Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pokus Korejců konkurovat luxusním Němcům je takové fiasko, že 2 prodaná auta měsíčně musí brát jako úspěch
3.11.2021 | Petr Prokopec
V posledních letech slýcháme, že korejské značky to dotáhly tak daleko, že už nemají problém se svými drahými modely konkurovat tradičním prémiovým značkám třeba v USA. Soudě podle výsledků Kie K900 právě v Americe to tak ale úplně nevypadá.
Na sklonku 90. let minulého století začala korejská automobilka Hyundai pomýšlet na vstup do luxusního segmentu. Kvůli tomu došlo na spolupráci s Mitsubishi, přičemž obě značky pustily v roce 1999 na trh model Equus první generace. Korejci v té době sice naznačovali, že jde o konkurenci pro BMW řady 7 či Mercedes-Benz třídy S, ve skutečnosti ale Equus mířil spíše proti SsangYongu Chairman. A v tomto smyslu se dočkal úspěchu. Ten mezinárodní nepřišel, ostatně ani nemohl, neboť vůz byl vedle své domoviny nabízen pouze v Číně a na Středním Východě. Tam se ale neprodával špatně.
V případě druhé generace tak Equus zamířil i do Spojených států a nový svět nešel dobývat sám. V roce 2012 se dočkal sourozence v podobě Kie K9, která se v USA a Kanadě prodávala jako K900 a v Rusku jako Quoris. S délkou 5 090 milimetrů šlo o majestátní vůz, pod jehož kapotu šlo napěchovat i pětilitrový osmiválec. V roce 2015 tak Korejci v zámoří prodali 2 524 exemplářů, což odpovídalo zhruba polovině tehdejších registrací zavedenějšího Audi A8.
Vypadalo, že cesta k úspěchu je vydlážděna, po dosažení tohoto rekordu se ale zájem o Kiu K900 ve Státech začal rychle propadat. A zákazníky do showroomů nenahnala ani nová generace, která se objevila v roce 2018. Bylo to zklamání, nová K900 slibovala vysokou kvalitu a byla ve standardu vybavena mnoha luxusními prvky. Značka nicméně dále narážela na svou reputaci výrobce levných aut, od nějž málokdo chtěl vůz za 60 000 USD (cca 1,3 mil. Kč).
V loňském roce bylo ve Státech prodáno pouze 305 aut (v letech 2018 a 2019 pak šlo o 354 a 390 kusů), a tak se Kia rozhodla, že éra K900 je v novém světě u konce. Jinak než jako fiasko tento pokus označit nelze, třeba konkurenčního Mercedesu třídy S se v USA ročně prodávají i desetitisíce kusů. Kia tak letos rozhodla o předčasném ukončení prodeje, dealeři ale evidentně měli a mají na skladech část dříve dovezených exemplářů. Velký sedan se tak prodává i nadále, ovšem výsledky jen podtrhují dřívější stav - za první půlrok bylo udáno jen 70 kusů, v červenci pak byly prodány dva vozy, v srpnu žádný a v září jedenáct.
Mizérie pak logicky pokračovala i v říjnu, kdy byly prodány další dva exempláře. V daném kontextu ale i to musí Korejci považovat za úspěch. Ostatně, v mezičase dorazil na trh inovovaný Mercedes-Benz třídy S, který opět slízává veškerou smetanu. Nebo možná ne veškerou, neboť i německá automobilka je silně zasažena nedostatkem čipů. To už je ale trochu jiný příběh.








Kia K900 je pohledným vozem napěchovaným luxusem i moderní technikou. Spojena je nicméně s image výrobce levných aut, což zájem poslalo na dno. Korejci tak prodeje ve Státech oficiálně ukončili a v říjnu prodané dva skladové kusy musí považovat za úspěch. Foto: Kia
Zdroj: Jalopnik
Bleskovky
Profík ukázal, jak bude vypadat nová Škoda Octavia Combi od Dacie, upřednostní hlavně praktičnost
včera
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
21.12.2025
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
20.12.2025
Nejnovější články
Chcete to nejlevnější auto na provoz? Máte v podstatě jedinou možnost, stejná značka ovládla všechny segmenty, ve kterých figuruje
před 9 hodinami
Číňané začali v novém prodávat rodinné SUV za 275 tisíc, které sveze i 7 lidí. Ovládá se pomocí gest
před 11 hodinami
Max Verstappen bude dál potají jezdit s číslem 1, použil variaci na starý trik
včera
Narychlo ušitý nový Mercedes CLA se spalovacím motorem je z nouze ctnost roku, na semaforech se bude bát i Dacií
včera
Profík ukázal, jak bude vypadat nová Škoda Octavia Combi od Dacie, upřednostní hlavně praktičnost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
