Porsche 911 997: facelift ve znamení vylepšené techniky

Proběhne-li u Porsche 911 facelift, obvykle potřebujete lupu a spoustu papírů pro inženýry, abyste změny vůbec našli. Nejinak je tomu nyní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche 911 997: facelift ve znamení vylepšené techniky

6.6.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Porsche 911 997: facelift ve znamení vylepšené techniky

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Proběhne-li u Porsche 911 facelift, obvykle potřebujete lupu a spoustu papírů pro inženýry, abyste změny vůbec našli. Nejinak je tomu nyní.

Porsche dnes uvolnilo první fotografie a informace o faceliftu modelů Carrera a Carrera S. Zbytek flotily, Carrera 4S a model Turbo zatím zůstavají jak jsou, stejné úpravy u nich proběhnou příští rok. Z hlediska exteriéru jsou změny opravdu minimální, ale inženýři se tentokrát snažili hodně. Faceliftovanou 997 zvenku poznáte jen podle světel pro denní svícení vpředu a zadních svítilen využívajících technologii LED, mírně upravených nárazníků a nových 18" a 19" kol. Více změn ale proběhlo pod kapotou.

Motory u obou Carrer prošly zásadní úpravou, kdy u nich bylo aplikováno přímé vstřikování paliva. To si u Porsche odbylo svou premiéru u motoru V8 4,8l, který se dává do modelu Cayenne, ale v případě plochého šestiválce bylo splnění tohoto úkolu značně složitější. Motory mají zvětšené spalovací komory (a praděpodobně tedy sníženou kompresi), upravenou klikovou hřídel a novou olejovou a vodní pumpu. Maximální otáčky se zvedly na 7500 ot/min, což je o 200 více, než u starého modelu.

Motor Carrery S o objemu 3,8l má po úpravě významně vyšší výkon, 385k (+30k) a vyšší a níže položené maximum krouticího momentu, 420 Nm při 4400 ot/min (+20 Nm). Podle Porsche teď Carrera S vybavená novou dvouspojkovou převodovkou zvládá sprint z 0 na 100 km/h za 4,3s (-0,4s)

Spolu se zvýšeným výkonem bylo dosaženo zvýšení účinnosti motorů. Obě Carrery teď mají mít spotřebu nižší cca o 13% a tím také produkují o cca 15% CO2 míň.

Novou dvouspojkovou převodovku už jsem zmiňoval, jde o 7stupňové ústrojí, které plně nahrazuje dosavadní automat.

Carrera S navíc dostala nový ventil ve výfukovém potrubí, který se otevírá v 5100 ot. Jeho úkolem je umožnit autu dát řádně najevo okolnímu světu, jak zní pořádné Porsche.


Porsche 911 997: facelift ve znamení vylepšené techniky - 1 - P911FL_03Porsche 911 997: facelift ve znamení vylepšené techniky - 2 - P911FL_04Porsche 911 997: facelift ve znamení vylepšené techniky - 3 - P911FL_06Porsche 911 997: facelift ve znamení vylepšené techniky - 4 - P911FL_07Porsche 911 997: facelift ve znamení vylepšené techniky - 5 - P911FL_05Porsche 911 997: facelift ve znamení vylepšené techniky - 6 - P911FL_08Porsche 911 997: facelift ve znamení vylepšené techniky - 7 - P911FL_02Porsche 911 997: facelift ve znamení vylepšené techniky - 8 - P911FL_09Porsche 911 997: facelift ve znamení vylepšené techniky - 9 - P911FL_10

Mirek Brokeš

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.