Pokus Korejců konkurovat luxusním Němcům je takové fiasko, že 2 prodaná auta měsíčně musí brát jako úspěch

V posledních letech slýcháme, že korejské značky to dotáhly tak daleko, že už nemají problém se svými drahými modely konkurovat tradičním prémiovým značkám třeba v USA. Soudě podle výsledků Kie K900 právě v Americe to tak ale úplně nevypadá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Pokus Korejců konkurovat luxusním Němcům je takové fiasko, že 2 prodaná auta měsíčně musí brát jako úspěch

3.11.2021 | Petr Prokopec

Pokus Korejců konkurovat luxusním Němcům je takové fiasko, že 2 prodaná auta měsíčně musí brát jako úspěch

/

Foto: Kia

V posledních letech slýcháme, že korejské značky to dotáhly tak daleko, že už nemají problém se svými drahými modely konkurovat tradičním prémiovým značkám třeba v USA. Soudě podle výsledků Kie K900 právě v Americe to tak ale úplně nevypadá.

Na sklonku 90. let minulého století začala korejská automobilka Hyundai pomýšlet na vstup do luxusního segmentu. Kvůli tomu došlo na spolupráci s Mitsubishi, přičemž obě značky pustily v roce 1999 na trh model Equus první generace. Korejci v té době sice naznačovali, že jde o konkurenci pro BMW řady 7 či Mercedes-Benz třídy S, ve skutečnosti ale Equus mířil spíše proti SsangYongu Chairman. A v tomto smyslu se dočkal úspěchu. Ten mezinárodní nepřišel, ostatně ani nemohl, neboť vůz byl vedle své domoviny nabízen pouze v Číně a na Středním Východě. Tam se ale neprodával špatně.

V případě druhé generace tak Equus zamířil i do Spojených států a nový svět nešel dobývat sám. V roce 2012 se dočkal sourozence v podobě Kie K9, která se v USA a Kanadě prodávala jako K900 a v Rusku jako Quoris. S délkou 5 090 milimetrů šlo o majestátní vůz, pod jehož kapotu šlo napěchovat i pětilitrový osmiválec. V roce 2015 tak Korejci v zámoří prodali 2 524 exemplářů, což odpovídalo zhruba polovině tehdejších registrací zavedenějšího Audi A8.

Vypadalo, že cesta k úspěchu je vydlážděna, po dosažení tohoto rekordu se ale zájem o Kiu K900 ve Státech začal rychle propadat. A zákazníky do showroomů nenahnala ani nová generace, která se objevila v roce 2018. Bylo to zklamání, nová K900 slibovala vysokou kvalitu a byla ve standardu vybavena mnoha luxusními prvky. Značka nicméně dále narážela na svou reputaci výrobce levných aut, od nějž málokdo chtěl vůz za 60 000 USD (cca 1,3 mil. Kč).

V loňském roce bylo ve Státech prodáno pouze 305 aut (v letech 2018 a 2019 pak šlo o 354 a 390 kusů), a tak se Kia rozhodla, že éra K900 je v novém světě u konce. Jinak než jako fiasko tento pokus označit nelze, třeba konkurenčního Mercedesu třídy S se v USA ročně prodávají i desetitisíce kusů. Kia tak letos rozhodla o předčasném ukončení prodeje, dealeři ale evidentně měli a mají na skladech část dříve dovezených exemplářů. Velký sedan se tak prodává i nadále, ovšem výsledky jen podtrhují dřívější stav - za první půlrok bylo udáno jen 70 kusů, v červenci pak byly prodány dva vozy, v srpnu žádný a v září jedenáct.

Mizérie pak logicky pokračovala i v říjnu, kdy byly prodány další dva exempláře. V daném kontextu ale i to musí Korejci považovat za úspěch. Ostatně, v mezičase dorazil na trh inovovaný Mercedes-Benz třídy S, který opět slízává veškerou smetanu. Nebo možná ne veškerou, neboť i německá automobilka je silně zasažena nedostatkem čipů. To už je ale trochu jiný příběh.


Pokus Korejců konkurovat luxusním Němcům je takové fiasko, že 2 prodaná auta měsíčně musí brát jako úspěch - 1 - Kia K900 2019 ilustracni sada 01Pokus Korejců konkurovat luxusním Němcům je takové fiasko, že 2 prodaná auta měsíčně musí brát jako úspěch - 2 - Kia K900 2019 ilustracni sada 02Pokus Korejců konkurovat luxusním Němcům je takové fiasko, že 2 prodaná auta měsíčně musí brát jako úspěch - 3 - Kia K900 2019 ilustracni sada 03Pokus Korejců konkurovat luxusním Němcům je takové fiasko, že 2 prodaná auta měsíčně musí brát jako úspěch - 4 - Kia K900 2019 ilustracni sada 04Pokus Korejců konkurovat luxusním Němcům je takové fiasko, že 2 prodaná auta měsíčně musí brát jako úspěch - 5 - Kia K900 2019 ilustracni sada 05Pokus Korejců konkurovat luxusním Němcům je takové fiasko, že 2 prodaná auta měsíčně musí brát jako úspěch - 6 - Kia K900 2019 ilustracni sada 06Pokus Korejců konkurovat luxusním Němcům je takové fiasko, že 2 prodaná auta měsíčně musí brát jako úspěch - 7 - Kia K900 2019 ilustracni sada 07Pokus Korejců konkurovat luxusním Němcům je takové fiasko, že 2 prodaná auta měsíčně musí brát jako úspěch - 8 - Kia K900 2019 ilustracni sada 08
Kia K900 je pohledným vozem napěchovaným luxusem i moderní technikou. Spojena je nicméně s image výrobce levných aut, což zájem poslalo na dno. Korejci tak prodeje ve Státech oficiálně ukončili a v říjnu prodané dva skladové kusy musí považovat za úspěch. Foto: Kia

Zdroj: Jalopnik

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše