byl ovšem příliš malý zájem, šestiválcová jednotka tak nabídku opustila již v rámci první dílčí modernizace. Letos pak skončil i 3,3litrový benzinový agregát V6, novinkou je nicméně 5,2litrový osmiválec Predator. Ten produkuje 710 koní, určen je však pouze variantě Raptor R. Za tu nicméně již musíte vysázet 111 550 dolarů (cca 2 539 000 korun).
Jakmile zvolíte vrcholné provedení, musíte se obejít bez tzv. Pro Power Onboard boxu, který můžeme považovat za oslí můstek, jímž se dostáváme ke korbě. Jde totiž o schránku umístěnou na straně řidiče, která slouží k napájení různých pracovních nástrojů jako třeba vrtaček či pil. Místo ní lze ale pro změnu počítat s uzamykatelným boxem na různé drobnosti, ať již jde o nářadí nebo třeba baterku. To ovšem není jediná oběť jdoucí na konto výkonu.
Ford se nově také pochlubil řešením zvaným Pro Access Tailgate. To spočívá v malých dvířkách, které byly instalovány do kompletně výklopné zádě. Automobilka tak vyřešila stížnosti zákazníků, jenž se při zapřažení některých typů přívěsu nemohli dostat k věcem naloženým na korbu. Nově si nicméně majitelé budou moci vybrat, zda menší dvířka otevřou v úhlu 37, 70 či dokonce 100 stupňů. Jejich nastupování přitom usnadňuje širší nášlapný nárazník.
Tento prvek bude k mání za příplatek u výbav Lariat a Tremor, cenu však automobilka zatím neoznámila. Pokud ale zvolíte stupně King Ranch či Platinum, zajímat vás to až tak moc nemusí, neboť v té chvíli je Pro Access Tailgate standardem. Na korbu přitom můžete naložit až 1 113 kilo čehokoliv, zatímco tažná kapacita činí 6 123 kg. Majitelům navíc s přívěsem mohou pomoci asistenční systémy, jenž zvládají samy nacouvat k přistavené oji.
Co se interiéru týče, verze po faceliftu nabídnou 12palcový dotykový displej multimédií jako standard. Mnohem podstatnější ovšem je, že modernizovaný F-150 je prvním modelem značky v Americe, jenž využívá služeb Stolen Vehicle Services. Jak přitom již název napovídá, v případě krádeže zvládá automobilka úřadům zaslat přesnou polohu odcizeného vozidla. Mimo to pak lze počítat i s head-up displejem uzpůsobeným pro autonomní řízení.
Lze už jen dodat, že jakkoliv první exempláře dorazí až zkraje příštího roku, objednávky mohou zákazníci začít sepisovat již nyní. Základní úroveň výbavy XL přitom s 2,7litrovou jednotkou naladěnou na 330 koní startuje na 36 570 dolarech (asi 833 tisíc Kč), tedy podstatně níže než ryze elektrické provedení F-150 Lightning, kterého se facelift prozatím netýká. I to ostatně naznačuje cosi o postupně změně přístupu značky.
























Pick-up F-150 prošel faceliftem, který mu nadělil zejména vychytané víko korby. Do něj totiž mohou být integrována malá dvířka, jenž vám zpřístupní bagáž i po připojení přívěsu. Mimo to automobilka po fiasku s elektromobilitou začíná tlačit na hybrid, nabízet jej totiž bude za stejné peníze jako čistě šestiválcové provedení. Foto: Ford
Zdroj: Ford
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Další firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
včeraCo ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
včeraAudi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraToto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva