Porsche 718 Cayman: kupé je teď základní model, ani do něj nedostanete šestiválec

Cayman se vůbec poprvé stává základním sporťákem značky. Pomalý není, úroveň ale s downsizingem a eliminací dvou válců nutně ztrácí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche 718 Cayman: kupé je teď základní model, ani do něj nedostanete šestiválec

25.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Porsche 718 Cayman: kupé je teď základní model, ani do něj nedostanete šestiválec

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Cayman se vůbec poprvé stává základním sporťákem značky. Pomalý není, úroveň ale s downsizingem a eliminací dvou válců nutně ztrácí.

Po debutu čtyřválcového Porsche 718 Boxster zde máme slavnostní premiéru spřízněného kupé. Také to ve standardních verzích zcela pozbylo šestiválcových pohonných jednotek. Cayman se přitom vůbec poprvé ve své krátké historii ve firemní hierarchii postavil pod otevřený model, přičemž po stránce cenové startuje na 51 623 Eur (cca 1 396 500 Kč). Ve srovnání s Boxsterem je tak o 2 023 Eur (55 tisíc korun) levnější, a to přesto, že zde dle očekávání máme lepší jízdní dynamiku.

Stejně jako u otevřeného modelu je novým srdcem vozu u základní verze přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který produkuje 300 koní a 380 Nm točivého momentu. V kombinaci s automatickou převodovkou PDK a paketem Sport Chrono se zrychlení odehraje za 4,7 sekundy, nejvyšší rychlost pak činí 275 km/h a spotřeba 6,9 až 7,4 litru na sto kilometrů.

V případě verze Cayman S je již možné počítat s 2,5litrovým čtyřválcem, který za pomoci turbodmychadla s variabilní geometrií lopatek zásobuje zadní kola 350 koňmi a 420 Nm. Sprint z klidu na stovku se tak odehraje za pouhých 4,2 sekundy, tedy o dvě desetiny rychleji než u Boxsteru. Nejvyšší rychlost 285 km/h a spotřeba 7,3 - 8,1 l/100 se však již nemění.

Kromě méně objemných čtyřválcových motorů se nové Porsche 718 Cayman pyšní také optimalizovaným podvozkem, který dostal do vínku tužší pružiny a stabilizátory v kombinaci poladěnými tlumiči. Řízení je o 10 procent přímější, zatímco vzadu je možné počítat s pneumatikami širšími vůči minulosti o půl palce. Samotné gumy přitom mají snést větší přetížení v zatáčkách.

Samotný vzhled kopíruje již zmiňovaný Boxster, což platí jak v případě exteriéru, tak interiéru. Máme tu tedy kupříkladu přemodelované nárazníky a boční prahy či jinou záď s pruhem lakovaným lesklou černí, jenž má navyšovat agresivní postoj kupé. Uvnitř se pak objevil nový volant nebo přepracovaná multimédia PCM, která nechybí již ve standardní výbavě.

Za příplatek je pak možné sáhnout kupříkladu po modulu Connect, který přihazuje port na USB nebo kompatibilitu se systémem Apple CarPlay. Kromě toho příplatková výbava zahrnuje i navigaci s hlasovým ovládáním, pro Cayman S je poprvé k dispozici také podvozek PASM snížený o 20 milimetrů. Prodej pak odstartuje v září.


Porsche 718 Cayman: kupé je teď základní model, ani do něj nedostanete šestiválec - 1 - Porsche 718 Cayman 2016 prvni foto 01Porsche 718 Cayman: kupé je teď základní model, ani do něj nedostanete šestiválec - 2 - Porsche 718 Cayman 2016 prvni foto 02Porsche 718 Cayman: kupé je teď základní model, ani do něj nedostanete šestiválec - 3 - Porsche 718 Cayman 2016 prvni foto 03Porsche 718 Cayman: kupé je teď základní model, ani do něj nedostanete šestiválec - 4 - Porsche 718 Cayman 2016 prvni foto 04Porsche 718 Cayman: kupé je teď základní model, ani do něj nedostanete šestiválec - 5 - Porsche 718 Cayman 2016 prvni foto 05Porsche 718 Cayman: kupé je teď základní model, ani do něj nedostanete šestiválec - 6 - Porsche 718 Cayman 2016 prvni foto 06Porsche 718 Cayman: kupé je teď základní model, ani do něj nedostanete šestiválec - 7 - Porsche 718 Cayman 2016 prvni foto 07Porsche 718 Cayman: kupé je teď základní model, ani do něj nedostanete šestiválec - 8 - Porsche 718 Cayman 2016 prvni foto 08
Porsche 718 Cayman se v rámci hierarchie vůbec poprvé postavilo pod Boxster. Vůči němu je však ve verzi S při akceleraci na stovku rychlejší o dvě desetiny

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.