Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pokus Japonců o návrat ikony je takový průšvih, že se někde prodala jen 1 za 5 let
23.4.2021 | Petr Miler
Nejsou zase tak dávno časy, kdy se Japonci dokázali zarýt pod kůži nadšencům řadou zajímavých aut, v posledních letech jako by ale ztratili recept. I Honda NSX je toho smutným důkazem.
Pokud jste prožili zejména 90. léta „při automobilovém vědomí”, musíte si pamatovat nespočet diskuzí mezi příznivci japonských aut a příznivci čehokoli jiného. Dnes to zažijete stěží. Ti první jsou v posledních letech druhem na vymření, protože automobilky ze země vycházejícího slunce jim nenabízí skoro nic. A když se o něco pokusí, má to obvykle tolik „ale”, že to entuziasty dostane do varu leda tím, že je to naštve.
Příkladů z poslední doby bychom našli dost. Už Toyota BRZ a Subaru BRZ se v Evropě s velkým nadšením nesetkaly, nová Toyota Supra se na starém kontinentu vyloženě trápí. Odbyt je minimální, a to velká část údajně prodaných vozů skončila u dealerů, kde jsou vesměs bez zájmu publika k dispozici se statisícovými slevami. I její mizérie je ale ničím vedle trápení jiného pokusu o návrat japonské ikony, Hondy NSX.
Dostala slavné jméno, které tomuto autu udělala jeho první generace vyladěná ještě Ayrtonem Sennou. Svého času mohla konkurovat dobovým Ferrari za zlomek ceny, ve svém novém provedení ale marně obhajuje svou další existenci. I když nevypadá zle, první recenze ji chválily a někteří opravdu dobře situovaní klienti ji opět srovnávali s Ferrari, její prodeje jsou prakticky nulové.
Ono se stačí prodávat na celkové evropské prodeje v posledních letech - loni 8 aut, předloni 36, v roce 2018 to bylo 45, takto obchodní úspěch definovat nelze. Ještě tragikomičtěji ale vyznívá pohled na bilanci vozu na některých konkrétních trzích. Například z Nizozemska se nyní dozvídáme, že se v tamním registru objevilo první prodané auto! Po pěti letech od chvíle, kdy se tam začalo nabízet.
Není to žert, za celých pět let v prodeji si vůz koupila 0 lidí, až letos v únoru někdo na žluté značky dostal první exemplář v černé barvě. Je navíc třeba dodat, že ani není nový, neznámý majitel koupil ojetinu z roku 2019 s pořizovací cenou 210 786 euro, tedy skoro 5,5 milionu korun. Na jednu stranu klobouk dolů, výjimečnější auto si v Nizozemsku nelze ani představit, i jakéhokoli moderního Bugatti je tam registrováno více. Na tu druhou jsme zvědavi, kdo si od dotyčného jednou toto auto koupí.
Ať už to ale bude jakkoli, Honda v tomto případě podobně jako Toyota naráží na to, že stejné jméno dala charakterově docela jinému vozu. NSX byl relativně jednoduchý sporťák s výkonným motorem uprostřed, pyšnil se vysokou spolehlivostí a příznivou cenou. Dnes jde o drahý, benzin-elektrický hybrid s partou motorů, jehož dlouhodobá použitelnost může být problematická už proto. A třebaže dynamika definovaná akcelerací na stovku za 2,7 sekund a maximálkou 307 km/h je i dnes velmi zajímavá, kupce NSX zkrátka nebere.
Neřekli bychom, že nová Honda NSX je nezajímavé auto, to vůbec ne. Prodejně se ji ale ani trochu nedaří a na nizozemském trhu se roky drželo s bilancí 0 prodaných kusů. Teď je po pěti letech na jedničce. Ilustrační foto: Honda
Zdroj: Autoblog.nl
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 5 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 7 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 8 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 10 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva