Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pokus Britů o luxusní elektrický sporťák končí fiaskem, nakonec nepostaví ani jeden
10.1.2020 | Petr Prokopec
Dlouho jsme byli skeptičtí k tomu, zda má smysl takové auto vrhat na trh, Britové ale ještě loni slibovali sériovou verzi. Nyní projekt ukončili, aniž by z plánovaných Rapidů E postavili jediný.
O elektrickém Astonu Martin Rapide se poprvé začalo mluvit již v roce 2015, kdy britská automobilka vyrukovala s konceptem. O dvě léta později navíc potvrdila, že se svět dočká produkční verze, na které bude spolupracovat také Williams. Co bylo přislíbeno, to se i stalo, díky čemuž mohla značka loni na autosalonu v čínské Šanghaji představit jeho sériovou podobu. Vůz sice měl vzniknout v edici jen 155 kusů, nicméně se očekávalo, že prošlápne cestu dalším elektrifikovaným vozům značky. Nakonec se to ale nestane.
Jak totiž poněkud překvapivě oznámil Autocar, celý projekt zkrachoval a míří k ledu. Veškeré znalosti nabyté během vývoje sice prý budou využity u budoucích novinek, ovšem samotný Rapide E se nakonec do výroby nepodívá. Britové se totiž prý hodlají soustředit především na uvedení modelu DBX, který je pro jejich přežití stěžejní. Finanční situace značky totiž není zrovna oslnivá a elektrická auta výrobcům do černých čísel skutečně nepomáhají.
Rok 2019 ostatně šéf automobilky Andy Palmer popsal jako „velice neuspokojivý“. Stojí za tím mimo jiné i pád akcií na pouhé čtyři libry (cca 119 Kč) za kus, což je firemní minimum. Když přitom Aston Martin na burzu vstupoval, prodávala se jedna akcie za 17 GBP (506 Kč). Není tedy vlastně nikterak překvapivé, že se soustavně mluví o převzetí značky. Naposledy takové spekulace přitom zazněly loni v prosinci, kdy bylo naznačováno, že by podíl mohl koupit kanadský miliardář Lawrence Stroll.
Zda nakonec šéf konsorcia ovládajícího mimo jiné tým Formule 1 Racing Point do hry vstoupí či nikoliv, je nyní ve hvězdách, automobilka ale jednání připouští. Pokud by byla úspěšná, Stroll by jisté požadoval zapojení značky do královské motoristické disciplíny skrze jeho současný tým, nikoli skrze Red Bull, jak je tomu nyní.
Závěrem připomeňme, že stejně jako Porsche Taycan se i britský zástupce měl pochlubit přelomovou 800voltovou elektrickou architekturou, která by umožnila rychlejší dobíjení. Ve všech ostatních ohledech však na německou konkurenci výrazně ztrácel. Rapide E byl totiž spojen s dojezdem jen 320 km, a jakkoliv jeho dva elektromotory produkovaly 610 koní a 950 Nm, sprint na stovku měl trvat 4 sekundy.
Tato čísla rozhodně nejsou příliš impozantními, značka by tak dost možná měla problém rozprodat i oněch 155 kusů. A i kdyby se jí to povedlo, nejspíše by na každém exempláři tak jako tak prodělala. Ukončení projektu je tak vlastně plně logickým krokem, stejně jako přesunutí pozornosti k DBX, jenž k zákazníkům zamíří ve druhém letošním čtvrtletí.









Elektrický Aston Martin Rapide E se nakonec do výroby nepodívá, Britové projekt odpískali
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
včera
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
včera
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
18.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Petr Pavel fotografuje kvůli charitativním účelům. včera 20:24
- Nový standartní program víkendu MS-Superbike včera 11:31
- Startovní listina 24 startujících žen WorldWCR 2026 včera 10:00
- Královské pocty pro MM a AM: přijetí u krále Filipa VI. 19.12.2025
- Vespa GTS 80th a Primavera 80th Anniversary: výroční modely 19.12.2025
Nejnovější články
Nové řešení bezdrátového dobíjení mobilů v autě je po čase první, které vám nebude pít krev
před 2 hodinami
Možná se díváte na nové nejdražší auto světa, miliarda korun na něj zdaleka nestačí
před 4 hodinami
„Pan Zelený” zkrachoval. Leasingovka nabízející jen elektromobily dojela přesně na to, na co dojíždí jejich majitelé
před 5 hodinami
Lada začala prodávat svá auta v jedné z nejnebezpečnějších zemí světa, i to je její náhrada za zakázané evropské trhy
včera
Narychlo ušitý nový Mercedes CLA se spalovacím motorem je z nouze ctnost roku, na semaforech se bude bát i Dacií
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
